صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۱۳

از سقوط تا بازسازی

1ـ بازسازی لشکر شکست‌خورده فرهنگ و هنر طاغوت!
روزنامه جمهوری اسلامی از رسانه‌های حامی دولت درباره موضوعات مطرح شده در تشییع جنازه یک هنرپیشه نوشت: «وقتی یک بازیگر فاسد دوران طاغوت می‌میرد، همین که مانعی برای تشییع جنازه و برگزاری مراسم معمول برای او وجود ندارد، به معنای رعایت حقوق شهروندی است؛ اما اینکه عده‌ای برای مطرح کردن او به عنوان یک هنرمند تلاش کنند، ظلم به فرهنگ و هنر جامعه است. آن بازیگری که پای جنازه چنین فردی می‌گوید مگر او چه کرده بود؟ خوب می‌داند که او از طریق سینما برای فاسد کردن آحاد مردم و تخریب فرهنگ جامعه هرچه می‌توانست انجام داد. به همین دلیل، به او اجازه ورود به سینما در دوران بعد از انقلاب داده نشد و حالا همفکرانش به جای اینکه از مسئولان به خاطر آزاد گذاشتن‌شان برای تشییع و برگزاری مراسم تشکر کنند، نباید احساس طلبکاری نمایند و درصدد بازسازی لشکر شکست‌خورده فرهنگ و هنر طاغوت برآیند.»

2ـ بی‌نتیجه بودن برجام تقصیر منتقدان است!
عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن حمله به منتقدان برجام، با این جملات که «در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانیم بگوییم که این افراد دلواپس تحلیل درستی از مسئله برجام نداشتند و نمی‌دانستند که ثمرات آن چیست، گرچه در خصوص مخالفت بعضی از دلواپسان در قضیه برجام تفسیر دیگری هم وجود دارد، این است که منافع‌شان به خطر افتاده، برای همین بود که تلاش می‌کردند برجامی در کار نباشد.» مدعی می‌شود مقصر ناکامی برجام منتقدان بوده‌اند. وی در این راستا می‌گوید: «توافق برجام برای مصالح ملی صورت گرفت و اثراتی هم داشت؛ اجماع جهانی را هم علیه ایران شکست، اما متأسفانه به دلیل پاره‌ای از ندانم‌کاری‌های دلواپسان داخلی و بدعهدی‌های خارجی برجام در طول این مدت آن‌طور که باید پیش نرفت و انتظارات را برآورده نکرد.»

3ـ اذعان به اختلاف در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان
محمدرضا تابش، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس درباره اینکه به تازگی برخی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی از فراکسیون و آقای عارف انتقاداتی دارند و معتقدند عملکرد ضعیف وی سبب شده است آرای اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مورد تهدید قرار گیرد، با بیان اینکه نمی‌خواهم بگویم عملکرد فراکسیون امید صد درصد خوب بوده، افزود: مجموعه اصلاح‌طلبی باید در جلسه‌ای حضور یابند تا ما عملکردها در فراکسیون امید را تشریح کرده و تنگناها را نیز بیان کنیم و آنها قضاوت‌ کنند. وی درباره اینکه گفته شده رئیس دولت اصلاحات یکسری افراد حقیقی را در شورای سیاست‌گذاری منصوب کرده‌، اما محمدرضا عارف آنها را برکنار کرده‌ است، گفت: شرایط انتخابات جدید اقتضا می‌کند که ایراداتی که خود اصلاح‌طلبان به شورای‌عالی سیاست‌گذاری داشتند، رفع شود و این موضوع قدری زمانبر است!

4ـ پشت پرده سقوط ارزش لیر ترکیه
«آیدی کوهین» پژوهشگر مطالعات راهبردی «بگین‌ـ سادات» مدعی شد، حمایت تاجران و سرمایه‌داران یهودی و صهیونیست از تل‌آویو، دلیل اصلی سقوط ارزش لیر، واحد پول ملی ترکیه است. کوهین در حساب رسمی خود در توئیتر خطاب به رئیس‌جمهوری ترکیه نوشت: «تنها 48 ساعت از اهانت به سفیر ما در فرودگاه استانبول نگذشته بود که لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید، مگر شما اطلاع ندارید، نیمی از ثروت دنیا در دست قوم یهود قرار دارد که حامی اسرائیل هستند.» پس از کاهش بی‌سابقه ارزش لیر این کشور، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از مردم کشورش خواست، برای کمک به پول ملی، دارایی خود به ارزهای خارجی دلار و یورو را به لیر تبدیل کنند. گفتنی است، لیر واحد پول این کشور در شش ماه گذشته یک چهارم ارزش خود را از دست داده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات