صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۱۸

از جاسوسی سعودی تا تهدید آمریکا

1ـ ایران به میز مذاکره بر نمی‌گردد
«عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که در نشست جنگ سایبری در دانشگاه تل‌آویو صحبت می‌کرد، گفت: «نشست رهبر کره شمالی و ترامپ به این معنا نیست که ایران احتمالاً به میز مذاکره باز خواهد گشت.» او مدعی شد: «ایران غنی‌سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت و به سمت بمب حرکت می‌کند.»(!) این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد، از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران، احتمال وقوع درگیری نظامی میان تل‌آویو و تهران را افزایش می‌دهد؛ چرا که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به اقدام نظامی علیه ایران نخواهد بود و این کار به تل‌آویو محول می‌شود. گفتنی است، نشست امنیت و جنگ سایبری به مدت یک هفته در جریان است و در این مدت کارشناسان ارشد و مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره روش‌های انجام حملات سایبری و دفاع در برابر حملات سایبری احتمالی بحث می‌کنند.

2ـ نمی‌توان واقعیت را تغییر داد
غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در اظهاراتی عجیب مدعی شده است، دلواپسان با حرکت‌های خشن خود نگذاشتند برجام ثمر بدهد و باید این افراد را کنترل کرد. وی همچنین گفته است: پس از برجام ظرفیت بالقوه‌ بسیاری برای جلب و جذب سرمایه‌های بین‌المللی و اعتمادسازی در عرصه روابط بین‌المللی به‌ وجود آمده بود که متأسفانه با حرکت‌های خشن و غیر اصولی، این فرصت‌ها برای جامعه تبدیل به تهدید شد. شاید اگر برخوردهای خشن و غیراصولی مخالفان دولت در طول سال‌های گذشته صورت نمی‌پذیرفت، به طور قطع امروز در این شرایط نبودیم و وضع به مراتب بهتری داشتیم. گفتنی است، این بهانه‌تراشی‌ها در حالی است که ضعف عملکرد دولت و مجلس اصلاح‌طلب و اعتماد بی‌جا به آمریکا با وجود همه هشدارها پیش چشم مردم قرار دارد و با اظهاراتی از این دست نمی‌توان واقعیت را تغییر داد.

3ـ شناسایی یک باند جاسوسی سعودی در «الحدیده»
سرویس‌های امنیتی در استان «الحدیده» یمن موفق شدند یکی از خطرناک‌ترین باندهای جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه «تهامه» پس از رصد دقیق آن، شناسایی کنند. بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه گفت: هدایت باند جاسوسی را شخصی به نام «عبدالله سطیح» متولد عربستان و یکی از فارغ‌التحصیلان مدارس تکفیری برعهده داشت. وی یکی از سرکرده‌های بزرگ سازمان‌های تکفیری فعال در راستای منافع آژانس‌های اطلاعاتی خارجی است و تجارب زیادی از طریق ارتباط با دیگر سرکرده‌های تکفیری در یمن و عربستان از جمله «اسامه بن لادن» کسب کرده است. این منبع افزود: طی مدت تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، «سطیح» خود را در خدمت این ائتلاف قرار داده و از ارسال اطلاعات تا سربازگیری برای جنگ در صفوف متجاوزان و اداره جوخه‌های ترور دریغ نکرده است. وی تاکنون تنها به مخابره اطلاعات اعتراف کرده است.

4ـ تهدید سفیر آمریکا در کانادا!
به نوشته وبگاه «سی‌تی‌وی نیوز»، نامه تهدیدآمیز آغشته به پودری سفید رنگ به محل اقامت سفیر آمریکا در اوتاوا ارسال شده است. این بسته افزون بر پودری سفید، حاوی نامه‌ای تهدید‌آمیز علیه سفیر و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. این نامه به سفیر آمریکا هشدار داده در صورتی که از سمتش کناره‌گیری نکند، ممکن است کشته شود. به نوشته این منبع خبری، «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا با انتشار پیامی در توئیتر از سفیر آمریکا حمایت کرد و گفت: «او کار ضروری و دشواری را انجام می‌دهد و کانادا به خدمات او احترام می‌گذارد.» گفتنی است، در هفته‌های اخیر تنش دیپلماتیک بین کانادا و آمریکا پس از اعمال تعرفه تجاری بر آلومینیوم و فولاد ساخت کانادا و حمله لفظی علیه «جاستین ترودو» نخست‌وزیر این کشور شدت یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات