صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۳۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 29 خرداد

دانشگاه تهران اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد در روز اعمال فیلترینگ در دهم اردیبهشت ماه آمار بازدید از کانال‌های تلگرامی با کاهش زیاد، از نزدیک به 2 میلیارد بازدید از بیش از 900 هزار کانال به 900 میلیون بازدید رسید، اما پس از دو روز و در روز 13 اردیبهشت ماه و استفاده فراگیر کاربران از فیلترشکن این رقم به مرز یک میلیارد و 100 میلیون بازدید بازگشته و در 27 اردیبهشت ماه به اوج خود، یعنی یک میلیارد و 700 میلیون بازدیدکننده در روز رسیده است.
عزت‌الله ضرغامی گفت: امروز شکاف اقتصادی و تبعیض‌های فراوان به یکی از مشکلات کشور ما تبدیل شده است، چرا امروز این‌قدر اعتراض‌ها زیاد شده و مردم کم‌تحمل شده‌اند؟ چون می‌بینند که عده‌ای چه زندگی‌ مرفهی برای خود به هم زده‌اند و به همین دلیل تحمل نمی‌کنند. وی افزود: خیلی‌ها ممکن است در لباس انقلاب باشند و جایگاه‌هایی هم داشته باشند، اما خوی و رفتار طاغوتی دارند و از این دست افراد کم هم نداریم.
بلومبرگ در تحلیلی نوشت: افزایش غیرطبیعی اوپک ناشی از تصمیم ترامپ برای تحریم نفتی ایران بوده است و اوپک نقشی در این افزایش قیمت نداشته که سرزنش شود. دلیلی وجود ندارد که اوپک به اندازه‌ای که ترامپ یا هر کس دیگری می‌خواهد، نفت تولید کند. اوپک برای محافظت از منافع اعضایش وجود دارد. شاید برای برخی(عربستان) تسکین آمریکا جزء منافع آنها باشد، اما به وضوح می‌توان گفت، برای دیگران این‌طور نیست.
روزنامه انگلیسی گاردین در سرمقاله خود درباره تحولات یمن نوشت: اگرچه انگلیس درباره حمله به الحدیده هشدار داد، اما مسئول فجایع این جنگ است؛ عربستان و امارات این جنگ را با آموزش‌های نظامیان غربی و مشاوره‌های آنان انجام می‌دهند. در واقع، آنها با حمایت دیپلماتیک غرب، به چنین اقداماتی در یمن دست می‌زنند.
رژیم آل‌خلیفه روند سرکوب و قلع و قمع روحانیون و علمای برجسته بحرینی را وارد مرحله جدیدی کرده است. در این راستا این رژیم با صدور حکم اعدام برای سه عالِم شیعی و همچنین صدور احکام حبس علیه هشت عالِم دیگر عملاً علیه روحانیون بحرینی اعلام جنگ کرده است.
محمدجواد ظریف در پیامی در صفحه اجتماعی خود نوشت: دست‌کم 80 کلاهک جنگی هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارد. هیچ یک از آنها در ایران نیست؛ بلکه در نوک انگشتان جنگ‌افروزی است که بی‌وقفه درباره «جاه‌طلبی‌های» ساختگی ایران جار می‌زند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات