صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۸۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 31 تیر

یک منبع در وزارت خارجه سوریه طی اظهاراتی گفت: جمهوری عربی سوریه قانون جدید پارلمان رژیم اشغالگر (کنست) را که به نژادپرستی این رژیم بیشتر دامن می‌زند، محکوم می‌کند. این قانون نژادپرستانه، ظالمانه‌تر از نظام آپارتاید منحل‌شده در آفریقای جنوبی است. گفتنی است، پارلمان رژیم صهیونیستی، قانون مناقشه‌برانگیز «کشور‌ـ ملت یهود» که به نام «کشور یهود» نیز شهرت دارد، تصویب کرده است که بر اساس آن  همه سرزمین فلسطین کشوری فقط برای صهیونیست‌ها است و فلسطینیان از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌شوند.
مارشال بیلینگسلی، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مربوط به تأمین مالی تروریسم پس از دیدار با مقامات ترکیه گفت: قطعاً آمریکا درباره تلاش برای تجارت با ایران به‌ واسطه طلا بسیار نگران خواهد شد. ما خرید مقادیر زیاد طلا از سوی ترکیه را رصد می‌کنیم. گفتنی است، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ایران را همسایه‌ای مهم در روابط اقتصادی و تجاری و همچنین عرصه واردات انرژی توصیف کرد. این در حالی است که بیلینگسلی مدعی شد شاید ایران همسایه ترکیه باشد؛ اما دوست یا متحد این کشور نیست!
حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۹۰ نماینده‌ای که استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کردند، بر عزم خود مصمم هستند. برای انصراف از استیضاح افراد زیادی نیز سراغ بنده آمدند و مواردی مانند این را مطرح کردند که در این شرایط که وزیر همشهری شماست کوتاه بیایید، اما بنده به هیچ عنوان چنین مباحثی را قبول نکردم. اگر نماینده‌ای امضای خود برای استیضاح هر وزیری را پس بگیرد، باید به ملت درباره دلایل امضا کردن و پس گرفتن آن توضیح دهد.
اسدالله قره‌‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیشنهاد دو نرخی شدن قیمت بنزین نه تحت ‌عنوان لایحه از ناحیه دولت و نه از سوی نمایندگان مجلس به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم در این زمینه اعلام کرد، هنوز چنین تصمیمی را نگرفته‌ و چنین پیشنهادی را اعلام نکرده‌ است.
نخست‌وزیر لبنان از تلاش مسکو برای تدوین طرح مشترکی به منظور بازگشت آوارگان سوری، به ویژه از لبنان و اردن به سوریه و تشکیل کارگروهی ویژه در این زمینه استقبال کرد. سعد حریری از طریق جرج شعبان، مشاور خود به طرف روسی اعلام کرد روی این اقدام روسیه حساب باز می‌کند که می‌تواند آغاز راهی برای حل بحران آوارگان در لبنان باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات