صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۳۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 1 خرداد

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت از سوی هیئت‌رئیسه برای بررسی به کمیسیون انرژی واصل شد، گفت: وزیر نفت باید در روزهای آینده برای پاسخگویی در این کمیسیون حضور پیدا کند. وی با بیان اینکه محور این استیضاح جریمه 18 میلیارد دلاری کشورمان بابت قرارداد کرسنت است، ادامه داد: برخلاف ادعای برخی که معتقدند این اتفاق رخ نداده، حکم از سوی محاکم بین‌المللی صادر شده و در حال اجرا شدن است.
محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: به نظرم برجام مرده است و اروپایی‌ها مشغول مرده‌خوری هستند. ما هرگز نباید معطل شویم، باید بحث کنیم و بدانیم درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم؛ باید تفکر استیصالی را دور بریزیم. وی خاطر نشان کرد: لازم نیست ما بگوییم از برجام خارج شدیم، اما بهتر آن است که دیگر تعهدات مربوط به برجام را تعلیق کنیم و بگوییم فعلاً ما تعهدات خود را به صورت تعلیق در می‌آوریم، چون خود توافق هم مورد اشکال واقع شده است.
نشریه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد، اظهارات مذاکره‌کننده ارشد اتمی کره شمالی که ادعا کرده بود دولت آنها تمایلی به لغو فعالیت‌های هسته‌ای خود در ازای دریافت کمک‌های اقتصادی ندارد، رئیس‌جمهور آمریکا را متعجب و عصبانی کرده و سبب شده است ترامپ درباره دیدار برنامه‌ریزی شده با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مردد شود. این نشریه همچنین نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است این دیدار ممکن است برای او شرمندگی سیاسی به بار آورد.
«رابرت منینگ» سخنگوی پنتاگون در سخنان تندی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شده است برای مقابله و برخورد با نفوذ مخرب ایران در منطقه همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. منینگ گفته است پنتاگون در حال بررسی تشدید اقدامات کنونی یا اتخاذ موارد جدیدی علیه ایران است.
وزرای ارتباطات، آموزش ‌و پرورش، اطلاعات، دادگستری، علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد، نماینده مردم سبزوار (سبحانی‌فر، رئیس کمیته مخابرات مجلس) و نماینده مردم ملایر(کاظمی) با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر شدند.
سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع‌آوری شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های این بخش امکان افزایش میزان زکات جمع‌آوری شده در سال جاری وجود دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات