صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۱۷

از نقشه ترامپ تا خیانت بن‌سلمان

1ـ همه فریادها را باید بر سر آمریکا کشید!
«حسن بهشتی‌پور» از چهره‌های اصلاح‌طلب در مطلبی نوشت: «همه فریادها را باید بر سر آمریکا کشید. این آمریکا است که با خروج از برجام، ایجاد مشکل کرده و بر ایران فشار وارد کرده است. نباید به جای آمریکا، ما بر سر یکدیگر فریاد بکشیم.» وی افزود: «نباید فراموش کرد که ماشین پرونده‌سازی آمریکا و متحدانش برای رویارویی با ایران هیچ‌گاه متوقف نشده است و هر چند برجام یک بهانه را از دشمنان ایران گرفت، اما بهانه‌جویی‌های آنها ادامه یافته است... آمریکا و متحدانش تلاش می‌کنند با جعل واژه‌هایی مانند بی‌ثبات‌سازی منطقه، پرونده‌ای جدید برای فشار به ایران درست کنند... مشخص است که چنین دروغ‌پردازی‌هایی یک توطئه دیگر برای پرونده‌سازی علیه ایران است؛ مسیری که شروع شده و اکنون جمهوری اسلامی ایران باید با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای مبارزه با این پرونده‌سازی‌های جدید اقدام کند.» البته نویسنده مشخص نکرده است چگونه باید این بهانه را از دست آنها گرفت؛ با بازگشت به اصول اساسی انقلاب و ایستادگی در برابر دشمن یا با تکرار مدل برجام؟!

2ـ خیانت محمد‌بن‌سلمان به فلسطینی‌ها
نشریه «فارن‌پالیسی» در گزارشی نوشت: «محمد‌بن‌سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی به فلسطینی‌ها خیانت کرده است. این نشریه آمریکایی با اشاره به دیدار اخیر بن‌سلمان با جارد کوشنر و جیسون گرینبلات، فرستاده‌های دولت آمریکا برای گفت‌وگو درباره طرح موسوم به «معامله قرن» نوشته است: دستیاران محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی این دیدار را حتی قبل از آغاز آن، بی‌معنا و اتلاف وقت توصیف کردند. فارن‌پالیسی افزوده است: چند ماهی است که تشکیلات خودگردان فلسطین، به روابط نزدیک میان دولت ترامپ و برخی از دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس به دید تحقیر نگاه می‌کند. مطابق این گزارش، بن‌سلمان در نشستی که ماه مارس با رهبران جریان‌های یهودی برگزار شد، از فلسطینی‌ها انتقاد کرد و مدعی شد آنها فرصت‌ها برای صلح را از دست داده‌اند. او همچنین آرمان فلسطینی‌ها را کم‌اهمیت دانست و گفت: فلسطینی‌ها باید هر گونه توافقی را که به آنها پیشنهاد می‌شود، بپذیرند.

3ـ خروج از  برجام آغاز پیشرفت!
دونالد ترامپ که به اردن سفر کرده است در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت مذاکرات سازش گفت: «پیشرفت‌های زیادی در طرح خاورمیانه حاصل شده که این پیشرفت‌ها با خروج از توافق وحشتناک ایران آغاز شده‌اند. آن توافق، فاجعه بود و از وقتی که به آن خاتمه دادیم، مسائل خیلی فرق کرده‌اند.» ترامپ به پرسش‌ها درباره زمان رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» برای پیشبرد سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پاسخ نداد. رسانه‌ها، از جمله شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر برخی جزئیات مربوط به طرح پیشنهادی کاخ سفید را منتشر کرده‌اند. بر اساس این گزارش، ترامپ در این طرح دنبال به رسمیت شناختن فلسطین و ایجاد دولت فلسطینی است،‌ البته نه با پایبندی به مرزهای 1967. در این طرح شهرک‌نشینان صهیونیستی از شهرک‌ها در کرانه باختری تخلیه نخواهند شد.

4ـ تیم اقتصادی دولت با کدام کارت بازی کردند!
روزنامه «آرمان امروز» از رسانه‌های نزدیک به کارگزاران سازندگی نوشت: «وقتی تیم اقتصادی دولت همانند حجره‌نشین‌های دوره قاجاریه طرح و برنامه اقتصادی دارد، آیا امیدی به برون‌رفت از وضع موجود می‌رود؟» این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت: «نمی‌دانم تیم اقتصادی دولت در حوادث ارزی اخیر با کدام کارت بازی کردند و چگونه صندوق ارزی بانک مرکزی را چند قفله کردند که ارز نزدیک به ۴ هزار تومانی در کوتاه مدتی به هشت هزار تومان رسید و خنده‌دار آنکه به بهانه جمع‌آوری نقدینگی از بازار بیش از ۷ میلیون سکه بهار آزادی به قیمت زیر دو میلیون تومان فروختند و امروز قیمت سکه به مرز ۳ میلیون تومان رسیده است!»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات