صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۲۲

اخبار ویژه روزنامه‌ها 9 خرداد ماه

روزنامه کیهان **

آقای محتشمی! مدعیان اصلاحات به کدام برنامه انجمن حجتیه عمل نکردند؟!

خبرگزاری شفقنا از قول علی‌اکبر محتشمی‌پور نوشت کسانی که انقلابی نبودند، با ماسک جدید وارد شدند و برخی پست‌های حساس هم گرفتند.

خبرنگار شفقنا در مقدمه خبر خود می‌نویسد: با او تماس گرفتم تا شاید با انتشار بخش‌هایی از مصاحبه‌ای که 6 سال پیش با او داشتم و به دلایلی منتشر نشد رضایت بدهد. می‌گوید حتما یک جا بنویس که این مصاحبه جدید نیست و چند سال قبل انجام شده. نگرانی‌اش از این بابت است که اهالی رسانه گمان کنند او روزه سکوت خود را شکسته است. شرطش را می‌پذیرم.

خبرگزاری مذکور سپس از قول علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیرکشور اوایل انقلاب می‌نویسد: «امام نگران نفوذی‌ها بودند. همه هشدارهای‌شان براساس همین نگرانی بود که مبادا با نفوذ نامحرمان در ارکان نظام بسترهای شکست انقلاب و نظام فراهم شود.

نفاق تنها روزنه‌ای است که نامحرمان و نفوذی‌ها برای رسیدن به اهداف خود و تصرف ارکان اصلی قدرت از آن استفاده کرده و همچنان هم استفاده می‌کنند.

دربسته و سربسته بگویم. کسانی که در این انقلاب هرگز دستی بر آتش نداشته‌اند یا از اساس مخالف نهضت اسلامی و مخالف حرکت توامان امام و ملت بوده‌اند بعد از پیروزی انقلاب با ماسک جدید وارد شده‌اند. خیلی از این گروه‌ها و احزاب و بسیاری از این جریانات انحرافی به گونه‌ای ماسک اسلام و انقلاب را به چهره زدند که خیلی‌ها فریب آنها را خوردند.

انجمن حجتیه که یکی از شاخص‌ترین جریان‌های نفوذی و نامحرم انقلاب است. حضرت امام هرگز نگاه خوبی به این انجمن نداشتند. ایشان خطر انجمن حجتیه را برای انقلاب بسیار جدی تلقی می‌کردند.»

درباره بازی خبرگزاری شبه اصلاح‌طلب با علی‌اکبر محتشمی‌پور نکات قابل تأمل فراوان است اما به اجمال باید پرسید 1- چرا این خبرگزاری از ابعاد امروز نفوذ پرس و جو نکرده و محتشمی‌پور نیز متعرض ماجرا نشده است؟

2- اگر ویژگی انجمن حجتیه، معارضه با ولایت و حکومت دینی و نقش سیاسی و اجتماعی اسلام و گرایش به آمریکاست، امروز کدام محافل همین رویکردهای ضدانقلابی و ضداسلام ناب محمدی(ص) را دنبال می‌کنند؟ غیر از افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال آمریکایی؟! چه کسانی نسخه سازش با آمریکا می‌پیچند؟ چه کسانی و کدام محافل اصرار دارند در مقابل حکومت دینی و ولایت‌فقیه، دوقطبی ایجاد کنند؟ یا احکام اسلام در موضوعاتی نظیر حجاب را زیرسوال ببرند و از حرمت‌شکنی مقدسات جانبداری می‌کنند؟ دیدن تحرکات جریان نفوذ ذره‌بین نمی‌خواهد؟

3- کدام محافل آمریکا را بزک کردند و نسخه‌های لیبرالی پیچیدند؟ نسبت انجمن حجتیه با گروهک‌هایی مانند نهضت آزادی (جریان آمریکایی نفوذ و مطرود امام) چه بود و امروز این محافل چرا با طیف متبوع آقای محتشمی پیوند ارگانیک خورده‌اند.

4- تمام گروهک‌ها و از جمله انجمن حجتیه اصرار بر ملکوک ساختن اعتبار نظام جمهوری اسلامی دارند. آنها در انتخابات سال 88 پروژه دروغین «تقلب» را ماه‌ها قبل از انتخابات طراحی و اجرا کردند و مع‌الاسف امثال آقای محتشمی‌پور را در کمیته فریبکارانه صیانت از آرا- که در واقع کمیته القای تقلب و تدارک آشوب خیابانی بود، به بازی گرفتند. اما پس از 8 ماه معلوم شد خط نفوذ موضوعاتی فراتر از انتخابات را مدنظر دارد و برای حذف جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه (چنان که در شعارها نوشتند و گفتند) برنامه دارند. آقای محتشمی‌پور در تمام این جنگ بزرگ با میراث والای امام خمینی(ره) یا در زمین نفوذی‌ها بازی می‌کرد و یا ساکت بود.

5- امروز هم دیر نشده. ایشان می‌تواند هویت جریان فتنه را که با ادعای دروغین و مظلوم‌نمایانه تقلب شروع به کار کردند اما به سمت نه به جمهوری اسلامی، مرگ بر اصل ولایت‌فقیه، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و روزه‌خواری روز قدس (نمازجمعه مختلط با کفش) و حرمت‌شکنی روز عاشورا رفتند، تبیین کند و وفاداری خود به امام خمینی و میراث از جان عزیزتر او (جمهوری اسلامی و ولایت فقیه) را اثبات نماید. ایشان می‌تواند توضیح دهد که چگونه افراطیون مدعی اصلاحات، ضمن دور زدن محکمات اندیشه حضرت امام(ره)، با گروهک‌های نفاقی نظیر نهضت‌آزادی و انجمن حجتیه و حتی سلطنت‌طلبان و منافقین پیوند خوردند.

نقش بانک‌های دلال‌مسلک در گران کردن مسکن

یک کارشناس حوزه مسکن می‌گوید: برخی بانک‌ها به عنوان مالکان عمده مسکن در کشور، به جو پیش آمده درخصوص افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند.

فرهاد بیضایی در گفت‌وگو با «انتخاب»، گفت: موضوع افزایش قیمت مسکن از حالت روانی عبور کرده و عملا اتفاق افتاده است.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در موارد زیادی این افزایش قیمت، صرفا به زبان می‌آید اما عملا معامله‌ای انجام نمی‌شود گفت: عدم انجام معامله به این خاطر است که عرضه‌کننده‌ها فایل‌های خود را بسته‌اند و از این جهت، عرضه واحدها کم شده است.

بیضایی درباره مباحث پیرامون دامن زدن به جو افزایش قیمت توسط سرمایه‌داران عمده گفت: این اتفاق بیشتر توسط برخی بانک‌ها رخ می‌دهد. بانک‌ها ذینفع‌ترین بخش کشور در حوزه مسکن به شمار می‌روند و افزایش قیمت مسکن، باعث می‌شود تا آنها از وضعیت قرمز کنونی خارج شوند.

او با بیان اینکه «مالکان عمده مسکن در کشور، بیشتر خود بانک‌ها هستند.» گفت: خرده‌مالکان نیز برای معاملات خود به رفتار عمده مالکان نگاه کرده و رفتار خود را با آنهاتنظیم می‌کنند.

توهم ورود سرمایه 100 میلیارد دلاری به ایران را چه کسانی منتشر کردند؟!

کدام محافل و چه جریان‌هایی این تصور موهوم را ایجاد کردند که با توافق برجام، 100 میلیارد دلار سرمایه به کشور می‌آید؟

روزنامه جام‌جم ضمن بررسی ابعاد این پرسش می‌نویسد: رهبر انقلاب به تصور باطل ورود ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور پس از انعقاد برجام ‌اشاره کردند و افزودند: متأسفانه برخی این تصور واهی را به مردم هم منتقل کردند.

ایشان گفتند: «این‌که ما در قضایای اولِ مذاکرات در ذهنمان بود و خودمان تصور کردیم و به دیگران هم گفتیم که «بله اگر ما مذاکره کنیم، صد میلیارد دلار پول وارد کشور می‌شود»، خب این یک معنایی دارد؛ برای کشور ما صد میلیارد مبلغ معتنابهی است، مبلغ مهمی است، اصلاً به کلی می‌تواند خیلی از مشکلات کشور را برطرف کند؛ این واقعیت نداشت... خود ما هم درواقع به یک نحوی باور کردیم این ۱۰۰ میلیارد را؛ خب این گمان [بود]، تصور بود، توهم بود، واقعیت نداشت. بایستی مراقب باشیم آنچه را برای آینده خودمان و منافع خودمان و عوض هزینه‌هایی که می‌پردازیم مشخص می‌کنیم، واقعیت داشته باشد و همان واقعیت را بفهمیم و همان واقعیت را هم صریح با مردم در میان بگذاریم.»

بررسی تحولات قبل از برجام نشان می‌دهد برخی مسئولان آزادسازی پول‌های بلوکه ‌شده کشور در سال‌های تحریم را مطرح و برای مقدار آن ارقام مختلفی را نیز مطرح کردند.

در این زمینه می‌توان به اظهارات سیدحسین هاشمی استاندار وقت تهران‌اشاره کرد که پیش از امضای توافقنامه هسته‌ای رقم نجومی 180 میلیارد دلار را میزان پول‌‌های بلوکه‌ شده ایران اعلام کرد و وعده داد که در پسابرجام با آزادسازی آن، بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم حل می‌شود.

دیگر مسئولی که وعده آزادسازی دارایی کلان در پسابرجام را داد اکبر کمیجانی، معاون بانک مرکزی بود که در مصاحبه وال استریت ژورنال میزان دارایی ایران را 150 میلیارد دلار اعلام کرده بود.

میزان دیگری که برای میزان دارایی بلوکه‌شده ایران اعلام شد مربوط می‌شود به رقم اعلام شده توسط غلامرضا مصباحی مقدم که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم را برعهده داشت. وی میزان دارایی بلوکه‌ شده ایران را 130 میلیارد دلار عنوان کرده بود.

پس از اجرای برجام در اواخر دی 1394 نیز برخی مسئولان همچنان همین خط را ادامه دادند به طوری که در 11 بهمن 1394 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد 100 میلیارد دلار پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شده است.

سخنگوی دولت دارایی‌های آزاد شده ایران را افزون بر 100 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که این دارایی‌ها بطور کلی آزاد شده است و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. لازم به ذکر است سخنان نوبخت، تیتر یک برخی روزنامه‌ها شد.

علی‌اکبر صالحی، رئیس‌سازمان انرژی اتمی نیز 7 اسفند 1395 در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که بالاخره پول‌های بلوکه‌شده ایران به خاطر تحریم‌های سال‌های اخیر چقدر بود؟ یک زمان جان کری می‌گفت حدود ۳۰ میلیارد دلار و حالا ترامپ می‌گوید ۱۵۰ میلیارد دلار، گفت: چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار پول جمهوری اسلامی ایران آزاد شده است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

روزنامه حامی دولت: روحانی برنامه‌ای برای مدیریت اقتصادی ندارد

یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد از حرف‌های روحانی در دیدار فعالان اقتصادی می‌توان نتیجه گرفت که دولت برنامه مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد.

روزنامه جهان صنعت می‌نویسد: رئيس‌جمهور خیال همه را راحت کرد. از حرف‌های حسن روحانی در دیدار با فعالان اقتصادی که یکشنبه شب برگزار شد، می‌توان این نتیجه را گرفت که تیم اقتصادی دولت برنامه مناسبی برای مدیریت بحران فعلی در نظر ندارد. ازاین رو او تنها راه مقابله با وضعیت بحرانی فعلی را ورود بخش خصوصی به بازار می‌داند.

واقعیت این است که فعالان بخش خصوصی به شدت از تصمیمات خلق‌الساعه و پشت درهای بسته دولت گلایه‌مند هستند که در این خصوص می‌توان به تعیین نرخ دلار 4200 تومانی به عنوان یکی از تصمیمات ناگهانی دولت طی یک ماه اخیر اشاره کرد؛ تصمیمی که نه‌تنها بدون مشورت با فعالان بخش خصوصی گرفته شده بلکه گزینش‌های سلیقه‌ای برای تخصیص دلار 4200 تومانی به فعالان اقتصادی نیز یکی از نواقص آشکاری است که به دنبال آن صدای بسیاری از تولیدکنندگان و تجار را درآورده است.

از سوی دیگر اوضاع معیشتی و اقتصادی کشور پارادوکس عجیبی با اظهارات حسن روحانی دارد. او همچنان معتقد است توانسته تا حدودی فقر را کاهش دهد. این در حالی است که افزایش بی‌رویه قیمت‌ها قدرت خرید مردم را بیش از پیش کاهش داده اگرچه رئیس دولت دوازدهم همچنان بر این عقیده است که توانسته وعده‌های معیشتی انتخاباتی خود را جامه عمل بپوشاند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

*تشدید حملات عربستان به یمن، با هدف به‌دست‌آوردن امتیاز و پرکردن دست‌های خالی آل‌سعود در مذاکرات صلح یمن است. اروپایی‌ها حدود دوهفته قبل از عربستان خواسته بودند حملات به یمن را قطع کند و برای مذاکرات صلح اعلام آمادگی نماید. آل‌سعود به جای آنکه از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کند و حملات را به احترام ماه خدا متوقف نماید، آن را شدت بخشیده تا بتواند در جریان مذاکرات صلح، امتیاز بیشتری به دست بیاورد ولی همچون سه سال گذشته چیزی به دست نخواهد آورد.

*فاجعه جنایت‌کاری معاون یک مدرسه در غرب تهران نشان داد سیستم گزینش و نظارت و تعلیم و تربیت دارای مسیر پر ایراد است. دستور وزیر آموزش و پرورش برای بررسی موضوع و برخورد با خاطی، لازم بود اما به نظر می‌رسد موضوع ریشه‌ای‌تر است و باید در سطوح کلی‌تر با این موضوع برخورد اساسی شود.

*وزارت کشور بیانیه‌ای در مورد غیرقانونی بودن تخریب ویلای ساوجبلاغ وزیر صادرکرده است که نمودی از یک اقدام تعجب برانگیز است، چون ویلا و زندگی خصوصی وزیر نمی‌بایست در داخل مسائل وزارتخانه و در چهارچوب توجه آن قرار می‌گرفت. وزیر نیز در صورت بروز هرگونه پیشامد مانند سایر مردم با آن برخورد می‌نمود! آیا سایر مالکان ویلاهای تخریب شده نیز مانند آقای وزیر تریبون یک وزارتخانه را برای بحث درباره مسائل و مشکلات شخصی که عامه مردم با آن مواجه هستند دارند؟

*********************************

روزنامه ایران**

انتقاد اعضای مجمع تشخیص از احمدی‌نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: هفت، هشت نفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به مواضع‌ احمدی‌نژاد در جلسه‌ای که ایشان غایب بود، سخن گفتند و انتقاداتی را مطرح کردند ولی در حضور خودش کسی چیزی نگفته است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص دلیل عدم حضور سران قوا در در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارتباط این موضوع با حضور محمود احمدی‌نژاد گفت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش در جلسه مجمع حضور یافت ولی من نمی‌دانم که چرا آقایان روحانی و آملی لاریجانی در جلسات مجمع حضور پیدا نمی‌کنند. او در پاسخ به این سؤال که آیا اقدامی برای لغو عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت نگرفته است، تصریح کرد: مگر مجمع می‌تواند نسبت به اعضای خود تصمیم بگیرد؟

تکذیب سخنان منتسب به عرب سرخی درباره آقازاده بودن ناظم خاطی

فیض‌الله عرب سرخی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران»، هرگونه اظهار نظر خود درباره ماجرای تجاوز به برخی از دانش‌آموزان را تکذیب کرد و گفت هیچ گونه اطلاعی از نسبت خانوادگی عامل این اتقاق سیاه و تلخ ندارد و آنچه به نقل از ایشان در برخی رسانه‌های اجتماعی نقل شده است، صحت ندارد. روز گذشته یک سایت به نقل از وی عنوان کرده بود متهم اصلی تجاوز به برخی دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه 2 تهران از نوادگان یکی از روحانیون بلندپایه است.

خاتمی از دیدار با رهبری استقبال می‌کند

مدیرعامل بنیاد باران خبر دیدار سیدمحمد خاتمی با رهبری را تکذیب کرد اما در همین حال گفت اگر چنین اتفاقی بیفتد، حتماً او (رئیس دولت اصلاحات) از آن استقبال می‌کند. به گزارش اعتماد آنلاین، جواد امام با بیان اینکه دیداری بین آقای خاتمی و رهبری صورت نگرفته است، گفت: «چندی پیش هم بعضی شایعه کردند که آقای خاتمی درخواست دیدار با رهبری کرده است که چنین خبری صحت ندارد و درخواستی صورت نگرفته است.» امام در همین حال اضافه کرد: «اگر دیداری بین رئیس دولت اصلاحات و رهبری اتفاق بیفتد و فرصتی فراهم شود، حتماً آقای خاتمی استقبال می‌کند. دیدارهای آقای خاتمی چیز مخفی نیست. اگر بخواهند ملاقات بروند، آن را مخفی نگه نمی‌دارند. اگر هم فرصتی برای این دیدار فراهم شود حتماً استقبال می‌کنند.» او در ادامه از دعوت اصلاح‌طلبان برای مراسم افطاری امسال حسینیه امام خمینی استقبال کرد و گفت: «ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و مثبت بوده است. کسانی هم که دعوت شده بودند، به این مراسم رفتند.»

تحرکات اسرائیلی ها برای فشار بر ایران

«میر بن شابات»، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی قرار است با سفر به امریکا و در دیدار با جان بولتون، همتای امریکایی خود یادداشت تفاهمی در خصوص همکاری‌های مشترک دوجانبه برای فشار به ایران امضا کند.

به گزارش ایسنا، کانال 10 رژیم صهیونیستی گفته است که در دیدار دو مشاور امنیت ملی در واشنگتن، بر سر نحوه هماهنگی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و حضور نیروهای این کشور در سوریه مذاکره خواهد شد. همزمان خبر رسید که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است در سفر به مسکو با وزیر دفاع روسیه درباره ایران و سوریه رایزنی کند. این برنامه رایزنی در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بار دیگر با تکرار ادعای خود درباره حضور نظامی ایران در سوریه به کنست گفت:‌ هیچ جایی برای حضور نظامی ایران در هیچ بخشی از سوریه وجود ندارد. موضعی که اسرائیل سعی دارد با بهره‌گیری از همراهی روسیه آن را عملیاتی کند. بر همین اساس رسانه‌های اسرائیلی از جمله روزنامه هاآرتص روز یکشنبه مدعی شدند که مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل بر این باورند روسیه مایل است درباره دور کردن قابل توجه نیروهای ایرانی و گروه‌های شیعی متحد از مرز سوریه در اراضی اشغالی مذاکره کند.

ارجاع پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵

وکیل مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران گفت: پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ ارجاع شده و هنوز پذیرفته نشده است. زینب طاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پرونده محمد ثلاث اگر چه در شعبه ۳۵ ثبت شده اما هنوز پذیرفته نشده است. ما توقف اجرای حکم را خواستیم. قرار شد چهارشنبه (امروز) آخرین لایحه‌مان را ثبت کنیم که به آن رسیدگی کنند.

به گفته وی، هنوز در خواست اعاده دادرسی پذیرفته نشده است. روز 30 دی‌ماه سال 96 در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران درگیری میان مأمورین انتظامی و تجمع‌کنندگان به وجود آمد که طی آن محمد ثلاث با یک اتوبوس 3 مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفت و به سه بار قصاص محکوم شد.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

هیچ کس نمی‌تواند قدرت ‌موشکی ما را نابود کند

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد هیچکس نمی‌تواند قدرت ‌موشکی ما را نابود کند و اگر می‌ترسند به پناهگاه بروند. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار حسین سلامی در مراسم افتتاح مسجد امام حسن(ع) دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین(ع) گفت: در حالی که ترامپ از برجام خارج می‌شود و فکر می‌کند کار بزرگی کرده، روز بعدش سرزمین‌های اشغالی به آتش کشیده می‌شود. این واقعیت رخ داده است، بماند که برخی امروز سعی می‌کنند یاس را در جامعه پخش کنند اما جامعه ما شبیه کشورهای تحریم شده

نیست. جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور اظهار داشت: آنها در حالی که کشور را تحریم می‌کنند تصور این را دارند که ایران خود را خلع سلاح می‌کند، در حالی که امروز قدرت و نظام ایران بخش‌هایی از جامعه اسلامی را تحت تاثیر قرار داده، آنها تصور می‌کنند ایران این قدرت و حضور و نفوذ را کنار می‌گذارد اما نمی‌دانند این نفوذ فیزیکی نیست بلکه باور اسلام است و این نفوذ وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند آن را از بین ببرد و فقط می‌توانند در برابر گسترش آن تسلیم باشند. جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند قدرت ‌موشکی ما را نابود کند و اگر می‌ترسند به پناهگاه بروند، گفت‌: حداکثر کار آنها تحریم کردن است اما ایران غنی است و تحریم‌پذیر نیست، ایران قوی است پس خواب آشفته نبینند.

وزیر خارجه لهستان: با تضعیف تحریم‌های آمریکا مخالفیم

وزیر خارجه لهستان طی سخنانی مخالفت کشور خود را با هرگونه اقدامی که به تضعیف تحریم‌‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران منجر شود، اعلام کرد. به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، «یاچیک ژاپوتوویژ» وزیر خارجه لهستان گفت کشورش با هرگونه اقدامی از سوی اتحادیه اروپایی که تحریم‌های آمریکا را تضعیف کند مخالف است. وزیر خارجه لهستان در ادامه تصریح کرد: اگر شرکت‌های اروپایی فعال در ایران قرار باشد چیزی را از دست بدهند، باید سازوکاری برای جبران خسارات آنها تعیین شود. تشویق شرکت‌های اروپایی به ادامه فعالیت‌شان در ایران می‌تواند تحریم‌های آمریکا را تضعیف کند و این وضعیت ممکن است به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. وی افزود: کشورهایی که امنیت‌شان را به امنیت آمریکا گره زده‌اند، دیدگاه مشترکی با لهستان دارند، چرا که منافع آنها در حفظ روابط فراآتلانتیک‌شان است.

جزئیات مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: امسال جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر از استان‌های البرز، قم، قزوین، سمنان، اصفهان، مرکزی و بعضی شهرهای استان مازندران در مراسم روز ۱۴ خرداد شرکت می‌کنند. به گزارش مهر، محمدعلی انصاری در نشست خبری اظهار داشت: ۱۴ خرداد امسال با سالروز ضربت خوردن مولا علی(ع) همزمان است. از سوی دیگر ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم. بی‌تردید شاخص همه توفیقات نظام جمهوری اسلامی در رسیدن به قله‌‌های افتخار و پیروزی، پیروی از خط امام(ره) است. دبیر ستاد بزرگداشت امام با اشاره به جزئیات مراسم روز ۱۴ خرداد اظهار داشت: در سال‌‌های گذشته در شب ۱۴ خرداد، روسای جمهور در حرم امام سخنرانی می‌کردند اما امسال رئیس‌جمهور به دلیل تقارن با ماه رمضان و مراعات حال مردم، عذرخواهی کرد و این سخنرانی امسال صورت نخواهد گرفت. انصاری تصریح کرد: همه ساله، پیش از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، سیدحسن خمینی سخنرانی داشت اما امسال برای مراعات حال مردم و روزه‌داران و استفاده از سخنان رهبری، سخنرانی نمی‌کند. دبیر ستاد بزرگداشت رحلت حضرت امام(ره) تاکید کرد: مراسم اصلی ما روز ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ در جوار حرم امام(ره) با حضور همه شخصیت‌‌های عالی‌رتبه نظام، سفرای کشورهای اسلامی و شخصیت‌‌های خارجی که در ایران حضور دارند، برگزار خواهد شد.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات