صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۳۹

حرف روز/ جوانی، نوآوری و اثربخشی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دیروز در حکمی حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد قمی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند. سکان مدیریت بزرگ‌ترین دستگاه تبلیغی کشور در دستان کسی قرار گرفته که علوم حوزوی را نزد استادان بزرگی، مانند آیات عظام جوادی‌آملی، شبیری‌زنجانی و سبحانی تلمذ کرده[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دیروز در حکمی حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد قمی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند. سکان مدیریت بزرگ‌ترین دستگاه تبلیغی کشور در دستان کسی قرار گرفته که علوم حوزوی را نزد استادان بزرگی، مانند آیات عظام جوادی‌آملی، شبیری‌زنجانی و سبحانی تلمذ کرده و امروز در کارنامه وی تدریس دروس گوناگونی حوزوی، مدیریت حوزه‌های دانشجویی، مراکز علمی و فرهنگی و پژوهشگری تحلیلی‌ـ راهبردی در حوزه مطالعات دینی و حکومت اسلامی به چشم می‌خورد. آخرین سمتش سرپرستی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه صنعتی شریف بوده است. بی‌تردید، انتصاب یک روحانی فاضل و جوان که خود از رویش‌های انقلاب اسلامی است و یک سال از سازمانی که به ریاستش منصوب شده بزرگ‌تر است، الگوی رفتاری برای مدیران کشور بوده و نشان از اعتماد رهبری به جوانان و توجه به این نکته است که انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم عمر خود که با مسائل زیادی روبه‌رو است، به گام‌های خلاقانه‌تر، سریع‌تر و بیشتری در پیش‌برندگی چرخش نخبگانی و مدیریتی کشور نیاز دارد.
بر همین اساس، مطالبات ویژه‌ای نیز در فرازی از حکم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به آقای قمی دیده می‌شود. «تبیین و عرضه‌ فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها به گونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید، رسالت بسیار مهم این سازمان است.» این مأموریت اگر در کنار خروجی نظرسنجی‌ها از تغییر ذائقه رسانه‌ای مردم به ویژه جوانان که در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها 50 درصد آنها در تأمین نیازمندی‌های رسانه‌ای خود به دستگاه تبلیغی و رسانه‌ای کشور مراجعه می‌کنند، در کانون توجه قرار گیرد، ضرورت‌های امروز تحول برای ارتقا، نگاه جدی به موضوع اثربخشی اقدامات با تمام الزامات و ابعاد آن و رسیدن به چشم‌انداز راهبردی تعیین شده در حکم برای دوره جدید فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و همه دستگاه‌های فرهنگی کشور روشن خواهد شد. یادمان باشد ما در وضعیت جنگ روانی و رسانه‌ای با دشمنان انقلاب قرار داریم. تمرکز روی نکته مذکور، زمینه‌های انجام بهینه رسالت دیگر این سازمان از منظر رهبر معظم انقلاب، یعنی «رصد و مقابله‌ هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور» را عمیق‌تر و سهل‌تر فراهم می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات