صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۸۲

حرف روز/ رفتار مسئولانه نیاز امروز

«از قربانی کردن هم نباید ترسید، اگر دولت نمی‌تواند این راه را بیاید، لزومی ندارد که با او غرق شویم و تا آخر با او برویم[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: «از قربانی کردن هم نباید ترسید، اگر دولت نمی‌تواند این راه را بیاید، لزومی ندارد که با او غرق شویم و تا آخر با او برویم.»
جمله فوق نظر آقای علوی‌تبار، یکی از نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب است که درباره نفع و ضرر حمایت از دولت سخن به میان آورده است. اگر چه ممکن است گفته شود این نظر در جبهه حامیان روحانی جذابیت ندارد یا حامیان این نظریه اندکند، اما قراین متعددی وجود دارد که عبور از روحانی را برای اصلاح‌طلبان توجیه‌پذیر می‌کند. در بخشی از جریان اصولگرا نیز ممکن است چنین تحلیلی درباره دولت حسن روحانی وجود داشته باشد. اما نکته مهم و تأمل‌برانگیز این است که با توجه به اوضاع جنگ اقتصادی دشمن که می‌کوشد ملت و دولت را درگیر کند، نیازمند رفتار مسئولانه در قبال دولت هستیم. دولت نیز ممکن است برآورد درستی از وضعیت فعلی کشور و توطئه‌های دشمن نداشته باشد، یا دچار خطای محاسباتی و انتقال پالس‌های اشتباه به جامعه و دشمنان شود، اما اگر رفتار مسئولانه و منطبق بر حفظ و حراست از آرمان‌های امام و رهبر عزیز انقلاب مد نظر قرار گیرد، در چنین حالتی صرف‌نظر از انتقادات نسبت به عملکرد ضعیف بخش‌هایی از دولت، باید به دنبال حفظ انسجام و روحیه‌بخشی به عموم مردم و مسئولان باشیم.
واقعیت این است که امروز مجموعه‌ای از خونریزترین، منافق‌ترین و ضدانسان‌ترین افراد از نتانیاهو تا داعشی‌ها با حقد و کینه دست به دست هم داده‌اند تا به هر طریقی ثبات و امنیت کشورمان را خدشه‌دار کنند. در این راستا، عده‌ای به دنبال این هستند که دولت را به وضعیتی برسانند که چاره‌ای جز کوتاه آمدن و اظهار خضوع در مقابل آمریکا نداشته باشد و به همین دلیل حاضر به فعال کردن ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات نیستند؛ از این رو لازم است نیروهای انقلابی بصیر همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ضمن اینکه ظرفیت‌های استفاده نشده یا کم استفاده شده در کشور را فعال می‌کنند، خود در تبیین جنگ روانی دشمن و مقابله با آن هوشیارانه عمل کنند، کما اینکه اکنون دیده می‌شود برخی از این نیروها در کف میدان در مناطق مختلف فعال شده‌اند؛ اما این کافی نیست، بلکه همه باید به میدان بیایند و برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نقش ایفا کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات