صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۴۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 26 تیر

«خاویر سولانا» دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «می‌خواهم اعتراف کنم می‌دانستیم که در ۱۵ جولای (سال ۲۰۱۶ میلادی) قرار است در ترکیه کودتایی روی دهد؛ اما به ترکیه کمکی نکردیم. به همین دلیل است که ناتو باید از آقای اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) عذرخواهی کند.» گفتنی است، دولت ترکیه «فتح‌الله گولن» را که در آمریکا به سر می‌برد، مغز متفکر کودتای جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش‌های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده است؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
روزنامه «شرق» در گزارشی نوشت: «پس از آنکه کرباسیان موفق شد از مجلس رأی اعتماد بگیرد، روحانی نهاوندیان را به سمت معاون اقتصادی خود برگزید و تا همین امروز نیز شنیده می‌شود تصمیمات اصلی اقتصادی دولت را نهاوندیان می‌گیرد و کرباسیان اجرا می‌کند. زمزمه‌هایی که هرگز تأیید یا تکذیب نشده‌اند. برکناری کرباسیان تغییری در سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی ایجاد نخواهد کرد، مگر آنکه چنین استیضاحی تنها به منظور ابراز وجود و نمایشی نزد افکار عمومی انجام شود.»
پایگاه خبری «رام الله» نوشت: براساس نظرسنجی پایگاه عبری‌زبان «والا»، ۴۴ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند حماس در مقابل رژیم صهیونیستی پیروز شده است. این در حالی است که تنها ۲۷ درصد می‌گویند ارتش رژیم اشغالگر پیروز شده است و ۲۹ درصد شرکت‌کنندگان نیز نظری ندارند. همچنین 61 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام شده معتقدند، باید با آتش‌بس در غزه مخالفت می‌شد و ۲۷ درصد می‌گویند با آتش‌بس موافقند.
عباس عبدی از تحلیلگران اصلاح‌طلب گفته است: به نظر من رقيب اصلي اصلاح‌طلبان خودشان هستند. آنها نبايد در درجه اول خيلي به حكومت، براندازان يا افراد ديگر نگاه كنند. البته بايد در تحليل‌هاي خود آنها را وارد كرده و واقعيت‌هاي آنان را ببينند؛ اما مشكل اصلي اصلاح‌طلبان خودشان هستند و بايد يك بازسازي جدي در درون خود صورت دهند.
پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا اتحادیه اروپا را دشمن خطاب کرد، وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «فونکه» آلمان گفت: برای حفظ همکاری خود با آمریکا باید این همکاری را اصلاح کنیم. «هایکو ماس» افزود: ما دیگر نمی‌توانیم به کاخ سفید تکیه کنیم و نیاز داریم بیش از پیش در اروپا با یکدیگر متحد شویم.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات