صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۸۲

از مذاکرات بی‌فایده تا اتلاف وقت

1ـ ما امروز فوق‌العاده قدرتمند هستیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمن همه ظرفیت‌های خود را برای جنگ از دست داده و به ظاهر قدرتمند است؛ اما فرسوده شده است. روزی می‌رسد که دشمن فروپاشیده است و آن وقت ما می‌گوییم حیف که آن زمان ما نمی‌دانستیم این دشمن تا این اندازه ناتوان بود. سردار سلامی اضافه کرد: چند سال پیش در محیط عملیات روانی تصوری ساختند که قدرت‌های دنیا می‌خواهند به سوریه حمله کنند و سوریه با خاک یکسان می‌شود؛ اما وقتی وارد شدند بسیار مضحک عمل کردند. رفتارهای آمریکا با کره‌ شمالی را ببینید، همین رئیس‌جمهور آمریکا که می‌خواهد آمریکا را به موقعیت اولیه جهانی‌اش تبدیل کند، مجبور شد در یک فضای برابر با رئیس‌جمهور کشوری ضعیف مذاکره کند، اگر آمریکا قدرتمند بود، آیا این فضای مذاکره‌اش با کره شمالی ‌بود؟ سردار سلامی با بیان اینکه دشمن دنبال این است که از او بترسیم و به ما القا کند کوچک هستیم، تأکید کرد: ما امروز فوق‌العاده قدرتمندیم.

2ـ با این وضعیت از برجام خارج می‌شویم
سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره چگونگی حفظ برجام پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: برجام در آی‌سی‌یو است؛ چرا که مهم‌ترین نقطه تعادل خود را که حضور آمریکا بود، از دست داده است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می‌خواهند این توافق هسته‌ای را حفظ کنند، باید فداکاری بیشتری کنند و به ویژه حضور نداشتن آمریکا و تحریم‌های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند. وی با بیان اینکه برجام و تحریم‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند در کنار هم بنشینند، گفت: «اغلب مردم ایران امروز به اروپا اطمینانی ندارند و اروپا باید برای کسب اطمینان، تلاش کند.» عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای افزود: «چشم‌انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا به منظور حفظ برجام وجود ندارد و در صورت ادامه این وضعیت از برجام خارج می‌شویم.»

3ـ مذاکره با آمریکا بی‌فایده است
روزنامه «آرمان» در مطلبی با عنوان («نه» اصلاح‌طلبان به مذاکره با آمریکا) در واکنش به نامه اخیر تعدادی از فعالان سیاسی نوشت: «اعلام یک‌طرفه مذاکره بی‌قید و شرط در چنین شرایطی به معنای تسلیم در مقابل ترامپ است. آقای ترامپ راضی به مذاکره نبوده است و اگر هم از مذاکره صحبت می‌کند، به معنای مذاکره غیر دیپلماتیک و بر مبنای خواست و اهداف وی و از نظر او، تسلیم بدون قید و شرط ایران است که بی‌تردید این رویکرد مورد قبول هیچ‌کدام از دلسوزان اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب قرار نخواهد گرفت.» این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «کسی که با زبان تجارت‌مآبانه زورمحور روابط خود را تنظیم می‌کند، در شرایط مساعد هم قابل اعتماد نیست، چه برسد به شرایطی که بحرانی است.»

4ـ مذاکره با آمریکا وقت تلف کردن است
رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه مذاکره با آمریکایی‌ها فقط وقت تلف کردن است، گفت: رؤسای‌جمهور آمریکا همواره گروگان گروه‌های فشاری هستند که رسانه‌های اصلی و شرکت‌های نفت و سلاح دنیا را در اختیار دارند. «بشار اسد» در گفت‌وگو با شبکه «ntv» روسیه افزود: اعتقاد داریم که مذاکره و گفت‌وگو با دشمن و یا هر طرفی می‌تواند مفید باشد؛ ولی با این حال، از زمان نخستین مذاکرات ما با آمریکا در سال 1974 ما در هیچ زمینه‌ای به نتایجی نرسیدیم. رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت: مشکل رؤسای‌جمهور آمریکا این است که آنها آنچه را دوست دارید بشنوید به شما می‌گویند؛ ولی برعکس آن عمل می‌کنند و این مشکل را بیشتر می‌کند و ترامپ بهترین مثال در این باره است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات