صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۲۴

اخبار کوتاه یکشنبه 28 مرداد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به اظهار نظر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «به نظر من ترکیه در این مورد دوستانه رفتار نکرد و رفتار خیلی بدی به نمایش گذاشت. آنها هنوز پایان ماجرا را ندیده‌اند. آنها به زودی خواهند دید که نتیجه چنین اقداماتی چه خواهد بود.» اظهار داشت: ما تسلیم نشده‌ایم و تسلیم کسانی نخواهیم شد که تظاهر می‌کنند شرکای راهبردی ما هستند، اما در عین حال ما را به اهداف راهبردی خود تبدیل کرده‌اند.
مارک فیتزپاتریک، دستیار معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا در مقاله‌ای در نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» بر لزوم حصول یک توافق موشکی بین آمریکا و ایران در زمینه موشک‌های بالستیک تأکید کرد و نوشت: «ترامپ هیچ راهکاری، به جز این درخواست غیرمعقول که ایران تمام موشک‌هایش را کنار بگذارد، ارائه نداد. با توجه به نقش کلیدی موشک‌ها در قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران، کنار گذاشتن همه برنامه موشکی به هیچ وجه ممکن نیست.»
یک منبع امنیتی مصری تأکید کرد: توافق آتش‌بس با میانجی‌گری مصر میان حماس و اسرائیل در حال انجام است. این منبع مصری تصریح کرد: ما در حال انجام اصلاحات نهایی برای امضای بندهای توافق آتش‌بس از سوی تمامی طرف‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم اگر جنبش فتح کمک‌های لازم را در این زمینه به ما ارائه دهد، این توافق را در هفته آتی اعلام کنیم.
جیکوب هورنبرگر، مدیر بنیاد آینده آزادی آمریکا با بیان اینکه «اگر ایرانی بودم، هنوز از کودتای ۲۸ مرداد خشمگین بودم»، می‌گوید: «واشنگتن همواره در تلاش بوده تا یک دیکتاتور همسو با خود را در ایران به قدرت برساند. کودتای ۲۸ مرداد، حمایت آمریکا از صدام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همگی برای رسیدن به همین هدف انجام شده است.»
جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا در مصاحبه با «ریچل مادوو» در شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اظهار داشت: «من فکر می‌کنم در حال حاضر کشور به سبب آنچه ترامپ انجام داده و مسئول انجام دادن آن است، در بحران قرار دارد و باید منتظر رخ دادن یک فاجعه بود.»
با توجه به قیمت فعلی سکه در بازار تهران و بهای پیش‌فروش سکه در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت، پیش‌خرید‌کنندگان سکه شش ماهه نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان سود از محل مابه‌التفاوت قیمت پیش‌خرید و قیمت بازار کسب می‌کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات