صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۷۶

اخبار کوتاه شنبه 30 تیر

دونالد ترامپ در واکنش به اعتراضات در زمینه شیوه برخوردش در دیدار با ولادیمیر پوتین، در حساب توئیتری خود نوشت: «من به این علت که با رئیس‌جمهور پوتین خیلی خوب برخورد کردم، به شدت مورد انتقاد رسانه‌های جعلی قرار گرفته‌ام. در روزگار قدیم آنها چنین کاری را دیپلماسی می‌خواندند. اگر من با لحن تند و شرورانه سخن می‌گفتم، به خاطر برخورد خیلی تند مورد انتقاد قرار می‌گرفتم. آیا به یاد می‌آورید زمانی را که اینها گفتند من با رئیس کیم (رهبر کره شمالی) خیلی تند برخورد کردم؟»
محمود واعظی درباره به‌کارگیری نخبگان در بدنه دولت و ترمیم کابینه گفت: آقای رئیس‌جمهور در جلسه‌ای از همه وزرا و اعضای کابینه خواست ارتباط خود را با اعضای هیئت علمی،‌ دانشگاهیان، صاحب‌نظران و نخبگان کشور از گذشته بیشتر کنند و از آنان نظر بخواهند. وی ادامه داد: آقای روحانی به اعضای دولت توصیه کردند جلسات جانبی با نخبگان جامعه داشته باشند و اتاق فکری را با حضور آنان تشکیل دهند.
براساس نظرسنجی انجام شده، بیشتر مردم چین با توجه به جنگ تجاری که آمریکا علیه این کشور آغاز کرده، آماده‌اند خرید کالاهای آمریکایی را تحریم کنند. چنانکه با همگرایی که درباره کره جنوبی صورت پذیرفت، مردم چین با صرف‌نظر کردن از سفر به این کشور، ۷ میلیارد دلار به اقتصاد کره جنوبی آسیب وارد کردند و فروش خودروهای کره‌ای نیز در بازار چین به شدت کاهش یافت.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) را به ترور تهدید کرد. «اویخای ادرعی» گفت: «هیچ یک از افرادی که در تروریسم نقش دارند، از مصونیت برخوردار نیستند. السنوار به عنوان فردی که تجربه برخورد با اسرائیل را داشته، باید بداند ریسمان بالاخره یک روزی پاره خواهد شد.»
محمدجواد آذری‌جهرمی درباره علت فعال بودن تلگرام طلایی‌ اظهار داشت: شما کاری با «تلگرام طلایی، نرم‌افزارهای مربوطه و دعواهای سیاسی» نداشته باشید. وی در پاسخ به اینکه آیا تلگرام رفع فیلتر می‌شود، گفت: موضوع را از مسئولان مربوطه پرسش کنید و پاسخ بگیرید؛ رفع فیلتر در حوزه فعالیت بنده نیست.
طبق گزارش «واشنگتن فری‌بیکن»، اعضای اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) که از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ نقش مهمی در مواضع ضد ایرانی آمریکا داشته،‌ از چندی پیش تلاش‌های خود را روی تحریم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات