صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۴۲

از ناامیدی صهیونیست‌ها تا موضع ثابت روسیه

1ـ تغییر کابینه باید گام مقدماتی باشد
ابراهیم اصغرزاده، دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران درباره تغییر تیم اقتصادی دولت که به تازگی برخی اصلاح‌طلبان مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: همه مشکلات با تعویض افراد کابینه حل نخواهد شد و تغییر کابینه یک گام مقدماتی است. مشکلات اقتصادی ما به شکل ساختاری است و در یک سری سیاست‌ها ریشه دارد که از قبل در کشور در حال اجراست. وی افزود: اصلاح این ساختار به افرادی نیاز دارد که دارای استحکام نظری بوده و به اصطلاح پا به رکابند. متأسفانه، برخی از دولتمردان ما در تصمیم‌گیری ضعف دارند که این مسئله در سخنان آقای روحانی کماکان دیده شده است. اگر ترامپ برود و دموکرات‌ها هم قدرت را در دست بگیرند یا بدون محدودیت نفت فروخته شود و آمریکا به برجام بازگردد، باز هم مشکلات حل نخواهد شد. ما باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را ریشه‌یابی و حل کنیم.

2ـ حزب سیاسی یا بنگاه معاملاتی پست و مقام!
پس از بالا گرفتن اختلافات در حزب اعتماد ملی، برخی از اعضای فعال این حزب در اعتراض به اتفاقات پیش آمده از سمت خود استعفا کرد‌ند. محسن رفیعی‌فر عضو شورای مرکزی استان تهران، مرتضی نوروزپور مسئول دفتر سیاسی شاخه جوانان حزب، مسعود مؤذن عضو شورای مرکزی استان، سمانه محمود آبادی و محسن اربابیان از مسئولیت‌های خود در حزب اعتماد ملی کناره‌گیری کردند. برخی دیگر از اعضای حزب نیز طی بیانیه‌ای تأکید داشتند: حزب اعتماد ملی اکنون خود به مرکز نشر غیر دموکراتیک‌ترین و مرتجع‌ترین افکار تبدیل شده است. رویه فعلی این حزب با آرمان‌ها و مرام مؤسسان آن بسیار فاصله گرفته است. در بخش دیگر این بیانیه آمده است: چگونه یک حزب می‌تواند درگیر زدوبندهای پشت پرده گردد و به بنگاه معاملاتی پست و مقام مبدل شود و بعد مدعی شفافیت در ساختار حکومت باشد؟

3ـ ناامیدی صهیونیست‌ها از تأثیر تحریم‌های ضد ایرانی
«معیر لیتواک» مدیر گروه مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران و تهدید شرکت‌های خارجی در زمینه خرید نفت خام ایران به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: ایران با توجه به تهدید به قطع صادرات نفتی خود، گفته است در صورتی که قادر به صادرات نفت خام نباشد، هیچ کشوری نیز قادر به صدور نفت از خلیج‌فارس نیست که این موضوع و بستن تنگه هرمز حتی در کوتاه‌مدت تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهان خواهد داشت. به علاوه شرکت‌های روسی، چینی و هندی احتمالاً از این تحریم‌ها پیروی نخواهند کرد؛ زیرا مشخص است چینی‌ها به تداوم روابط با ایران تمایل دارند و روسیه نیز به ایرانی‌ها وعده سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری در اقتصاد این کشور را داده است. هند هم در پی کسب شرایط بهتر از سوی ایران برای تداوم داد و ستد تجاری است.

4ـ موضع روسیه درباره برجام بدون تغییر باقی مانده است
ولادیمیر پوتین گفت: از آنجایی که مذاکرات من با «دونالد ترامپ» نخستین دیدار مهم ما بود، من هیچ انتظار به خصوصی نداشتم. نخست به نظر می‌رسید، این نوعی گرم شدن (روابط) بوده تا بیشتر درباره شرایط به خصوصی در تماس‌های آینده گفت‌وگو کنیم. رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: با ترامپ درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو کردیم و موضع روسیه درباره این موضوع بدون تغییر باقی مانده است. پوتین گفت: ما معتقدیم برنامه جامع اقدام مشترک ابزاری است که به طور کلی و به ویژه در آن منطقه، منع اشاعه هسته‌ای را تسهیل کرده است. تردیدی وجود ندارد که نباید این ابزار از بین برود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات