صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۷۵

از افزایش فروش اسلحه تا حملات گسترده

1ـ پیش از نام‌ها، سیاست‌ها باید تغییر کند
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «طرز فکر اقتصادی را تغییر دهید» به قلم «حسین راغفر» نوشت: به تازگی آقای روحانی برای اعمال تغییر و ایجاد ترمیم‌هایی در کابینه خود به جمع‌بندی رسیده‌ و فهرستی از افراد را برای این تغییرات در دست بررسی دارد. پرسش اینجاست که در وضعیت فعلی کشور این تغییرات در کابینه، به ویژه تیم اقتصادی دولت تا چه اندازه به توسعه اقتصادی کشور کمک خواهد کرد؟ در این میان بهتر است مشخص شود، آیا سیاست‌های اتخاذ شده اقتصادی در راستای اقتصاد آزاد پاسخ مشکلات اقتصادی کشور را داده است یا خیر؟ اگر پاسخ داده است، پس چرا وضعیت اقتصادی کشور به شکل کنونی درآمده و بازارها به هم ریخته شده است؟... بهتر است تغییر رویکردی در نگاه اقتصادی در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که تا سیاست‌های اقتصادی اصلاح نشود، تغییر افراد اعم از وزرا و مدیران ارشد به تنهایی نمی‌تواند کمکی به توسعه اقتصادی و برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور کند.

2ـ تیترهای متناقض رسانه‌های اصلاح‌طلب
روزنامه «آفتاب یزد» در مطلبی به قلم «فریدون مجلسی» نوشت: «محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور پس از گذشت چند ماه از خروج آمریکا از برجام اکنون از درخواست مذاکره رئیس‌جمهور این کشور از روحانی سخن به میان می‌آورد و می‌گوید ترامپ هشت بار درخواست مذاکره با رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را کرده است؛ از این رو باید اذعان داشت که سکوت و پنهان‌کاری دولت نسبت به این مسئله مهم بیانگر عدم شفافیت دولت روحانی است... عدم پاسخگویی به یک کشور حتی اگر ترامپ در رأس آن قرار گرفته باشد، باز هم قابل قبول به نظر نمی‌رسد...» گفتنی است، پس از خروج ترامپ از برجام رسانه‌های اصلاح‌طلب ترامپ را یک دیوانه و مزاحمی معرفی می‌کردند که خروجش به نفع کشورمان است و تیتر «مزاحم رفت» را زدند؛ اما حالا به دولت خرده می‌گیرند که چرا درخواست ترامپِ دیوانه و مزاحم را برای مذاکره رد کرده است!

3ـ افزایش فروش اسلحه از سوی آمریکا
رئیس آژانس همکاری امنیتی‌ـ دفاعی آمریکا می‌گوید تنها در شش ‌ماهه اول سال 2018 میلادی، میزان فروش اسلحه واشنگتن به دیگر کشورها، بیش از کل میزان فروش سلاح این کشور در سال گذشته میلادی بوده است. به نوشته «نیوزویک»، «چارلز هوپر» در گفت‌وگو با «دیفنس‌نیوز» اعلام کرد، میزان فروش سلاح ایالات متحده در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، 46/9 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که در کل سال 2017، این کشور  41/9 میلیارد دلار سلاح فروخته بود. بر اساس گزارش نیوزویک، ترامپ در حال فشار وارد آوردن بر صنایع نظامی آمریکا برای فروش سلاح بیشتر با هدف رشد اقتصادی آمریکاست. آمریکا همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده سلاح در جهان است و روسیه پس از این کشور در جایگاه دوم قرار دارد. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، از جمله عربستان سعودی در زمره خریداران عمده تسلیحات آمریکایی قرار دارند.

4ـ حملات گسترده هوایی صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها
در پی حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به چندین مرکز دیده‌بانی مقاومت فلسطین در شرق الشجاعیه، شرق شهر رفح و شمال نوار غزه، پنج شهروند فلسطینی به‌ شهادت رسیدند و چند نفر نیز زخمی شدند. با توجه به اینکه توپخانه رژیم صهیونیستی به طور مستقیم مرکز دیده‌بانی مقاومت را هدف قرار داده، اجساد شهدای این حمله تکه تکه شده است. گفتنی است، این حمله رژیم صهیونیستی هنگام ورود شهروندان فلسطینی به منطقه برای مشارکت در راه‌پیمایی بازگشت صورت گرفته است. بنا بر اعلام رسانه‌های صهیونیستی نیز، یک نظامی این رژیم هدف تک‌تیراندازهای فلسطینی در جنوب نوار غزه قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات