صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۸۳

از دعوای توئیتری تا اشتباه راهبردی

1ـ حیدر العبادی مرتکب اشتباه راهبردی شد
رسانه عرب‌زبان «رأی‌الیوم» نوشت: «ما نمی‌دانیم العبادی هنگامی که از پایبندی به تحریم‌های آمریکا ضد ایران خبر داد، چه حساب و محاسباتی پیش خودش انجام داده بود؛ اما مرتکب اشتباه راهبردی شد که وفاداری خود را به آمریکای ظالم و رئیس‌جمهور نژادپرست و ضد اسلام و مسلمانان آن اعلام کرد. در این مرحله حساس و سرنوشت‌ساز ایرانی‌ها خنجر از پشت را نمی‌پذیرند و از همین رو درهای خود را به روی العبادی بستند. ما بر این باور نیستیم که این موضع کوته‌نگرانه به نفع ملت عراق و منافع آن باشد؛ بلکه عکس آن صادق است. آیا عمران خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان هنگامی که با این محاصره مخالفت کرد و در راستای تقویت روابط با همسایه ایرانی‌اش حرکت کرد، عکس منافع ملتش حرکت کرد؟» گفتنی است، فشار رسانه‌ها، سیاسیون و افکار عمومی سبب شد العبادی موضع خود را اصلاح و اعلام کند منظورش تنها حذف دلار از مبادلات فی‌مابین بوده است.

2ـ دعوای توئیتری نتانیاهو با رئیس حزب کارگر انگلیس
پس از آنکه روزنامه «دیلی میل» مدعی شد جرمی کوربن، رئیس حزب کارگر انگلیس بر سر مزار فلسطینیان عامل «سپتامبر سیاه» (فلسطینیانی که در جریان بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ ۱۱ صهیونیست را به هلاکت رساندند) حاضر شده و به آنها ادای احترام کرده است، نتانیاهو با انتشار پیامی در توئیتر به کوربن حمله کرد و نوشت: «حضور و ادای احترام بر مزار تروریست‌هایی که قتل عام مونیخ را انجام داده بودند و اقدام وی در مقایسه اسرائیل با آلمان نازی، حرکتی است که از سوی هر کسی چه چپ و چه راست و هر فردی در میان این دو جریان محکوم است.» اما کوربن در پاسخ به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ادعاهای نتانیاهو درباره اقدامات من اشتباه است. آنچه موجب محکومیت قطعی است، کشتن ۱۶۰ فلسطینی در غزه به دست نظامیان اسرائیلی از ماه مارس تاکنون است.»

3ـ سخنگویان دولت دونالد ترامپ در ایران!
فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای گفت: «ما مدعی هستیم نسبت به مفاد برجام پایبند بوده‌ایم و نسبت به تمام پروتکل‌هایی که شما متصور بودید، تمکین کرده‌ایم. این بخش از مدعای ما بسیار درست است؛ اما فراموش نکنیم برجام یک روح دارد که هم آمریکایی‌ها و هم ایرانی‌ها آن را نقض کردند.» گفتنی است، برخی اصلاح‌طلبان اصرار دارند سخنگوی ترامپ در ایران باشند. آمریکایی‌ها و سران کشورهای اروپایی عضو 1+5 تاکنون به دفعات مدعی شده‌اند که ایران به دلیل بهره‌مندی از توان موشکی و قدرت منطقه‌ای، روح برجام را نقض کرده است. کلیدواژه «روح برجام» ترفند مشترک آمریکا و اروپا برای تکرار امتیازگیری یک‌طرفه از ایران است. مسیری که به برجام‌های بعدی ختم می‌شود و فقط از ما امتیاز می‌گیرند و وعده می‌دهند!

4ـ دولت باید نیروهای پیر را کنار بگذارد
غلامعلی رجایی، از فعالان اصلاح‌طلب گفت: «آقای روحانی چهره مردمی قوی ندارد. نوع کنش آقای روحانی با مردم و زیرمجموعه خود این نکته را القا می‌کند که ایشان از طبقه‌ای است که یک رئیس‌جمهور باید از آن طبقه باشد... دولت آقای روحانی باید از این کرختی خارج شود تا مردم‌ باور کنند دولت برای حل مشکلات آنها تلاش می‌کند.» احمد شیرزاد نیز گفته است: «یکی از مشکلات دولت آقای روحانی، پیر بودن آن است. بنده این موضوع را در دولت اول آقای روحانی عرض کردم. در اوایل دولت نخست آقای روحانی، این موضوع چنین توجیه می‌شد که فعلاً باید از نیروهای خبره و باتجربه استفاده کرد؛ ولی در واقع باید نیروها و وزرای جوان به سرعت جایگزین می‌شدند...»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات