صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۳۱

اخبار کوتاه یک‌شنبه 20 خرداد

مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی در سال 1400 گفت: لاریجانی به‌ دنبال این است که هم محبوب‌القلوب اصلاح‌طلبان باشد و هم محبوب‌القلوب اصولگرایان. با وجود این، فایده انتخابات هیئت‌رئیسه اخیر این بود که به ‌نظر می‌رسد کارت ایشان در بین اصلاح‌طلبان سوخت و اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به فکر گزینه‌ای به ‌جز گزینه تشکیلاتی خود باشند.
جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته مؤسسه آمریکایی «دموکراسی فاند» نشان می‌دهد، بسیاری از اهالی این کشور از اعمال ممنوعیت علیه مسلمانان یا نظارت گسترده‌تر از آ‌نها حمایت می‌کنند. به نوشته روزنامه «دیلی میل» این بررسی نشان داد، آمریکایی‌ها بر این باورند که بسیاری از مسلمانان این کشور «به اندازه کافی آمریکایی» نیستند. به نظر می‌رسد، این نوع نگرش نتیجه تبلیغات رسانه‌ای سال‌های اخیر علیه مسلمانان در این کشور است.
صادرات ایران به کشور قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است. بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. با این وضعیت قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد.
رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 اظهار داشت: متأسفانه مدیران گروه خودروسازی پژو سیتروئن با تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه ایران مواجه هستند و این موضوع برای این گروه خودروسازی دردناک است و زیان مالی زیادی به همراه خواهد داشت. گفتنی است، ایران از نظر حجم معاملات بالاتر از چین، انگلیس، ایتالیا و آلمان نخستین بازار خارجی برای شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود.
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۶ کشور نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۳ هزار و ۶۲ تن دستگاه خودپرداز بانکی (ATM) از کشور‌های گوناگون وارد ایران شده است. براساس واردات این دستگاه خودپرداز بانکی به کشور، ۳۵ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۷۰ دلار ارز از کشور خارج شده است.
«ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: انتظار می‌رود گردشگران خارجی طی برگزاری بازی‌های جام جهانی روسیه بیش از ۱۰۰ میلیارد روبل معادل حدود 1/6 میلیارد دلار خرج کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات