صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۶۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 13 خرداد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ماه گذشته ۲۰۰ هزار کد سهامدار جدید صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری بازار سرمایه به رقم ۱۰ میلیون و ۲۳۴ هزار کد برسد. فریبا اخوان از صدور 32 کد سهامدار خارجی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را یک شرکت آلمانی آبان ماه سال 73 دریافت کرد. وی افزود: تاکنون 1083 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.
بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران، واردات گوشی تلفن همراه طی دو ماه نخست سال جاری 1/61 درصد از ارزش کل واردات به کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، 0/61 درصد از ارزش کل واردات به ایران را شامل می‌شد. گفتنی است، افزایش چشمگیر واردات رسمی گوشی تلفن همراه ناشی از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه است.
«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه با اشاره به افزایش تنش‌های اقتصادی آمریکا با اروپا بر سر افزایش تعرفه‌های واردات، گفت: فقط چند روز تا شروع جنگ تجاری تما‌م‌عیار بین آمریکا و اروپا باقی مانده است؛ اما وزیر اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد با توجه به نیاز برخی شرکت‌های آمریکایی به برخی انواع فولاد تولیدی در آلمان، احتمالاً آمریکا واردات آنها را از قانون اعمال تعرفه گمرکی معاف خواهد کرد.
میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مه (اردیبهشت و خرداد ماه) به روزانه حدود 2 میلیون و 700 هزار بشکه رسید. صادرات نفت خام ایران در این ماه به دلیل تعمیر پالایشگاه‌های داخلی از میانگین بالاتر بوده و با بازگشت پالایشگاه‌ها به مدار تولید، از مقدار صادرات نفت‌ خام کاسته می‌شود. ایران در سال 1396، به طور میانگین 2 میلیون و 115 هزار بشکه در روز نفت ‌خام صادر کرد.
محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات‌ آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: مقایسه میزان ذخایر امسال و میزان ذخایر سدها در روز مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، حجم آب پشت سدهای تهران در سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش 295 میلیون مترمکعبی داشته است.
اعتراض‌ها به افزایش بهای بنزین در روسیه مناطق گوناگون این کشور را فراگرفته است و معترضان خواستار کاهش بهای بنزین هستند. بهای بنزین سوپر در برخی مناطق تا بیش از 50 روبل (حدود پنج هزار تومان) برای هر لیتر افزایش یافته است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات