صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۶۴

اخبار ویژه روزنامه‌ها 31 تیرماه

روزنامه جمهوری اسلامی **

* با مصوبه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه اقلیت‌های دینی می‌توانند نامزد شوراهای اسلامی شوند، وضعیت سپنتا نیکنام عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز روشن شد و او رسماً عضو شورای این شهر محسوب می‌شود. اقدام مجمع تشخیص قابل تحسین است ولی ایکاش با این همه تاخیر صورت نمی‌گرفت.

* الجزیره نوشت:‌ هنوز چند ساعتی از سخنان علی جمعه مفتی سابق جمعه در تمجید از کودتا علیه محمد مرسی نگذشته بود که یکی از شخصیت‌های مسیحی این کشور نیز به تمجید از این انقلاب علیه مرسی پرداخت و آن را کار خدا دانست. الانبا بولا، اسقف طنطا و از شخصیت‌های برجسته مسیحیان این کشور در این باره گفت: انقلاب سی‌ام ژوئن باعث شادی همه مصری‌ها شد و کار خدا بود چون مصر داشت به سمت نابودی و تاریکی پیش می‌رفت و با سرنوشتی نامعلوم مواجه می‌شد که تنها خدا از آن با خبر بود اما دست خداوند از طریق انقلاب 30 ژوئن مصر را از این منجلاب بیرون کشید. وی تاکید کرد: همه ما و همه مصری‌ها از این انقلاب خرسندیم. قبل از این اسقف، علی جمعه مفتی سابق مصر نیز کودتای علیه محمد مرسی را «یوم الله» نامیده بود!ن ر

*********************************

روزنامه خراسان**

دستور ویژه دولت برای گسترش بازار کالاهای ایرانی

با توجه به تاکیدات مسئولان ارشد دولتی، مقرر شده به منظور تسهیل ماموریت های بازاریابی و گسترش بازارهای بین المللی کالا و خدمات صادراتی کشور، توسعه همکاری های دو جانبه و منطقه ‌ای، مطالعه و بررسی جامعه هدف جهانی، ارائه خدمات مشاوره ‌ای به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی و نیز رفع موانع و مشکلات موجود برای انجام بهینه ماموریت ها، لایحه پیشنهادی تعدادی از اعضای کابینه در خصوص اقداماتی چون اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد.

خبر ناخوش مسئولان برای واردکنندگان اقلام غیرضروری

یک مقام مسئول اقتصادی با ارسال گزارشی برای مسئولان کابینه، با یادآوری این که هم اکنون نیم در هزار ارزش کالاهای وارداتی از واردکنندگان دریافت می شود، از هیئت دولت خواسته است کارمزد ثبت سفارش ها را افزایش دهد یا طیفی را به تصویب دولت رساند تا براساس آن، اقلام موضوع مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی که نمونه ساخت داخلی ندارند با نرخ متفاوتی از کالاهای مصرفی مشمول دریافت کارمزد شوند.

*********************************

روزنامه ایران**

روحانی سه‌شنبه شب با مردم گفت‌وگو می‌کند

خبر اول اینکه رئیس جمهوری با مردم گفت‌وگو می‌کند. بر اساس اطلاعات خبرنگار «ایران» حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی سه‌شنبه شب از طریق صدا و سیما و البته بدون حضور خبرنگار با مردم سخن می‌گوید. روحانی در این برنامه درباره تدابیر اتخاذ شده برای عبور از شرایط فعلی و به تدابیر اتخاذشده برای عبور از شرایط فعلی و ترمیم کابینه اشاره خواهد کرد.

انتقاد امام جمعه قزوین از نمایشگاه بانوان

خبر دیگر اینکه امام جمعه قزوین از نمایشگاه تخصصی بانوان انتقاد کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفته: اخیراً نمایشگاه «ورود آقایان ممنوع» در ظاهر با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های بانوان قزوینی اجرا شد اما پشت صحنه آن چیز دیگری بود و تمام ارزش‌های اسلامی زیر پا گذاشته شد.

وی ادامه داد: آیا تمام توانمندی زنان ما به آرایش کردن است که تعداد بالایی غرفه لوازم آرایشی محصولات خارجی و آرایشگاه‌های قزوین در این نمایشگاه حاضر می‌شوند، آن هم در شرایطی که در سربرگ نامه‌های اداری بر شعار سال مبنی بر تولید کالای داخلی تأکید شده است.

چرا از توانمندی زنانی که چند فرزند خود را به نبرد با جبهه باطل فرستادند، نمایشگاه نمی‌گذارید؟ امام جمعه موقت قزوین گفت: پشت این صحنه تفکراتی همچون 2030 و فمینیستی وجود داشت. قابل همچنین از دستگاه قضا به خاطر برخورد نکردن با این نمایشگاه انتقاد کرد و خواستار مقابله جدی با این جریان شد.‍

حضور مهران مدیری در دادسرای فرهنگ و رسانه

شنیدیم که مهران مدیری دیروز به همراه وکیل خود در دادسرای رسانه حاضر شد تا شکایت خود علیه روزنامه شرق و فیلم آنلاین را پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق ۲۷ تیرماه مطلبی را منتشر کرد و در این مطلب مدعی شد، مهران مدیری- بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون- علاوه بر دریافت مبلغی به عنوان هدیه از مؤسسه اعتباری ثامن‌الحجج، مبلغی را هم به عنوان وام دریافت کرده است.

ترامپ از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند

دست آخر اینکه سفیر جدید امریکا در اتریش گفته که رئیس جمهوری امریکا از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند.

به گزارش مهر، «ترور ترنا» افزود: ترامپ همواره توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داده بود و برای همین از این توافق خارج شد اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ترامپ از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند. پیش از این هم محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری گفته بود که در سفر روحانی به نیویورک 8 بار از سوی ترامپ درخواست دیدار و گفت‌وگو با روحانی مطرح شده بود.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

تکلیف ۵۰ قرارداد امضا شده بعد از برجام باید مشخص شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دهمین گزارش وزارت امور خارجه از نحوه اجرایی شدن برجام 26 تیر به این کمیسیون واصل شده است، گفت: هفته آینده از مسؤولان وزارت امور خارجه دعوت می‌شود با حضور در کمیسیون درباره این گزارش بحث و تبادل نظر شود. وی با بیان اینکه آخرین وضعیت اجرای برجام پس از خروج آمریکا از این معاهده بین‌المللی در کمیسیون بررسی می‌شود، ادامه داد: باید مشخص شود سرنوشت 50 قراردادی که پس از انعقاد برجام، منعقد شده بود در شرایط فعلی چگونه است. نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس با اعلام اینکه در جلسه هفته آینده کمیسیون از مسؤولان سازمان انرژی اتمی نیز دعوت می‌شود با حضور در کمیسیون، گزارشی از آخرین اقدامات این سازمان ارائه کنند، اضافه کرد: مسؤولان سازمان انرژی اتمی باید با حضور در کمیسیون آخرین اقدامات این سازمان برای رسیدن به 190 هزار سو را

تشریح کنند.

قاسمی مصوبه نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تصویب قانون نژادپرستانه دولت یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی، ضمن محکومیت این اقدام اظهار داشت: رژیم نامشروع و نژادپرست صهیونیستی

بر اساس اشغال فلسطین و قتل‌عام صاحبان اصلی سرزمین آن شکل گرفته و اقدام اخیر پارلمان این رژیم تأیید دیگری بر ماهیت و رویکرد نژادپرستانه این رژیم در طول 70 سال گذشته است. به گزارش «وطن امروز»، قاسمی افزود: حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت این کشور به قدس و تلاش برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با غاصبان سرزمین فلسطین و عدم مجازات این رژیم به‌ دلیل نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و کشتار روزانه مردم مظلوم فلسطین، موجب گستاخی آنان در تداوم سیاست یهودی‌سازی فلسطین و پاکسازی قومی آن شده که بی‌شک بی‌ثباتی و افزایش ناامنی بیشتر را در منطقه به‌دنبال خواهد داشت. قاسمی با اشاره به اینکه عصر نژادپرستی و آپارتاید به پایان رسیده، تأکید کرد: نژادپرستی در فلسطین اشغالی نیز با همت و مقاومت مردم فلسطین و ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان برچیده خواهد شد.

عضو پژوهشکده شورای نگهبان در چهاردهمین شنبه انقلاب:

اقدامات شورای نگهبان بخوبی به اطلاع مردم نمی رسد

محمد بهـادری‌جهرمی، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حقوق عمومی و عضو پژوهشکده شورای نگهبان در چهاردهمین شنبه انقلاب با موضوع آزادی و حقوق‌بشر که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی در خبرگزاری فارس برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: برگزاری همه‌پرسی سال 58 برای انتخاب نوع حکومت در یک مجلس انتخابی مردمی به بحث گذاشته شد و قانون اساسی نیز در آن مجلس بررسی شد. به گزارش فارس، وی افزود: بیش از 4 هزار پیشنهاد مردمی برای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دریافت شد و بسیاری از تغییرات این قانون در بررسی مجلس مردمی براساس این پیشنهادات مردمی بوده است. بهادری‌جهرمی با بیان اینکه فعالیت‌های شورای نگهبان در جهت حفظ حقوق مردم بخوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود، گفت: اقدامات شورای نگهبان به دلیل آنکه پیش از تبدیل مصوبات مجلس به قانون صورت می‌گیرد، به اطلاع مردم نمی‌رسد. وی گفت: در بحث آزادی اجتماعات، مجلس در مصوبه‌ای راهپیمایی را در معابر و میادین به مجوزهای خاصی منوط کرده بود که شورای نگهبان به آن ایراد گرفت. بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از تشکیل خانواده و حمایت از زنان در بسیاری از موارد که تکالیف سختی بر زنان شاغل اعمال شده بود، شورای نگهبان آن را مغایر حمایت از خانواده دانست. مدرس دانشگاه و پژوهشگر حقوق عمومی با اشاره به مخالفت شورای نگهبان با محدود کردن تعداد صنوف به دلیل مغایرت با حقوق مردم، گفت: محدود کردن مردم برای اشتغال و مخالفت با آزادی انتخاب شغل و زمان‌مند کردن پروانه‌‌های اشتغال توسط شورای نگهبان رد شد.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات