صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۷۴

اخبار کوتاه شنبه 5 خرداد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست بین‌المللی اقتصاد در سن‌پترزبورگ تأکید کرد، اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران پیامدهای زیان‌آوری به همراه خواهد داشت. در این مجمع که رئیس‌جمهور فرانسه نیز حضور داشت، پوتین درباره تصمیم ترامپ در خارج شدن از توافق هسته‌ای هشدار داد و تأکید کرد: گام‌های یکجانبه‌ای که کشورهایی، نظیر آمریکا اتخاذ می‌کنند، غیر سازنده است و اگر برجام شکست بخورد، همه بازنده خواهیم بود.
«ماریو اوهوون» رئیس اتحادیه شرکت‌های کوچک و متوسط آلمان گفت: حدود هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی با ایران روابط تجاری دارند و ۱۳۰ شرکت نیز شعباتی در ایران دایر کرده‌اند. به گفته وی، اگر این شرکت‌ها تحریم‌های آمریکا را نقض کنند، با مجازات‌های شدید مواجه خواهند شد که این موجب بلاتکلیفی و درخواست کمک و راهنمایی این شرکت‌ها از دولت آلمان شده است.
«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، بار دیگر «سعد حریری» نخست‌وزیر کنونی را برای تشکیل دولت جدید پس از انتخابات پارلمانی اخیر نامزد کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که 111 نماینده پارلمان لبنان در جریان رایزنی‌های پارلمانی که عون در کاخ بعبدا انجام داد، به حریری رأی اعتماد دادند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: پیروزی غیر منتظره ائتلاف مقتدی صدر، واشنگتن را غافلگیر کرده است. رویترز از آغاز تماس‌های آمریکا با مقتدی صدر خبر داد و نوشت: با وجود دشمنی قدیمی میان این دو، مقامات کنونی واشنگتن و مقتدی صدر هر دو موافقند که نفوذ ایران در عراق کنونی بسیار است.
با دستور رئیس‌جمهور ونزوئلا، دو دیپلمات آمریکایی به دلیل دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اخراج شدند. تشدید تنش بین آمریکا و ونزوئلا در حالی صورت گرفت که واشنگتن در هفته‌های اخیر ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی ونزوئلا، تحریم‌هایی علیه این کشور تصویب کرد.
یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تأکید کرد، روابط‌شان با حزب‌الله لبنان عالی است و دو گروه تقریباً در همه مسائل روزانه با یکدیگر در ارتباط هستند. وی همچنین تأکید کرد، اگر اسرائیل به غزه حمله کند، پاسخ مقاومت یک سورپرایز برای تل‌آویو خواهد بود.
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تفسیری نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با خارج کردن کشورش از برجام و انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس، دومینوی خطاهای تاریخی رؤسای‌جمهوری آمریکا در خاورمیانه را تکمیل کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات