صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۴۹

اخبار کوتاه شنبه 12 خرداد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ارائه تسهیلات 10 تا 20 میلیون تومانی قرض‌الحسنه برای برخی موارد خاص از سوی بانک‌ها، گفت: بانک‌ها حتی یک میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه نمی‌دهند چه برسد به 10 تا 20 میلیون. اگر بانک‌ها 5 میلیون تومان وام پرداخت می‌کنند، 18 درصد سود می‌گیرند، برخی خانواده‌ها برای رهن خانه خود به 5 میلیون تومان وام نیاز دارند؛ اما هیچ بانکی به صورت قرض‌الحسنه این وام را پرداخت نمی‌کند.
بر اساس آمار گمرک تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۴ هزار و ۳۳ تن کاغذ سیگار به شکل رول و لوله از کشور‌های گوناگون جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم کاغذ سیگار به کشور، ۱۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۵۶۱ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۹۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است، کاغذ سیگار از ۱۲ کشور جهان وارد ایران شده است.
پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در نشستی به سهامداران این غول نفتی گفته است احتمال معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ادامه پروژه میدان گازی پارس جنوبی بسیار ضعیف است. گفتنی است، توتال پیش از این اعلام کرده بود، در صورت معاف نشدن از تحریم‌های آمریکا، این شرکت از پروژه فاز 11 پارس جنوبی خارج خواهد شد.
واردات نفت خام ترکیه در سه ماهه نخست امسال 33/5 درصد کاهش یافته و به 4/1 میلیون تن رسیده است که در این میان و با وجود این کاهش، ایران سهم خود از بازار ترکیه را حفظ کرده است. گفتنی است، میزان واردات نفت خام ترکیه در سه ماهه نخست پارسال برابر با 6/2 میلیون تن بوده است.
ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، سفرش به آمریکا برای دیدار با دونالد ترامپ را به دلیل پیش‌شرط‌های «غیر قابل قبول» تجاری برای کشورش لغو کرد. او این اظهارات را حین توضیح پاسخ کانادا به تعرفه‌های آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم مطرح کرد.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک گفت: اتفاق ناگوار اخیر که در یکی از مدارس تهران رخ داد، تأسف همه ما را برانگیخت. آموزش و پرورش باید بیش از گذشته در به‌کارگیری معلمان دقت کند و حساسیت‌های لازم را به خرج دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات