صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۷۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 17 مرداد

ناتالی توچی، مشاور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شبکه ۴ رادیو «بی‌بی‌سی» انگلیس گفت: «اگر شرکت‌های اتحادیه اروپا از تحریم‌های ثانویه آمریکا تبعیت کنند، از سوی اتحادیه تحریم خواهند شد.» توچی برداشتن این گام‌ها را برای ارسال این پیام دیپلماتیک به ایران مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای جدی است، ضروری دانست. موگرینی نیز گفت: اتحادیه اروپا شرکت‌های کوچک و متوسط را برای تجارت با ایران تشویق می‌کند تا مردم ایران را از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند کند.
دولت جدید مالزی در اقدامی برای کاهش نفوذ عربستان، یک مرکز بین‌المللی را که یک سال پیش پادشاه عربستان سعودی افتتاح کرده بود، تعطیل کرد. «محمد سابو» وزیر دفاع مالزی در یادداشتی به مجلس این کشور اطلاع داد، فعالیت مرکز موسوم به «صلح بین‌الملل ملک سلمان» متوقف و مأموریت آن از سوی مؤسسه «دفاع و امنیت مالزی» انجام می‌شود. این مرکز بنا بر ادعای رژیم سعودی با هدف جذب محققان اسلامی برای مبارزه با عقاید افراط‌گرایانه و ترویج صبر و تحمل تأسیس شده بود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای روزنامه «ایونینگ استاندارد» درباره ارسال محموله قطعات موشکی از فرودگاه هیترو به مقصد ایران را به شدت تکذیب کرد و آن را یک گزارش بی‌پایه و اساس و جنجال‌سازی رسانه‌ای مغرضانه خواند. در نامه سفارت ایران به سردبیر این روزنامه با اشاره به اینکه ادعای مذکور ساختگی است، درخواست شده آن روزنامه از تکرار ادعاهای کلیشه‌ای و دروغ، که هدف آنها توسعه ایران‌ستیزی است، اجتناب کند.
روزنامه «آرمان» در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «از آنجا که در برجام عجله داشتیم و شرایط‌مان مساعد نبود، سخت‌گیری زیادی صورت نگرفت که تحریم‌ها برداشته شود؛ بنابراین برجام از ابتدا هم متزلزل بود برای اینکه با مهارت، ابزارها و قواعد کامل دیپلماتیک با برجام مواجه نشدیم و حتی در مجلس خودمان هم آن را به تصویب نرساندیم.»
خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در گزارشی نوشت: مردم ایران تأکید دارند همانند قبل باید با حفظ آرامش، برابر خواسته‌های دشمن ایستاد. آنها تأکید می‌کنند ایران کشوری است که تاکنون دهه‌ها تحریم را تحمل کرده و حال نیز باید بدون امتیاز دادن بر مواضع خود ایستادگی کند.
«سعید حجاریان» در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اصلاح‌طلبان باید با دولت روحانی چگونه برخورد کنند، گفت: «من معتقدم می‌شود اصلاح‌طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست.»(!)
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کرامت سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا" اقای سرگئی لاوروف و خانم ها موگرینی و مرکل به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد.
معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود.

معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست.

تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران)
وحشت دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات