صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۲۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 9 خرداد

«احمد حکیمی‌پور»، فعال اصلاح‌طلب با انتقاد از محمدرضا عارف و اصلاح‌طلبان در مجلس، گفته است: «من فکر می‌کنم این در تاریخ مجلس ایران بی‌سابقه است کسی که رأی اول تهران را آورده رئیس مجلس، نایب‌رئیس و حتی رئیس کمیسیون هم نشده است. این ضعف بزرگی است که نمی‌دانم دوستان چطور آن را توجیه می‌کنند. بالاخره این افراد به نمایندگی از جریانی مسائل را در مجلس دنبال می‌کنند.»
غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: آیت‌الله موحدی‌کرمانی که پیشتر برای ریاست شورای مرکزی انتخاب شده بودند، آیت‌الله مجتهد شبستری را برای نایب‌رئیسی شورا برگزیدند و اعضا نیز ایشان را با اتفاق آرا انتخاب کردند. به گفته وی، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی به عنوان دبیر شورای مرکزی و حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران نیز انتخاب شدند.
علی‌اصغر رمزی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از صفر شدن واردات سیگار در دو ماه نخست امسال خبر داد و گفت: حجم واردات تنباکوی معسل (قلیان) در دو ماهه سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۲۸۸ تن بود. این در حالی است که حجم واردات این تنباکو در دو ماه ابتدای سال جاری به ۷۴۹ تن رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۶۷ درصدی است.
«ولفگانگ اشلوسل»، صدراعظم اسبق اتریش گفته است، اروپا، روسیه و چین باید در برابر تصمیم یکجانبه آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایستادگی کرده و با به چالش کشیدن این تصمیم در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی از قوانین و هنجارهای بین‌المللی محافظت کنند.
شبکه «اسکای‌نیوز» از سرگیری حملات موشکی از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه خبر داد و نوشت: منابع فلسطینی از اصابت چندین گلوله خمپاره به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اشکول، صوفا، عسقلان، النقب، ناحول عوز و علومیم خبر داده‌اند.
رضا باقری‌اصل، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از تحقق 95/38 درصدی دولت الکترونیک در ایران خبر داد و گفت: با تحقق ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک در سه سال آینده حدود ۸۰ درصد خدمات دولت به مردم به صورت کاملاً الکترونیکی ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه گفت: هر کسی که ایرانی هست، بازیگر و هنرمند فرقی نمی‌کند می‌تواند به داخل کشور بیاید؛ اما اگر احیاناً مرتکب جرمی شده و جرمش قابل گذشت نباشد و شاکی خصوصی داشته باشد، باید پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات