صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۰۱

حرف روز/ بالندگی انقلاب

یکی از مهم‌ترین فرازهای سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر دفاع از خصوصیت پایداری ملت ایران بود که فرمودند: «این ملّت، خسته نیست. آن کسانی که به‌‌تبع از تبلیغات دشمنان، ترویج می‌کنند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: یکی از مهم‌ترین فرازهای سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر دفاع از خصوصیت پایداری ملت ایران بود که فرمودند: «این ملّت، خسته نیست. آن کسانی که به‌‌تبع از تبلیغات دشمنان، ترویج می‌کنند که این ملّت خسته است، بی‌نشاط است، خودشان خسته‌اند، خودشان بی‌نشاطند! تعمیم می‌دهند، قیاس به نفس می‌کنند.»
در سال‌های گذشته، عوامل دشمن با برنامه‌های متعدد خود درصدد بوده‌اند روحیه ایستادگی و مقاومت را از ملت انقلابی ما بگیرند. آنها با تاکتیک‌های روانی متعدد اقتصادی و سیاسی همواره این مسیر را طی کرده‌اند تا انگیزه و امید را کاهش بدهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.
۱ـ برجسته کردن ضعف‌های اجتماعی کشور به منظور بیان این تئوری که کشور با فروپاشی اجتماعی مواجه است. این در حالی است که سرمایه‌های اجتماعی نظام در شکل‌های متفاوت همبستگی تردیدناپذیری دارند؛ از جمله در موضوعاتی مانند زلزله کرمانشاه و سیل کمک‌ها از قسمت‌های گوناگون ‌کشور بدون توجه به تفاوت‌های قومی و مذهبی.
۲ـ از دست رفتگی هویت؛ در حالی که مبتنی بر هنجارهای جامعه و ارزش‌های ملی و مذهبی حرکت‌های عظیمی، مانند برگزاری با کیفیت شب‌های احیا و لیالی قدر، برگزاری با شکوه روز قدس و... در کشور به وقوع می‌پیوندد.
۳ـ ایستادگی در مقابل دشمن؛ یکی دیگر از برنامه‌های دشمن، کاهش روحیه مقاومت در بین ملت‌ از طریق عوامل نفوذی، برنامه‌های فرهنگی و فشارهای اقتصادی بوده است. با وجود این نگاهی به جوانان آماده برای دفاع از حرم یا استقبال‌ از شهدا حاکی از این است که این تیر دشمن نیز به سنگ خورده و ایستادگی و مقاومت روند رویشی در کشور داشته است.
حال از مدعیان درخواست می‌شود اگر جمهوری اسلامی خسته است یا اینکه گفتمان آن مورد قبول جهانیان نیست، به این پرسش‌ها پاسخ دهند که چرا اجازه نمی‌دهید رسانه‌های ایرانی سخن جمهوری اسلامی را به جهان برسانند؟ اگر جمهوری اسلامی فاقد اثر شده است، چرا از نفوذ آن در غرب آسیا و آمریکای لاتین و حتی آفریقا نگران هستید؟ اگر نهادهای انقلابی کارآیی خود را از دست داده‌اند، چرا از روش و حیله‌ برای مقابله با آنها کمک می‌گیرید؟
واقعیت این است که دشمن با تهدید نظامی موفق نبوده است و اکنون با القای یأس و در موازات آن با اجرای پروژه نفوذ نیروهای وابسته دنبال تکمیل‌ چرخه تهدیدهای خود است؛ اما افزایش فشارها و توطئه‌ها در زمانی که انقلاب به بالندگی و پویایی خود رسیده، روز به روز بی‌اثرتر می‌شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات