کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۲۵

تداوم خط و مسیر ابراهیمی در انقلاب اسلامی

این انقلاب چهل ساله می رود تا با عبور از آتش نمرودیان به گلستان تمدن نوین اسلامی و حکومت موعود وصل شود.
پایگاه بصیرت / مهدی دلبند

پیامبران الهی پیام آوران مودت و رحمت برای انسان ها بوده اند. در مقابل اندیشه دینی که مروج صلح و انسانیت و خیرخواهی برای بشریت است، همواره طاغوت هایی قد علم کرده اند که به دنبال سلطه بر مردم و در بند کشیدن و استثمار آنها بوده اند. از این نظر تاریخ بشر رویارویی جبهه پیروان طواغیت در برابر جبهه پیروان حق و حقیقت است. طاغوت ها برای استمرار سلطه جابرانه خود همواره مردم را در غل و زنجیر جهل و خرافه پرستی قرار می دهند و رسالت پیامبران الهی رهایی بشر از این زنجیر است. ابراهیم خلیل(ع) از پیامبران الهی است که راه و رسم انسانیت و عبودیت و نیز جهاد با ظالم را به همگان آموخته است.
 اگر نمرودیان تاریخ اولیاء طاغوت اند و در برابر توحید و یکتاپرستی ایستاده اند، پس ابراهیمیانی باید باشند تا دستگیر و هادی انسان ها از ظلمت جهل و خرافه به سمت نور علم و کمال شوند. سیاست و حکمت ابراهیمی بر پایه «لا اله الا الله» بنا شده است که نفی طاغوت و اثبات توحید را با هم دارد. سیاست ابراهیمی در پی آن است که انسان را به آزادی از جهل درونی و ظلم بیرونی برساند. در سیاست و حکمت ابراهیمی کرنش و سازش و تسلیم جایی ندارد و باید با بت ها مبارزه کرد و بتکده ها را ویران ساخت.
ابراهیم (ع) سیاست را بر دو پایه استوار کرد:
1. تبیین معارف الهی و روشنگری و تلاش برای زدودن جهل و نادانی از مردم. آگاه کردن مردم نسبت به حقوق و تکالیفشان و اینکه باید خود را از زنجیر اسارت نفس آزاد سازند.
2. عزم جدی برای مبارزه با طاغوت. فریاد عدالتخواهی و ظلم ستیزی. تلاش برای نابودی بتکده ها و برافراختن پرچم توحید.
انقلاب اسلامی مردم ایران که بر گرفته از حکمت ابراهیمی است، در طول چهل سال گذشته با نمرودیان زمان به مقابله برخاسته و ندای توحید «لا اله الا الله» را در جهان کفر و ظلم و استکبار طنین انداز کرده است. نمرودیان زمان آتشی عظیم برپا کرده اند تا ابراهیمیان را در آن بسوزانند، اما لطف الهی شامل حال مردم مسلمان ایران شده و آتش را برایشان سرد و گلستان کرده است. این سنت الهی است که کسانی را که «قالو ربناالله» بگویند و استقامت ورزند و سازش نکنند و تسلیم نشوند در پناه لطف و کرم خویش در امان بدارد و بر نمرودیان پیروز گرداند. و ما دست قدرت خداوند را در طول چهل ساله انقلاب دیدیم. اکنون درخت انقلاب چهل ساله است و ما در یک پیچ عظیم تاریخی قرار گرفته ایم. آمریکا به عنوان طاغوت اعظم و شیطان اکبر امروز بیش از هر زمانی دچار استیصال و درماندگی شده است. امروز تمدن غربی به پایان خود نزدیک شده است و در حال دست و پا زدن در منجلابی است که خود برای خویش ساخته است. امروز مردم ایران تبر بر دوش در حال شکستن بت های بزرگ و کوچک زمان هستند و زود است که نوبت به بت بزرگ برسد. این انقلاب چهل ساله می رود تا با عبور از آتش نمرودیان به گلستان تمدن نوین اسلامی و حکومت موعود وصل شود. «إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات