صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۰۸

حرف روز/ پمپاژهای «پمپئو»!

پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، روزی نیست که شاهد سخنرانی، موضع‌گیری، توئیت‌پراکنی از سوی وی و همکارانش علیه جمهوری اسلامی ایران نباشیم[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، روزی نیست که شاهد سخنرانی، موضع‌گیری، توئیت‌پراکنی از سوی وی و همکارانش علیه جمهوری اسلامی ایران نباشیم. این موضوع با انتخاب «مایک پمپئو» رئیس سابق سامان جاسوسی آمریکا(سیا) به سمت وزیر خارجه این کشور، شدت بیشتری گرفت. او که در نخستین سخنرانی خود در مقام وزیر خارجه آمریکا، گفته بود؛ «دولتش شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران وضع خواهد کرد»، همین روند را در موضع‌گیری‌های خود تا به امروز ادامه داده و تلاش کرده به هر بهانه‌ای علیه ایران سیاه‌نمایی کند که در برخی موارد به دلیل استفاده از اطلاعات غلط و منابع ناموثق مورد تمسخر افکار عمومی حتی در کشور خود قرار گرفته است. اوج این سخن‌پراکنی‌ها، پمپاژهای سیاه‌نمایانه دیروز پمپئو در جمع ورشکستگان سیاسی اعم از سلطنت‌طلب‌های تاریخ مصرف گذشته و پس‌مانده‌های منافقین بود. او در این تجمع که از هر دری سخن گفت تا از شکست‌های پی‌در‌پی در برابر جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، عقده‌گشایی کند مورد تشویق مطرودین و وطن‌فروشان خائن ایران قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد اداره‌کننده سابق سیا، تجربه 40 ساله رویارویی سران کشورش از دموکرات‌های به اصطلاح میانه‌رو گرفته تا جمهوریخواهان جنگ‌طلب با جمهوری اسلامی را که در همه دوره‌ها چیزی جز شکست عاید دولت آمریکا نکرده، به فراموشی سپرده که چنین با عصبانیت در برابر ملت بزرگ ایران سخن می‌گوید.
جدای از پاسخ‌هایی که مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان به این خلاف‌گویی‌های آشکار دادند، دو نکته مهم و اساسی وجود دارد که نباید از نظر دور داشت؛ اول اینکه این‌گونه مواضع خارج از عرف دیپلماتیک نشان‌دهنده ناراحتی عمیق سران استکبار جهانی از پیشرفت‌های مادی و معنوی ایران اسلامی است که محصول صبوری، مقاومت و مجاهدت 40 ساله ملتی بزرگ است که تصمیم گرفته است روی پای خودش بایستد. دوم اینکه اشاره‌های مزورانه آمریکایی‌ها به مشکلات اقتصادی مردم ایران و تلاش برای سوء‌استفاده از آنها مصداق همان «مگسی است که روی زخم می‌نشیند»؛ لذا مردم و مسئولان ایران اسلامی که در مقاطع حساس با وحدت و ‌یکدلی در برابر توطئه‌های شیطان بزرگ ایستادگی کرده‌اند، این بار نیز با صبر و بصیرت راهی را که چهار دهه پیش آغاز کرده‌اند، محکم و استوار ادامه خواهند داد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات