صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۱۸

از راه حل قالیباف تا اظهارات اصلاح‌طلبان

1ـ بهترين راه حل مشکلات و مبارزه با آمريکا، کار است
محمدباقر قالیباف طی گفت‌وگویی اظهار داشته است: «به کساني که دم از مذاکره با آمريکا مي‌زنند، توصيه مي‌کنم ابتدا کمي تاريخ بخوانيد تا متوجه بشويد که اساس دولت و حکومت آمريکا بر پايه استثمار شکل ‌گرفته است. دولت آمريکا دولتي است که اگر پايش بيفتد، هيچ ابايي از مورد هدف قرار دادن صدها ايراني روي آب‌هاي خليج‌فارس ندارد. دولت آمريکا دولتي است که در زمان جنگ ايران با رژيم منحوس بعثي، با هواپيماهاي آواکس خود، مستقيماً در جنگ عليه مردم غيور ايران دخالت کرد. حقيقت دولت آمريکا اين است. آنها هيچ ابايي از نابودي يک سرزمين و کشتن مردم آن ندارند و سابقه نحس‌شان در هيروشيما و ناکازاکي مؤيد اين امر است. همان‌طور که در مناظره‌ها هم تأکيد کردم، بهترين راه حل هر بحران و مشکل اقتصادي و حتي مبارزه با آمريکا، کار است و کار؛ واقعيت اين است که تجربه‌هاي گذشته به ما نشان مي‌دهد تکيه کردن بر قدرت‌هاي خارجي و در رأس آنها آمريکا براي حل مشکلات داخلي هيچ‌گاه جوابگو نبوده و نخواهد بود.»

2ـ باید با مذاکره از وضعیت سیاه اقتصادی رها شویم!
روزنامه «آرمان» در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «ما در شرایطی هستیم که هر روز به نقطه‌های تاریک بیشتری از جهت اقتصادی می‌رسیم. پیشنهادم به دولت این است که اصل مذاکره اگر براساس منافع ملی ما باشد، باید آن را بررسی کرد. اگر بر این اساس، اصل مذاکره را بپذیریم، می‌توانیم راجع به چگونگی آن صحبت کنیم. از آنجا که هم از جهت سیاست خارجی و هم از جهت داخلی زمینه‌های نارضایتی اجتماعی در جامعه کاملاً فراهم است، می‌تواند ما را با مشکلاتی مواجه کند... الآن با قدرتی که در دریای سرخ از طریق حوثی‌ها از خود نشان داده‌ایم، می‌توانیم در پشت مذاکره امتیاز هم به‌دست بیاوریم.» اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنان این اظهارات را در حالی طرح کرده‌اند که کمتر از سه ماه از خروج ترامپ از برجام که حاصل مذاکره با اروپا و آمریکا بود، می‌گذرد و آمریکا نشان داده است بر هیچ تعهدی پایبند نمی‌ماند.

3ـ دفاع عجیب یک نماینده اصلاح‌طلب از دولت!
«بهرام پارسایی» از نمایندگان اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید مقصر روحانی است، گفته است: «هیچ کس نمی‌تواند بگوید سرمنشأ مشکلات فعلی کشور روحانی است، همه به اندازه خود در قدرت و حکومت و در مشکلات سهم دارند، هر سه قوه مقصر هستند»(!) در همین حال، «عبدالله ناصری» عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان نیز در مصاحبه‌ای گفته است: «توجه داشته باشید که مشکلات اقتصادی دولت و کشور خیلی فراتر از این است که با سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح و جابه‌جایی چند وزیر حل شود. من معتقدم که در کشور باید کارهای بنیادی صورت بگیرد(!) و این را باید مسئولان و نمایندگان مجلس بدانند که مشکلات اقتصادی ما زمینه سیاسی و بین‌المللی دارد و با جابه‌جایی یک وزیر اتفاق خاصی نمی‌افتد»(!)

4ـ مشکل ارز به خارج از مرزها هیچ ربطی ندارد!
«حسین راغفر» کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت: «عده‌ای معتقدند به دنبال صحبت‌های اخیر ترامپ در خصوص مذاکره با ایران، نرخ دلار با کاهش روبه‌رو شده است؛ اما باید اقرار کرد نوسانات بازار ارز مربوط به مافیایی در داخل کشور است و هدف آن این است که القا کند موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور آمریکاست که می‌تواند اقتصاد ایران را متلاطم کند. دلار 11 هزار تومانی یا 9 هزار و 500 تومانی هیچ‌کدام به تحریم‌ها بازنمی‌گردد؛ این یک دروغ محض است که واکنش‌های ترامپ موجب کاهش یا افزایش قیمت دلار در ایران می‌شود... متأسفانه مسئولان هیچ واکنشی جدی در برابر این وضعیت نشان نداده‌اند.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
تنها راه حل این است دزدها را با هیزم زیاد در ملا عام آتش بزنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات