صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۷۶

تقصیر درگیری به گردن هدی و ندا افتاد!

"هنگامی که مجری برنامه از خروج اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی ناامید شد، شرکت کنندگان در کنگره به دو دسته تقسیم شدند، بخشی خواستار تنفس در جلسه شدند تا افراد عضو حزب برای تشکیل کنگره از افراد غیر عضو جدا شوند و بخشی نیز خواستار انتخاب هیات رئیسه کنگره با حضور همه افراد حاضر در جلسه افتتاحیه اعم از اعضای عضو و اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی در کنگره شدند.
 روز گذشته(جمعه 4خرداد) دومین کنگره حزب اعتماد ملی بعد از یک وقفه تقریبا ده ساله برگزار شد تا اساسنامه این حزب با قانون جدید احزاب منطبق و تکلیف اعضای شورای مرکزی این حزب هم مشخص شود.
 به گزارش بصیرت،با این حال بعد از مراسم افتتاحیه و سخنرانی منتجب‌نیا، عارف و مطهری و زمانی که قرار بود تا اعضای حزب در جلسه حضور داشته باشند و مراسم داخلی برگزار شود، فیلمی منتشر شد که نشان از کشمکش و درگیری شدید در جلسه حزب می‌داد.
 هرچند ابتدائاً برخی در توئیتر مدعی شدند که عده‌ای تحت عنوان "گروه فشار" به جلسه حزب حمله کرده‌اند، اما ساعتی بعد کانال "اعتمادیون" وابسته به اعضای حزب اعتماد ملی چنین نوشت که "درحالی که عده‌ای به دلیل منافع خود به بهانه حفظ دبیرکلی مهدی کروبی قصد تمدید ادامه حضور خود در شورای مرکزی را داشتند شنیده‌ها حاکی از آن است که مهدی کروبی در حصر فرم کاندیداتوری شورای مرکزی را پر کرده بود اما این افراد مانع برگزاری انتخابات شورای مرکزی شدند و سعی داشتند با قیام و قعود شورای مرکزی فعلی اعتمادملی را ابقا نمایند که با مخالفت رسول منتجب نیا و نماینده وزارت کشور رو به رو شد و عملا این کنگره ناتمام ماند."
 
فیلمی که پخش شده نیز نشان از درگیری بین اعضای حزب دارد و ادعای حضور گروه فشار را منتفی می‌کند.
 
در روزهای گذشته خبرهایی به گوش می‌رسید که دو جریان در داخل حزب در تلاش هستند تا بعد از کنگره خود را در حزب به اکثریت برسانند. یک جریان نزدیکان حجت‌الاسلام منتجب‌نیا هستند و قصد داشتند در نبود دبیرکل حزب، وی همچنان قائم مقام بماند و یک طیف تندرو در درون این حزب که درصدد بودند با حذف منتجب‌نیا و سایر نزدیکان وی در شورای مرکزی، حزب را در اختیار گرفته و آن را به سایر احزاب اصلاح‌طلب مانند اتحاد ملت و کارگزاران و شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نزدیک کنند.
 ساعتی بعد از انتشار اخبار درگیری بین اعضای حزب، ارکان حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه‌ای رسما علت درگیری را مشخص کرده و آن را به گردن برخی احزاب اصلاح طلب مانند حزب ندای ایرانیان و حزب هدا انداختند.
 در بخشی از این بیانیه آمده است "هنگامی که مجری برنامه از خروج اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی ناامید شد، شرکت کنندگان در کنگره به دو دسته تقسیم شدند، بخشی خواستار تنفس در جلسه شدند تا افراد عضو حزب برای تشکیل کنگره از افراد غیر عضو جدا شوند و بخشی نیز خواستار انتخاب هیات رئیسه کنگره با حضور همه افراد حاضر در جلسه افتتاحیه اعم از اعضای عضو و اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی در کنگره شدند.
 در نتیجه مشاجره لفظی صحن کنگره را در بر گرفت و در عین حالی که تعدادی از اعضای احزاب ندا و همبستگی دانش آموختگان (هدا) خود را با افتخار به جایگاه هیات رئیسه خود خوانده رسانده بودند با اعتراض واقعی تعداد قابل توجهی از اعضای فعال حزب اعتماد ملی مخصوصا کسانی که از اقصی نقاط کشور به نمایندگی از سایر هم حزبی های خود در این کنگره حضور یافته بودند قرار گرفتند و کنگره با اعلام رئیس شورای اجرایی حزب اعتماد ملی بدون هیچ گونه مصوبه‌ای نیمه تمام باقی ماند."
 قرار است در روزهای آینده تکلیف اساسنامه و اعضای شورای مرکزی در جلسه‌ای داخلی مشخص شود. با این حال بنظر می‌رسد تنش و درگیری بین اعضای این حزب در حدی است که نمی‌توانند به راحتی تکلیف آینده اعتماد ملی را مشخص کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات