صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۵۱

اخبار ویژه روزنامه‌ها 8 مرداد ماه

روزنامه جمهوری اسلامی **

* مجری یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربی در گفتگو با یک کارشناس مسائل سیاسی عربستان درباره تهدید آمریکا علیه ایران، هنگامی که این کارشناس می‌گوید ما دوستان آمریکا هستیم و حاضریم هزینه جنگ آمریکا علیه ایران را بپردازیم، او را به باد تمسخر می‌گیرد و می‌پرسد عرب‌ها چگونه آمریکا را دوست خود می‌دانند درحالی که ترامپ می‌گوید ما شیوخ خلیج فارس را می‌دوشیم و اگر دو هفته از آنها حمایت نکنیم آنها سقوط می‌کنند؟ او همچنین به این تحلیل گر سعودی می‌گوید ایران یک قدرت منطقه‌ای است که قدرتش فقط در تهران و قم نیست بلکه قدرت آن را در سوریه، لبنان، عراق و یمن مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که جواب تهدید آمریکا را با تهدید می‌دهد، شما بیهوده به آمریکا برای ضربه زدن به ایران دل بسته اید.

* نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، دیروز در نطق پیش از دستور گفت در 40 سال گذشته حدود 200 خانواده سرنوشت این کشور را به گروگان گرفته و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه رفته‌اند. هدایت‌الله خادمی، از این 200 خانواده اسم و نشانی نگفت ولی این را هم گفت که باید از فسادهای اقتصادی و اختلاس‌ها پرده‌برداری شود و 50 نفر از اختلاسگران و دزدان دولتی محاکمه شوند و به اشد مجازات برسند.

*********************************

روزنامه ایران**

باز هم ادعای میانجیگری عمان بین ایران و امریکا

خبر اول اینکه، روزنامه العرب چاپ لندن نوشته که سفر روز جمعه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به واشنگتن و دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع امریکا برای میانجیگری این کشور و کاهش تنش میان ایران و امریکا صورت گرفته است. به گزارش ایرنا، به نوشته العرب، سفر وزیر خارجه عمان به واشنگتن پس از دیدار اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از سلطان نشین عمان صورت گرفت. این روزنامه افزوده: سفر بن علوی به واشنگتن تأکیدی بر میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن است؛ همانند آنچه که در سال 2013 صورت گرفت و در نهایت به توافق هسته‌ای (برجام) در تابستان 2015 ختم شد. سلطنت نشین عمان روابط نزدیکی با امریکا و ایران دارد و برخی ناظران سیاسی معتقدند این کشور می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن ایفا کند.

تکذیب خبر بازداشت شکوری راد

خبر دیگر اینکه، روز گذشته یک کانال خبری مخالف نظام ادعا کرد که علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بازداشت شده است. شکوری راد اما در تماس خبرنگار « ایران» با بیان اینکه الان ( عصر دیروز) در دفتر فراکسیون امید است، این خبر را تکذیب کرد. حسین نورانی نژاد سخنگوی حزب هم این ادعا را بی اساس و دروغ خواند.

«رنو» ایران را ترک نمی‌کند

شنیدیم که، یک مقام آگاه در شرکت رنوپارس گفت: رنو در سکوت خبری به دنبال اجرای برنامه‌های بلندمدت خود در ایران است و استراتژی این شرکت برای فعالیت در کشورمان تغییر نکرده است. به گزارش ایرنا، جمعه گذشته بلومبرگ در خبری کوتاه به نقل از مدیراجرایی رنو خبر از ترک ایران از سوی این خودروساز فرانسوی داد تا جمع فرانسوی‌هایی که می‌خواهند از ایران بروند کامل شود. یک مقام آگاه در شرکت رنوپارس که خواست نامش فاش نشود، گفت: حقیقت این است که قائم مقام مدیرعامل شرکت رنو - نیسان - میتسوبیشی در روزهای گذشته در جلسه‌ای در فرانسه در جمع برخی تحلیلگران اقتصادی به تشریح شرایط پیش روی این شرکت پرداخته بود و این جلسه از طریق اسکایپ برای خبرنگاران نیز پخش می‌شد. این مقام آگاه ادامه داد: قائم مقام مدیرعامل شرکت رنو - نیسان - میتسوبیشی در این جلسه خاطرنشان کرد که فعالیت‌هایمان در ایران را محدود می‌کنیم، اما هیچ گاه از ایران خارج نمی‌شویم، زیرا در این کشور منافع بلندمدت تعریف کرده‌ایم.

ادعای ضدایرانی نماینده پارلمان افغانستان

دست آخر اینکه، کرام‌الدین رضازاده، نماینده پارلمان افغانستان مدعی شد که نیروهای طالبان در درگیری‌های ولایت غور در افغانستان سلاح ایرانی به کار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از سایت خبری لوما نیوز،وی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که نیروهای مبارز مردمی در ولایت غور سلاح ایرانی کشف کرده‌اند که نیروهای طالبان از آن استفاده می‌کردند. نشریه تایمز چاپ لندن نیز پیش از این در گزارش ادعایی نوشت: مقامات افغانستان و طالبان می‌گویند که صدها جنگجوی طالبان در حال آموزش پیشرفته نظامی در خاک ایران هستند.

هم اکنون بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ عضو طالبان در مراحل مختلف سرگرم آموزش نظامی هستند. یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح اما در گفت‌وگو با ایسنا، ادعای مطرح شده درباره آموزش نیروهای طالبان در ایران را قویاً تکذیب کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در بیانیه‌ای این قبیل ادعاها را رد کرده است.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

هدف دشمن مخدوش کردن اذهان داخلی نسبت به سپاه و بسیج است

مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکایی‌ها سال‌هاست به سپاه و بسیج حمله می‌کنند و به‌ دنبال حاشیه‌سازی برای این دو نهاد هستند، گفت: هدف دشمن مخدوش کردن اذهان داخلی نسبت به سپاه است. به گزارش مهر، سردار مسعود جزایری با اشاره به هجمه رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی به سپاه قدس و فرمانده آن، گفت: این موضوع چیز جدیدی نیست. اگر سابقه تهاجمات آمریکا در عرصه‌‌های مختلف را رصد کنیم، به نکات مهمی دست پیدا می‌کنیم. آمریکایی‌ها همواره تلاش کردند به نقاط اصلی قوت نظام ضربه وارد کنند و آن را در برنامه دائمی خودشان قرار داده‌‌اند و سعی می‌کنند با عناصر عملیات روانی این استراتژی را ادامه دهند. وی افزود: سال‌‌های سال است به سپاه و بسیج حمله می‌کنند و خسته هم نمی‌شوند. منطق آنها این است که پدیده‌ها را باید تکرار کنیم و اگر می‌خواهیم در یک موضوع نتیجه بگیریم، باید مرتب برای آن حاشیه‌‌سازی کنیم تا بعدا اثرگذار باشد. این سیاست را علیه سپاه در منظر افکار عمومی داخلی و خارجی به کار برده‌‌اند تا ذهنیت آنها را مخدوش کنند.

شرط اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تعداد امضاهای نمایندگان درخواست‌کننـده «سـوال از رئیس‌جمهور» به کمتر از ۷۳ امضا کاهش نیابد، سوال باید توسط ریاست مجلس در صحن علنی اعلام وصول شود. احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با مهر گفت: گزارش کمیسیون اقتصاد از بررسی سوال از رئیس‌جمهور با حضور نمایندگان آقای روحانی به هیات‌رئیسه مجلس ارسال شده است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آیین‌نامه در صورتی که پس از یک هفته تعداد امضاهای نمایندگان درخواست‌کننده سوال از رئیس‌جمهور به کمتر از ۷۳ امضا کاهش نیابد، سوال باید توسط ریاست مجلس در صحن علنی اعلام وصول شود.

آزادسازی جولان اشغالی با همت مردم سوریه شدنی است

دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با انتشار پیامی در فضای مجازی، گفت: آزادسازی بلندی‌های اشغال‌شده جولان با همت سوری‌ها شدنی است. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان، دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آزادسازی قنیطره از چنگال تروریست‌های جبهه النصره و صهیونیست‌ها بر مردم، نیروهای مسلح و رئیس‌جمهور سوریه مبارک باد. وی تاکید کرد: این پیروزی یعنی آزادسازی بلندی‌های اشغال‌شده جولان با همت سوری‌ها شدنی است.

موشک شلیک شده در باب‌المندب به ایران تعلق ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد و موشک‌هایی که به ناوچه‌های عربستان شلیک می‌شود، از سوی گروه‌های هم‌زبان عربستانی‌هاست. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه دنیا اجازه تنش‌های بیش از حد را به آمریکایی‌ها نمی‌دهد، گفت: تحولاتی که اخیراً شکل گرفت، نشان می‌دهد براحتی می‌توان یک منطقه را به آتش کشید. امروز در نقاط مختلف منطقه، گروه‌هایی حضور دارند که از لحاظ مستشاری، خود را مدیون جمهوری اسلامی می‌دانند. وی با تأکید بر اینکه هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد، افزود: واقعیت این است که گروه‌هایی که چنین موشک‌هایی را به سمت موشک‌های عربستان شلیک می‌کنند، گروه‌هایی هستند که می‌دانند اگر جزیره ثبات ایران، بی‌ثبات شود، آینده آنها نیز با ویرانی مواجه خواهد شد؛ این گروه‌ها هم‌زبان عربستانی‌ها هستند اما می‌دانند عربستانی‌ها به جان، مال و کودکان آنها رحم نخواهند کرد.فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: بنابراین، این گروه‌ها نیز در حال حاضر تحلیل کلانی را ارائه می‌دهند که در این تحلیل کلان، ثبات ایران برای آنها مهم است. این موشک‌ها متعلق به مبارزانی است که از لحاظ راهبردهای کلان، ایران را دلسوز خود می‌دانند، نه رژیم سعودی را و معتقدند بی‌ثبات‌سازی منطقه به معنای بریدن سر کودکان یمنی و بحرینی است.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات