سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۶۱
معاون سياسي سپاه:

جنگ ترکيبي و هوشمند دشمن آغاز شده است!

تمرکز دشمن بر فشار اقتصادي و رواني و القاي پايان يافتن عمر انقلاب اسلامي است و براي اين منظور دست به جنگ رواني سنگيني عليه ملت ما زده است؛ تمرکز دشمن بر بي اعتمادسازي نسبت به جريان انقلاب، نظام و همه مسئولان است.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ دکتر یدالله جوانی

سردار يدالله جواني در هيئت انصار المهدي (عج) بازنشستگان سپاه اصفهان در خيمه حسيني گلستان شهداي اين شهر به شرح وضعیت کنونی کشور در مواجهه با جنگ همه جانبه دشمن پرداخت. وي با بيان اينکه در چهلمين سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم، گفت: دشمنان انقلاب اسلامي تصور داشتند که مي‌توانند اين نظام را در همان سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب زمين‌گير کنند اما در پرتو فرهنگ جهاد و فداکاري، تبعيت مردم از ولايت و استقامت درراه، انقلاب چهل‌ساله شد.

اعمال جنگي ترکيبي و هوشمند از سوي نظام سلطه عليه ملت ايران

معاون سياسي سپاه پاسداران با بيان اينکه عرصه جهاد همه‌جانبه در حال حاضر مهيا و درگيري با نظام سلطه در همه ابعاد در جريان است، تصريح کرد: جنگ امروزي که ملت ما با نظام سلطه درگير است جنگي ترکيبي و هوشمند در همه حوزه‌ها است؛ همان‌گونه که امام (ره) فرمودند: "پشتيبان ولايت‌فقيه باشيد تا به مملکت آسيبي نرسد". به‌طورقطع يکي از عوامل موفقيت امروز ما در چنين کارزاري تبعيت از ولايت است؛ امروز در شرايطي قرار داريم که دشمنان به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که راه شکست انقلاب اسلاميايجاد گسست بين آحاد مردم با ولايت و رهبري است و آن را دنبال مي‌کنند.

وي با اشاره به راهکارهاي مدنظر دشمن براي رسيدن به اين هدف، اظهار داشت: دشمني که امروز خود را ناکام مبارزه در عرصه‌ها و شکست‌خورده در منطقه ارزيابي مي‌کند، از اتفاق‌هايي که براي آينده در حال رقم‌خوردن است احساس ترس و نگراني دارد و بيش از هر زمان ديگر درصدد استبا مجموعه‌اي از فشارها از درون تعادل و ثباتجمهوري اسلاميرا بر‌هم بزند و مردم را در مقابل نظام قرار دهد.

سردار جواني با بيان اينکه در چنين وضعيتي بصيرت و قدرت تحليل گره‌گشا و راه برونرفت از وضعيتي است که دشمن خواستار آن هست، گفت: البته دشمن در داخل هم عواملي دارد، در داخل کشور طيف و جريان‌هايي که هيچ نوع وفاداري به انقلاب ندارند و فرصت‌طلب، منفعت‌گرا و دنياطلب هستند، خواسته و ناخواسته عملي را انجام مي‌دهند که خواست دشمن را برآورده مي‌کند.

هم‌پياله شدن فرصت‌طلبان و منافقان داخلي با عوامل خارجي

وي درباره ابعاد جنگ ترکيبي و هوشمند دشمن، گفت: زماني که اين مسئله مطرح مي‌شود عوامل خارجي، عوامل، فرصت‌طلبان و منافقان داخلي را بايد در کنار هم ببينيم؛ در چنين وضعيتي است که مجموعه نيروهاي انقلابي بايد درنهايت هوشمندي و آگاهي با مسائل برخورد کنند.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به برجسته‌سازي مشکلات، دروغ‌پردازي و شايعه‌پراکني توسط دشمنان خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال تزريق يأس و نااميدي در جامعه هستند؛ در اينجا بايد بين حقيقت انقلاب و برخي از مسائلي که وجود دارد تمايزقائل شد، حقيقت انقلاب همواره قابل دفاع است همان‌گونه که حقيقت اسلام قابل دفاع است.

سردار جواني در مورد وضعيت امروزي جامعه، اظهار داشت: نگراني امروز دشمن از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است، مشکلات در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي سايه بر دستاوردهاي انقلاب افکنده وتلاش‌هايي که توسط دشمن و عوامل دشمن در داخل انجام مي‌دهد وضعيتي را به وجود آورده که موجبات دلسردي را به همراه مي‌آورد.

وي با تأکيد بر اينکه دفاع از انقلاب معقول و منطقي است و حرکت ما نيز بايد براساس و تراز انقلاب و آموزه‌هاي انقلاب باشد، گفت: امروز دشمن سه جنگ و فشار را عليه ما به‌صورت ترکيبي و هوشمند به‌کارگيري کرده و از تمام ظرفيت‌هاي خود نيز استفاده مي‌کند، يکي از خسارت‌هاي بي‌بصيرتي افراد اين است که ناخواسته در پياده‌سازي نقشه دشمن با او همراهي مي‌کنند، نقشه‌اي که بسيار پيچيده است.

خواست دشمن از بين‌بردن ثبات و آرامش در ايران است

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از بين بردن ثبات و آرامش در جمهوري اسلامي ايران و ايجاد فضاي امنيتي را خواست دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: جنگ اقتصادي يکي از راهبردهاي آنان است، آن‌ها در تلاش‌اند تا ملت ما فشل بشود، فشار رواني بُعد دومي است که از طريق امپراتوري رسانه‌اي و عوامل بيروني و دروني خود به کار گرفته‌اند و در ذيل اين فشار رواني پيگيرند تا وضعيت و مشکلات امروزي را ناشي از تفکر انقلابي القا ناصحيح کنند، يعني عوامل اقتدار آفرين کشور را به‌عنوان عوامل چالش زا معرفي کنند.

وي خاطرنشان کرد: آن‌ها مي‌خواهند به‌نوعي و طوري القا کنند که مشکلات امروزي به دليل سياست‌هاي ايران در منطقه و حمايت از جبهه مقاومت است. دشمن به دنبال سوءاستفاده از هرگونه مطالبه گري بر حق مردم است، آن‌ها سريع عوامل خود را بسيج مي‌کنند تا با موج‌سواري از مطالبات که براي معيشت صورت گرفته بود شعارهايي عليه اسلام، قرآن، نظام و رهبري عنوان و به سبب آن درگيري و تشنج‌آفريني کنند تا به سبب آن ايران از مقاومت چهل‌ساله خود در برابر آمريکا کوتاه بيايد و پاي ميز مذاکره با آمريکا برود.

وي يادآور شد: امروز رهبري با تمام توان درصحنه هستند و اقداماتي را که بايد انجام مي‌دهند ولي ما بايد متوجه افرادي باشيم که سياست‌ها، تدابير و راهبردهاي رهبري و سياست‌هاي کلان نظام را جدي نمي‌گيرند و به‌درستي انجام نمي‌دهند.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح کرد: مقام معظم رهبري سه دهه است که با همان صلابت، درايت و تيزهوشي امام (ره) انقلاب و کشور را در برابر امواج حوادث، فتنه‌ها و توطئه‌ها به‌پيش برده‌اند؛ اگر توجه کنيم هر جا مشکل داشته‌ايم ناشي از لنگيدن نخبگان، جريان‌هاي سياسي و دولتمردان در تبعيت از رهبري بوده و اينجا است که از آن‌ها بايد در اين باره مطالبه‌گري صورت بگيرد.

وي با بيان اينکه دشمن به دنبال ايجاد ترديد در دل‌ها و اذهان نسبت به حقانيت و منش رهبري است، اظهار داشت: امروز دشمن نسبت به کارکردهاي رهبري انقلاب واقف است و علت شکست‌هاي خود را در آن مي‌بيند؛ امروز اگر کشور در موقعيتي قرار دارد که کسي جرئت نمي‌کند گلوله‌اي به سمت ما شليک کند به دليل توانمندي و اقتدار پاسخگويي ملت ايران تحت درايت‌هاي رهبري است.

سردار جواني با بيان اينکه نبايد از خنثي شدن توطئه‌هاي بزرگي که دشمن براي ما تدارک ديده بود غفلت کنيم، گفت: جنگ و درگيري همه‌جانبه است وقتي با نظام سلطه درگير شده‌ايم متأسفانه جريان‌هاي منحرف داخلي هم در کشور فعال هستند و جريان‌هاي انقلابي را تحت‌فشار قرار داده‌اند.

اعتراف ترامپ به تأسيس داعش توسط آمريکا

وي خاطرنشان کرد: ترامپ با صراحت اعلام کرد مؤسس داعش آمريکاست اين گروهي که اين‌همه جنايت کرده است، همچنين با صراحت عنوان کرد که در 17 سال گذشته آمريکا 7 هزار ميليارد دلار در منطقه خاورميانه هزينه کرده و هدف آن‌ها جز تسلط بر ايران نبوده و براي دستيابي به اين هدف خود طراحي‌هاي شوم و شيطاني زيادي کرده‌اند.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه داعش مکرر ايران را تهديد مي‌کرد، گفت: امروز چه شده و وضعيت داعش در منطقه چگونه است؛ دشمن نگران دستاوردهاي انقلاب اسلامي است؛ نتانياهو مي‌گويد با بشار در سوريه مشکل نداريم ايراني‌ها را بيرون کنيد چون اين حضور را سرعت‌بخشي به فروپاشي رژيم صهيونيستي مي‌داند، آن‌ها از قدرت استراتژيک انقلاب اسلامي مي‌ترسند.

وي با بيان اينکه امروز دشمن مي‌داند هيچ‌گونه تحرک نظامي نمي‌تواند عليه ما داشته باشد چون قدرت پاسخگويي انقلاب اسلامي بالاست، ادامه داد: عمده مشکلاتي که در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي داريم به‌دليل عمل نکردن‌هاي انقلابي است.

سردار جواني اظهار داشت: تمرکز دشمن بر فشار اقتصادي و رواني و القاي پايان يافتن عمر انقلاب اسلامي است و براي اين منظور دست به جنگ رواني سنگيني عليه ملت ما زده است؛ تمرکز دشمن بر بي اعتمادسازي نسبت به جريان انقلاب، نظام و همه مسئولان است.

فعاليت شديد اتاق‌هاي فکر دشمن

وي با بيان اينکه دشمن در اتاق‌هاي فکر خود به‌شدت در حال توطئه‌چيني عليه انقلاب اسلامي است، گفت: دشمني که نسبت به هرگونه وارداتي به ايران حساسيت دارد در حوزه وسايل ارتباطي و گوشي‌هاي هوشمند نه‌تنها منع نمي‌کند بلکه در اين زمينه ترغيب هم دارد چراکه از آن به‌عنوان ابزاري براي مديريت افکار استفاده مي‌کند؛ بر اساس برخي غفلت‌ها، تعمدها و جهالت‌هاي در سال‌هاي گذشته بسترهاي جنگ رواني را براي دشمن چهار و هشت بانده کرده است.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح کرد: پياده‌سازي آندلسي کردن ايران، بدبين کردن مردم نسبت به دين و ترويج لاابالي‌گري و اباحه گري در صدر برنامه‌هاي دشمن است.

وي تأکيد کرد: مبادا مديريت فکر، نگاه و ذهن نيروهاي انقلابي به دست دشمن بيفتد؛ دشمن مي‌خواهد القا کند که جمهوري اسلامي توانايي برون‌رفت از وضع موجود را ندارد؛ بايد با تفکر و روحيه انقلابي ثابت کنيم که مي‌توانيم از همه نقشه‌هاي شيطاني دشمن عبور کنيم.

سردار جواني خاطرنشان کرد: امروز دشمن در برابر انقلاب اسلامي درهم‌ريخته و مستأصل شده و حقيقتاً نفس‌هايش به شماره افتاده است؛ ضعف‌هايي که در کشور وجود دارد را مي‌توان به‌راحتي با داشتن نگاه انقلابي برطرف کرد.

خوش‌خيالي برخي براي مذاکره با آمريکا

وي به برخي از خوش‌باوري‌ها اشاره کرد و گفت: برخي تصور مي‌کردند که با کوتاه آمدن و مذاکره با آمريکا مشکلات حل مي‌شود؛ الآن حدود 6 سال گذشت و مشخص شد که ارزيابي مقام معظم رهبري درست بود که فرمودند آمريکا قابل‌اعتماد نيست.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأکيد کرد: اقتصاد مقاومتي و توجه به درون، راه برون رفت از مشکلات است؛ عمده مشکلات اقتصادي به دليل آسيب ديدن توليد داخل و ورود کالاي قاچاق بوده است.

وي با بيان اينکه امروز برجام يک تجربه براي ملت ما شده است، اظهار داشت: مشکل دشمن بر سر استقلال، عزت، اسلام و روي پاي خود ايستادن ماست و مذاکره با آمريکا هيچ مشکلي را براي ما حل نمي‌کند.

سردار جواني عنوان کرد: بدانيد آمريکايي‌ها راه سلطه بر جهان را با عبور از انقلاب اسلامي و ايران مي‌دانند ولي نظام، ملت و رهبري ما محکم در مقابل آن‌ها ايستاده‌اند و ناکامشان گذاشته‌اند.

وي يکي ديگر از عمده مشکلات را به دليل سوء مديريت‌هاي داخلي عنوان کرد و افزود: بايد مطالبه از مسئولان و دولتمردان به‌درستي صورت بگيرد؛ با تفکر انقلابي، مديريت و روحيه جهادي مي‌توان از مشکلات عبور کرد.

لزوم برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادي

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به جريان نفاقي که در دهه 60 وجود داشت، اظهار داشت: با اخلالگران امور در داخل کشور، با مفسدان و اخلالگران اقتصادي همانند منافقان دهه 60 برخورد شود.

وي بي‌اعتبار کردن ارزش پول ملي و خالي‌کردن ذخاير ارزي کشور را خواست دشمن عنوان کرد و گفت: اينجاست که بايد مسئولان هوشمندي داشته باشند نه اينکه اقداماتي انجام دهند که خواست دشمن تسهيل بشود.

سردار جواني بار ديگر به جنگ اقتصادي اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن درصدد هست تا با جنگ اقتصادي ما را به زمين بزند؛ جنگ اثراتي برجا مي‌گذارد و خساراتي را به‌دنبال دارد ولي بدانيد آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند چون به اهدافش نخواهد رسيد.

وي تأکيد کرد: قوه قضاييه برخورد با مفسدان اقتصادي را شتاب ببخشد، دولت هم بايد مسئولاني را به‌کار بگيرد که شبانه‌روز هم‌وغم رفع مشکلات مردم را داشته باشد. از طريق رسانه‌ها، نمايندگان مجلس، مقامات محلي و ائمه جمعه مي‌توان نشست و مسائل را بررسي کرد و مطالبه گري را استمرار بخشيد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حجت
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ایشون معاون سابق سیاسی سپاه می باشند!!
مدیر پایگاه سردار جوانی معاون سیاسی سپاه هستند و از سال 96 این مسئولیت را مجددا عهده دار شدند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات