بین الملل >>  سیاست خارجی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۹۳
چرا درباره علت مشکلات کشور فرافکنی می شود؟

علی مطهری دموکرات تر از جفرسون!

گویا در ایران برخی می خواهند از جفرسون هم دموکرات تر باشند! فرمانده ناو آمریکایی موشک شلیک می کند و 290 شهروند غیرنظامی ایران را در هوا تکه تکه می کند و مدال افتخار می گیرد. در ایران که اطراف آن مملو از پایگاه های نظامی آمریکایی است، نظامیان کشور به دلیل خودکفایی در صنعت موشکی از سوی نماینده مجلس ملامت می شوند!
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / بهروز یحیی

علی مطهری دموکرات تر از جفرسون!آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، تحلیل قابل تامل و تاسف باری درباره مشکلات اقتصادی این روزهای کشور و علت آن ارائه کرده است.

این نماینده مجلس در مصاحبه ای می گوید: مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

مطهری خطاب به این گروه موهوم که نامی از آنان نمی برد، ادامه می دهد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

این سخنان آقای مطهری را می توان ناشی از دو علت دانست. علت نخست، کم اطلاعی وی از مسائل مربوط برجام است. حتی دولت آمریکا نیز در خروج از برجام مدعی نشده است که به دلیل عدم اجرای برجام از سوی ایران از این توافق خارج می شود. ترامپ به صراحت اعلام کرد که چند دلیل برای خروج از برجام دارد که یکی از اصلی ترین آنها دائمی نبودن توافق بود و همچنان خواهان آن است که بند غروب از توافق حذف شود.

مطهری در حالی مدعی است که بخشی از حکومت مایل به اجرای برجام نبود که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد. سرعت انجام این تعهدات و فراتر رفتن از تعهدات بشکلی بود که حتی غربی ها را نیز به تعجب واداشت!

در رد این ادعای آقای مطهری همین بس که با گذشت حدود 3 ماه از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی همچنان بطور کامل به تعهدات خود عمل می کند و ذره ای از آنها نکاسته است. گروه موهومی که مطهری از آنها یاد می کند، چطور می توانند ترامپ را مجبور به خروج از برجام کنند و نمی توانند مانع ادامه اجرای تعهدات برجامی ایران شوند؟!

علت دوم برای این موضع گیری مطهری را باید در حب و بغض های سیاسی و جناحی جستجو کرد. هر سیاستمدار و نماینده ای می تواند سلایق سیاسی و جناحی خاص خود را داشته باشد و این مضووع در ایران به گونه ای است که افراد به راحتی و بدون هزینه، تغییر موضع نیز می دهند. گنجاندن افرادی با تابلوی اطولگرا در لیست اصلاح طلبان از جمله شخص آقای مطهری و چند نفر دیگر- نمونه ای از تغییرات آب و هوایی سیاسی است. اختلاف سلیقه و تغییر موضع سیاسی یک چیز است و قربانی کردن مسائل و منافع ملی پای این سلایق و حب و بغض ها مسئله ای دیگر. در حالی که آمریکا از برجام خارج شده و شمشیر را برای ملت ایران از رو بسته است، متهم کردن داخلی ها در این زمینه جز آب ریختن به آسیاب دشمن است؟ دشمنی که باید برای بدعهدی خود پاسخگو و در مقام بدهکار باشد، با این مواضع طلبکار و جری تر نخواهد شد و نخواهد گفت ببینید خودشان هم می دانند که مقصرند؟!

و اما نکته مهم تر اینکه به راستی ریشه مشکلات امروز اقتصادی کشور چیست؟ دم دستی ترین و البته پرت ترین پاسخ برای این سوال، خروج آمریکا از برجام است. این سخن همانقدر دقیق و منطبق بر واقعیت است که ادعاهای عجیب و غریب درباره دستاوردهای توافق هسته ای واقعی بود. می گفتند برجام همه مشکلات کشور را حل می کند و حتی آب خوردن مردم و مشکلات آب و هوایی را!

مواضع منتقدان برجام در قبال توافق هسته ای روشن و ثبت شده است. کدام نقد و هشدار آنان بود که محقق نشد؟ آقای مطهری بجای فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن به اصطلاح دلواپسان، بهتر است پاسخ دهد در نقش یک نماینده چه کاری برای اجرای درست برجام بر اساس شروط رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و خود مجلس انجام داده است؟ براستی اگر این شروط سفت و سخت اجرا شده و مسامحه ای صورت نمی گرفت، ترامپ جرات می کرد چنین بی محابا و گستاخانه زیر میز توافق بزند؟

آقای مطهری با لحنی خارج از نزاکت می گوید مسئول وضعیت امروز و خروج آمریکا از برجام آنهایی هستند که موشک هوا کردند! جناب آقای مطهری توجه ندارند که اگر ملاک خوش آمد آمریکایی ها باشد، آنها از خیلی چیزها خوششان نمی آید. از اینکه ما موشک داریم خوششان نمی آید. از اینکه سپاه قدس داریم متنفرند. از شورای نگهبان دل خوشی ندارند. از اجرای احکام اسلامی منزجر می شوند و در درجه اول از داشتن ولایت فقیه و ولی فقیه عصبانی هستند. آنها از امام خمینی(ره) نیز عصبانی اند. از پدر شهید آقای مطهری هم خوششان نمی آید. انتخاب با خود علی مطهری است که چگونه موضع بگیرد. طوری که آمریکایی ها عصبانی شوند یا استقبال کنند!

علی مطهری دموکرات تر از جفرسون!

سخنان مطهری بلافاصله به تیتر اول بی بی سی تبدیل شد

گویا در ایران برخی می خواهند از جفرسون هم دموکرات تر باشند! فرمانده ناو آمریکایی موشک شلیک می کند و 290 شهروند غیرنظامی ایران را در هوا تکه تکه می کند و مدال افتخار می گیرد. در ایران که اطراف آن مملو از پایگاه های نظامی آمریکایی است، نظامیان کشور به دلیل خودکفایی در صنعت موشکی از سوی نماینده مجلس ملامت می شوند!

و بالاخره اینکه کدام کارشناس و نماینده منصفی می تواند منکر این قضیه شود که مشکلات کشور ناشی از سومدیریت است؟ سومدیریتی که تنها مربوط به این دولت و این جناح و آن جناح نیست. اصلاً یکی از دلایل اصلی ادامه مشکلات و مزمن شدن آنها همین روحیه فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن این و آن است. دولت مدعی عدالت کل دولت های پیش از خود را زیر سوال می برد و یکسره تخطئه می کند و دولت تدبیر نیز همه مشکلات را بر گردن دولت پیشین می اندازد و حتماً دولت بعدی نیز مشکلات را متوجه دولت فعلی خواهد کرد!

(توماس جفرسون 1826-1723 سومین رئیس جمهور آمریکا، نویسنده اعلامیه استقلال این کشور و مشهور به پدر دموکراسی آمریکاست.)
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
دلسوز نظام
-
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
خداوند اینگونه افراد خواب رفته را بیدار کند که هر چه بدبختی ومشکل در کشور داریم از اینگونه افراد بی بصیرت ،نادان،مهره دشمن در داخل ویک کلمه نفوذی ها می باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
...... پدرت اگر زنده بود از دیدن آنچه الان هستی دل شکسته می شد آخه ای رجاله سیاسی یعنی تو ....اینقدر نمی فهمی که اگر همین الان هیچ سانتریفوژی در ایران نچرخد و تمام پیچ و مهره هایش هسته ای ایران را باز کنند و ببرند، ایران همه موشک هایش را به آنها بدهد ، ایران دست از حمایت حزب الله لبنان و حماس و جهاد و سوریه و مظلومین جهان دست بردارد، حتی اگر ایران رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسد، حتی اگر جمهوری اسلامی سقوط کند و دیگر اسمی از انقلاب اسلامی در دنیا نباشد، و یک نظام سر سپرده همچون رژیم پهلوی در ایران سر کار بیاید که زیر نفوذ خودشان باشد، باز هم دشمنی آمریکا با ایران تمام نخواهد شد، چرا که تازه بر می گردند به زمان شاه، و این یعنی اینکه در مردم ایران یک ظرفیت عظیم برای نابودی سلطه گران و حمایت از مستضعفان جهان وجود دارد، که اگر می خواست این ظرفیت از بین برود در این سی و نه سالی که ظالمانه ترین جنایات، تحریم ها و قساوت ها را که در حق مردم ایران انجام دادند باید این ظرفیت از بین می رفت، علی مطهر ای که نه قدری داری و نه قیمتی این را بدان.... برای تو افتخار که نیست یک ننگ است برعکس استاد شهید مطهری که بهترین مواضع را در بهترین زمانها می گرفت این علی مطهری متحجر ، بدترین مواضع را در بدترین زمان ها می گیرد ، این علی مطهری معلوم نیست وقتی به آینه نگاه می کند عقده ها و گره های روحی روانی اش ، حقارت های پنهانش را نشانش می دهد چرا که خودش هم می داند تنها هنرش از اول زندگی فرزند استاد مطهری بوده است وگرنه با این افکار اگر فرزند استاد نمی بود باید الان..... آیا واقعا کسی نیست به این نماینده ..... بگوید ظرفیت عظیم مردم ایران است که برای منافع نامشروع دولت متجاوز و چپاولگر و جنایتکار آمریکا یک خطر واقعی ست و برای اسرائیل غاصب یک خطر موجودیتی به حساب می آید
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
1
الله اشف مرضانا علی الخصوص علی مطهری بی بصیرت کینه ای....
حسین
-
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
1
بهترین تشبیه برای مصداق تکرار تاریخ در قرن حاضر؛
پسر نوح با بدان بنشست....
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
0
اگر چند تا از اینها در ملا عام آتش زده بشه کشور بهشت میشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
اگه یه رای گیری انجام بشه اکثریت با عدم حضور او موافقن
شکرالله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
بالاخره انقلاب اسلامی وملت قهرمان ایران به وسیله همین موجودات امتحان می شوند. اینها اگرنباشند انقلابی از ضدانقلاب تشخیص داده نمیشوند.اللهم اخذل الکفاروالمناففین.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات