صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۶۱

از استدلال‌های تکراری تا تطهیر فتنه‌گران

1ـ زمینه‌سازی برای برجام 2 با استدلال‌های تکراری
روزنامه «شرق» در سرمقاله خود نوشت: «نگرانی‌های حتی ظاهری اروپا درباره سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی در صورت بی‌توجهی از سوی ایران می‌تواند به فصل مشترک اقدامات آمریکا و اسرائیل برای اعمال فشار به اروپا تبدیل شود.... از این رو تغییر در جهت‌گیری‌ها در منطقه با در نظر گرفتن تحولات سریع در عراق، سوریه و یمن و گرایش به حل بحران‌ها با تکیه بر دیپلماسی و رویکرد برد‌ـ برد می‌تواند به اهرم نیرومندی در مقابله با سیاست‌های ترامپ و اسرائیل علیه ایران تبدیل شود. باید به دیپلماسی فرصت داده شود تا با حفظ منافع حداکثری از برگ‌های برنده‌ای که هنوز از دست نرفته‌اند، در راستای تثبیت دستاوردهای اقدامات نظامی و بالابردن قدرت چانه‌زنی در عرصه‌های دیگر استفاده شود.» جملات و ادبیاتی دقیقاً مشابه آنچه درباره برجام در دوران مذاکره نوشته می‌شد و نتیجه آن به جای تأمین منافع کشور شد خسارت محض و دستاورد تقریباً هیچ!

2ـ سقوط احمدی‌نژاد تطهیر فتنه‌گران نیست
حجت‌‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی با اشاره به مواضع اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم و با تأکید بر اینکه وضعیت او مقداری بحرانی و خطرناک است و می‌توانیم بگوییم بر مرزی حرکت می‌کند که یک سمتش پرتگاه و سقوط است و سمت دیگرش نجات و صواب، گفت: ما نباید خطاهای آقای احمدی‌نژاد را به‌ گونه‌ای نقد و تحلیل کنیم که حاصلش این باشد که سران فتنه حرف‌شان درست بوده، اصلاً چنین چیزی نیست. متأسفانه، یکی از اشکالات جریان انحرافی درباره ایشان این بود که القا می‌کرد باید احمدی‌نژاد به‌ صورت مطلق مورد تبعیت و پذیرش قرار گیرد و این یعنی تطبیق ولایت مطلقه با ایشان که اشتباه بزرگی است. به‌ هر حال انسان در برخورد با مظالم و مفاسد درون نظام باید مراقب باشد و این مفاسد را از اصل نظام جدا کند و همراه ولایت در برابر آنها بایستد.

3ـ خسارات 14/8تریلیون دلاری به اقتصاد جهانی از خشونت
«مؤسسه اقتصاد و صلح» در استرالیا بر اساس «شاخص صلح جهانی» خود اعلام کرد ناآرامی در جهان به ویژه در خاورمیانه طی یک دهه اخیر در حال تحمیل تریلیون‌ها دلار هزینه به اقتصاد جهانی است. این مؤسسه بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی اتاق‌های فکر، مؤسسات تحقیقاتی، دولت‌ها و دانشگاه‌ها برآورد کرد که خشونت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه داشت که به طور متوسط به هر کسی حدود ۲ هزار دلار هزینه وارد شده است. به گفته این مؤسسه استرالیایی، صلح به طرز قابل توجهی با سلامت اقتصادی گره خورده است. بر اساس شاخص صلح جهانی، اروپا آرام‌ترین منطقه جهان شناخته شد؛ در حالی که خاورمیانه و آفریقای جنوبی از کمترین صلح برخوردار بودند.

4ـ نتیجه‌سازی برای توافق هسته‌ای
روزنامه «ایران» در سرمقاله خود به قلم «فیاض زاهد» نوشت: «آمریکا بدعهدی کرده و از توافق خارج شده و گفته است که با برجام سر آمریکا کلاه رفته است؛ اتفاقاً این موضع نشان می‌دهد که تیم مذاکره‌کننده ایران در نهایت دقت و مهارت این متن حقوقی را تهیه کرده‌اند. متنی که اروپایی‌ها به آن متعهد مانده‌اند و آمریکا به تنهایی از آن خارج شده است و وضعیتی بی‌سابقه را از تنهایی آمریکا رقم زده است.» گفتنی است، در حالی رسانه‌های حامی برجام همچنان تلاش می‌کنند انزوای آمریکا را دستاورد برجام نشان ‌دهند که حتی در صورت درست بودن این ادعا، هدف ما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند، نه منزوی کردن آمریکا که برداشتن تحریم‌ها بود، موضوعی که متأسفانه محقق نشده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات