صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۱۹

اخبار کوتاه دوشنبه 28 خرداد

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان زاهدان اظهار داشت: پیش از اینکه موضوع تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر در نماز جمعه اهل سنت مطرح شود، دادستانی به آن ورود کرده و بر اساس شکایتی که از قبل مطرح شده، دستور شناسایی و دستگیری متهمان صادر و یک متهم دستگیر شده است. وی در ادامه افزود: این موضوع تا این لحظه تکذیب می‌شود؛ زیرا تاکنون تنها سه شاکی خصوصی به دادسرا مراجعه کرده‌اند.
حجت‌الاسلام مجتبی ‌ذوالنوری، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه تاکنون مذاکره با اروپایی‌ها برای ادامه حیات برجام به نتیجه ملموسی نرسیده است، اظهار داشت: اگر این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، قطعاً اولین اقدام توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است. همچنین اگر اروپایی‌ها با آمریکا برای اعمال تحریم و فشار علیه کشورمان همگام شوند، ‌به یقین گام پس از خروج از پروتکل الحاقی، خروج از «NPT» خواهد بود.
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب گفت: برخی مسئولانِ خسته، خستگی خود را به حساب مردم می‌گذارند؛ آقای روحانی با ترمیم کابینه باید فکری برای خستگی آنان بکند. دولت در برابر تهاجم تحریمی آمریکا چگونه می‌خواهد مقاومت کند؛ در حالی که جلسات مربوط به هماهنگی قوا در امر اقتصاد مقاومتی تعطیل است.
وبگاه نیروی دریایی آمریکا گزارش داده است، کشتی جنگی دوزیست (آبی‌ـ خاکی) «یواس‌اس ایوجیما» هفته جاری برای نخستین بار به عنوان کشتی پایگاه (کشتی جنگی آبی‌ـ خاکی یا ناو هواپیمابر) آمریکا در منطقه وارد آب‌های خلیج‌فارس شده است. مقامات نیروی دریایی آمریکا هیچ جزئیاتی از دلیل حضور ایوجیما به خلیج‌فارس ارائه نداده‌اند.
رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه «شرق» درباره‌ عملکرد رسانه‌ها در قبال پرهیز از گسترش ناامیدی و ایجاد توقعات بی‌جا گفت: اولاً خوب است به دستگاه‌ها توصیه شود که توقعات را زیاد نکنند که ما هم این توقعات را انتقال ندهیم. ثانیاً اگر شما قدری به عقب برگردید، شعارهایی را به یاد می‌آورید که توقع ایجاد کردند.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی دو ماه گذشته حجم تقاضا برای ورود کالا به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است که در این میان متأسفانه شاهد واردات کالاهای غیرضرور از جمله سطل زباله هستیم.
اندیشکده «شورای آتلانتیک» هشدار داد: بسیاری از مناطق ایران ممکن است به زودی غیر قابل سکونت شود؛ چرا که کشاورزی نادرست در حال نابودی زمین‌ها است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات