صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۱۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 8 خرداد

همزمان با خط و نشان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای صنعت نفت ایران و احتمال بازگشت تحریم‌ها، طرح جدید افزایش ظرفیت تولید نفت ایران با محوریت میادین نفتی غرب کارون کلید خورد. با افزایش ظرفیت تولید نفت در غرب کارون و ادامه تهدیدهای نفتی آمریکا، صنعت نفت ایران یک برگ برنده جدید برای مقابله با تحریم‌های خصمانه آمریکایی‌ها رو کرده و با تولید یکی از سنگین‌ترین نفت خام‌های جهان، سبد نفت خام تولیدی و صادراتی خود را در آستانه بازگشت تحریم‌ها متنوع‌تر کرد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه خبرسازی‌ها درباره مذاکره غیر مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی در اردن را تکذیب کرد و گفت: در بحبوحه خیانت برخی کشورهای عربی به آرمان فلسطین این خبرسازی‌ها برای انحراف افکار عمومی است. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قطعاً و اساساً رژیم جعلی، تروریستی و غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و هدف چنین دروغ‌پراکنی‌هایی کاملاً واضح و آشکار است.
رژیم سعودی دستور کاهش سطح روابط اقتصادی با برخی شرکت‌های آلمانی فعال در این کشور را صادر کرده است. دستوری که به نظر می‌رسد در راستای تحقق نقشه‌های ترامپ علیه «برجام و حمایت‌های اروپا» از آن صادر شده است. اشپیگل در این باره گزارش داده است، شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس، بایر و بورینگر که در سال‌های اخیر با وزارت بهداشت عربستان همکاری می‌کردند، تحریم شده‌اند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر سوئیس گفت: ترامپ خیال کرده است اگر ایران را تحریم کنند، کشور ما سقوط می‌کند. ما با عقلانیت و ابزارهایی که داریم، اقتصاد خود را مدیریت خواهیم کرد. وی با بیان اینکه ایران به اندازه 22 کشور اروپایی سرزمین دارد، خطاب به سفیر سوئیس افزود: بعضی از استان‌های ما به اندازه کشورهای شماست.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با این ادعا که اتحادیه اروپا در حال بررسی مشوق‌های اقتصادی برای ایران به منظور حفظ برجام است، گفت: اتحادیه اروپا در قبال ایران، نگرانی‌های مشترکی با آمریکا دارد.
مدیرعامل پیام‌رسان سروش در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره جعلی بودن کاربران این پیام‌رسان در حساب توئیتر خود نوشت: تمامی کاربران سروش واقعی هستند و وجود هرگونه اکانت بدون اطلاع صاحب شماره به هیچ وجه ممکن نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات