زنجان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۸۷

تعهدپذیری و اقدام انقلابی؛ تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی

در سکوت مردم انقلابی است که ضد انقلاب جرئت ظهور و بروز و ایجاد آشوب و بلوا را خواهد داشت و حق را با باطل خواهد آمیخت تا نتیجه آن چیزی شود که دشمن به آن سوت و کف زند.
پایگاه بصیرت / حسین اسم خانی
نظام جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به مقطع فعلی از گردنه های پر پیچ و خم بسیاری عبور کرده و سختی های زیادی متحمل شده است و در هر دوران پاک ترین فرزندان خود را برای سرو قامت ماندن این نظام اسلامی تقدیم نموده است.
امروزه بروز یک سری مشکلات اقتصادی به همراه چالش های مختلف در کشور عزیزمان ایران غیر قابل انکار است. بخش اعظم این مشکلات نیز ناشی از سوء مدیریت در کشور می باشد که لزوم جهت دهی به این نگرانی های برحق، و برنامه ریزی و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات و نگرانی های اجتماعی از اوجب واجبات مقطع کنونی می باشد. و البته در مقطع فعلی هر کسی ملزم به انجام اقدامتی می باشد که تنها با تعهد پذیری همگان در قبال وظایفشان، بر این مشکلات فائق خواهیم آمد.
طبیعی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواب پریشان دشمنان را نقش بر آب کرده است و آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده خواهند کرد. همواره شبهات و بهانه های مختلفی از سوی فریب خوردگان یا غافلان مطرح می گردد و طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب از دشمن انتظاری غیر از این نیست.
امروزه دشمنان خارجی و خائنان داخلی تقریباً هر چه قوه و توان بر علیه انقلاب اسلامی دارند رو کرده اند تا به قول خودشان باعث بروز بحران مشروعیت در نظام گردند. در برهه کنونی عملاً جبهه باطل یک جنگ منافقانه با جبهه حق را پیش کشیده و با شعارهای به ظاهر حق مدارانه و عام پسند در صدد ریختن زهر خود بر پیکره انقلاب و مردم انقلابی ایران است.
حال که دشمن شیاد چنین رویه ای را پیش گرفته است، تلاش صادقانه و مدیریت خلاقانه در زمینه های مختلف کشور، بیشتر از هر زمانی احساس می گردد. امروزه عدم وجود خطای حداقلی مدیران لازم است. امروزه بستن تمام زمینه های فساد اقتصادی و برخورد شدیدتر از هر زمانی لازم است...
امروزه اگر اولویت عمل و اقدام هر کسی سعی در رفع مشکلات اقتصادی مردم نباشد، مشکوک است. امروزه هر اقدامی که در مسیری غیر امید بخش، روشنگری و پاسخ به شبهات اجتماعی و اتحاد و همفکری ایرانیان انجام شود، مذموم است.
با توجه به تأکیدات یک دهه رهبر انقلاب در موضوع اقتصاد و مطالبات اقتصادی مردم، باید هر قوه و سازمانی اقدامات ویژه ای در راستای اصلاح سیستم اقتصادی کشور انجام دهد:
قوه مجریه باید مدیریت اقتصادی انقلابی ارائه کند و علاوه بر آن زمینه سوء استفاده اقتصادی در کشور را به صفر برساند، نه اینکه هر اقدام اقتصادی که انجام می دهد، پیرو آن تخلفات و جرایم بسیار پدید آید.
امروز سوال و دغدغه مردم این است که چرا راه های مختلف تخلف پیش بینی و مهار نشده است؟؟ دو اقدام اخیر و مهم دولت در تثبیت اقتصاد کشور، ارز4200 تومانی و پیش فروش سکه بود که منجر به بروز تخلفات فاحشی شد که شفافیت این سوء استفاده های اقتصادی توسط عده ای افراد حقیقی و حقوقی بر کسی پوشیده نماند. آیا مردم باید با چنین مدیریت اقتصادی، انتظار گشایش اقتصادی داشته باشند؟
قوه قضائیه بایستی با توجه به شرایط حساس کنونی، سوء استفاده میلیاردها تومانی ارز دولتی را نه تخلف، بلکه آن را جرم تلقی نماید و مجازات خائنین به کشور و نظام اسلامی در پرونده های اقتصادی را چنان سخت بگیرد که هر خلاف کاری جرأت خیانت به مردم و کشور را از ذهن پریشان خود دور کند. این وظیفه اصلی قوه قضائیه به حساب می آید که در مقطع کنونی, قانون جرائم اقتصادی را مورد بازنگری اساسی قرار داده و با قدرت تمام دستورات به حق اسلامی را در این زمینه اجرا کند تا مردم شاهد برخورد مقتدرانه سیستم قضایی کشور با جرایم سبک و سنگین اقتصادی بوده و امید قطع شدن رگ های اژدهای هفت سر فساد و اختلاس و دزدی از کیسه ملت در دل ها زنده شود.
مردم انقلابی ایران در این مقطع حساس باید تعصب اسلامی و انقلابی خود را بر صحنه آورده و با پیش گرفتن مسیرهای قانونی، در برابر هر  فساد اقتصادی پیش آمده منتقد و مطالبه گر باشند تا بدین ترتیب نگهبانی خود را از انقلاب به اثبات برسانند و از تماشاچی بودن پرهیز کنند. چرا که در سکوت مردم انقلابی است که ضد انقلاب جرئت ظهور و بروز و ایجاد آشوب و بلوا را خواهد داشت و حق را با باطل خواهد آمیخت تا نتیجه آن چیزی شود که دشمن به آن سوت و کف زند. بنابر این در مقطع فعلی خالی گذاشتن میدان توسط نخبگان و ملت انقلابی ایران، تضعیف انقلاب را رقم می زند و موجب می شود خواسته های به حق اجتماعی به جای تبیین و روشنگری از سوی جبهه حق، توسط جبهه باطل و با آمیخته شدن با اخبار کذب و سیاستگذاری های دشمنانه انجام گیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات