تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۲۲

برنامه ضد انقلاب برای سکوی ورزشگاهها

در کشور ما برخی از جریان های واگرا و ساختار شکن که در میان مردم جایگاهی ندارند در پوشش علاقمندان به تیم های ورزشی و با استفاده از تعصب های محلی و بومی در شهرستانها و در میان اقوام مختلف سعی در جهت دهی به فوتبال به عنوان یک برنامه ضد حاکمیتی هستند.
پایگاه بصیرت / دیدگاه / سعید قاسمی
امروزه فوتبال فراتر از یک ورزش مرزهای کشورها را درنوردیده و به یک صنعت ،یک فرهنگ،یک سرگرمی و حتی یک موضوع سیاسی تبدیل شده است و هنگامی که این ورزش ابعاد بین المللی به خود می گیرد دارای قدرتی در ایجاد غرور و وحدت ملی است که کمتر موضوعی می تواند نقش آن را به درستی ایفا نماید.با اینکه این روزها گفته می شود که اختلافات قومیتی ریشه در ورزش ندارد و هرگز به ورزش نفوذ نخواهد کرداما برخی از جریان ها و عوامل گروهکی  با برنامه ریزی های ضد ورزش سعی در  ملتهب نمودن ورزشگاه های کشورمان دارند. از آنجایی که فوتبال نیز مانند دیگر فعالیتهای انسانی با مفاهیم روانشناسی از جمله اضطراب ،تصمیم گیری، هیجان و فشار روانی گره خورده است وقتی علاقه مندان به فوتبال در استادیوم حضور دارند دچار هیجانهایی می شوند که مثبت و منفی آن میتواند تبعات ملی و بین المللی به خود بگیرد.در کشور ما برخی از جریان های واگرا و ساختار شکن که در میان مردم جایگاهی ندارند در پوشش علاقمندان به تیم های ورزشی و با استفاده از تعصب های محلی و بومی در شهرستانها و در میان اقوام مختلف سعی در جهت دهی به فوتبال به عنوان یک برنامه ضد حاکمیتی هستند.
در سالهای نه چندان دور بحث اختلافات قومیتی در موضوع فوتبال بارها مطرح شده است ،در سالهای ابتدایی لیگ این طور عنوان می شد که فوتبال و امکاناتش فقط در اختیار پایتخت نشینان است و نگاه ویژه دولتمردان به دو تیم سرخابی است تا سهم بیشتری از قهرمانی ها را در لیگ داشته باشند و حتی اصفهانی ها را متهم به اینکه برخی مقامات کشور اصفهانی هستند و این امر باعث شده تا امکانات اصفهان هم در فوتبال افزایش پیدا کند،اما خوزستانی ها هم همان ابتدای لیگ برتر بر این موضوع اعتراض داشتند که با توجه به ثروت بسیاری که در اختیار دارند بودجه لازم جهت پیشرفت در اختیار ندارند و ... اما این موضوعات هیچگاه نتوانست باعث تفرقه و آتش زدن پرچم و حتی درگیری های خونین در ورزشگاهها شود.
اما پس از اتفاقات غدیر اهواز در سال جاری به نظر می رسد عاملین اغتشاشگر و هنجار شکن در استادیوم های ورزشی در صددند تا با چاشنی خشونت بین جوانان قومیت های کشورمان تفرقه افکنی کنند .
در برهه ای که کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است ترویج و دمیدن در آتش قومیت گرایی باعث خواهد شد که فروغ نه چندان پرقوت مسابقات فوتبال به تاریکی و خاموش بگراید.با توجه به خطراتی که فوتبال کشور را تهدید می کند، وقت آن رسیده است که فدراسیون فوتبال، باشگاه ها ،مدیران و ستاره ها به فکر یک اقدام عاجل برای رفع مشکلاتی از این دست در ورزشگاه ها باشند تا گروهکهای برانداز فعالیتهای خود در قالب هوادار فوتبال در میان جوانان کشورنکشانند. امید است که جوانان ورزش دوست کشورمان نیز با شناخت توطئه های ایادی استکبار جهانی همانگونه که اجازه نمی دهند دشمن در مرزهای سرزمینی ما نفوذ کند اجازه ندهند سکوهای ورزشگاهها در دست عوامل تفرقه انداز و سر سپرده کشورهای توطئه گر بیافتد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات