صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۴۳

اخبار کوتاه دوشنبه 29 مرداد

محمدبن‌سلمان در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس‌نیوز» آمریکا در واکنش به رابطه برخورد وی با شاهزادگان ثروتمند سعودی به بهانه فساد و خریدهای گران‌قیمت خود(کشتی تفریحی و...) گفت خریدهای وی کاملاً شخصی بوده و دلیلی برای عذرخواهی نسبت به زندگی مجلل و با شکوه خود نمی‌بیند. وی افزود: من یک شخص ثروتمند هستم و فقیر نیستم، من گاندی و نلسون ماندلا نیستم، من عضوی از یک خانواده هستم که صدها سال پیش از شکل‌گیری عربستان سعودی وجود داشته است!
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» گفت: روسیه فقط یکی از چهار کشوری است که احتمالاً به صورت بالقوه سعی در مداخله در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره را دارد. وی در ادامه گفت: آمریکا همچنین نگران مداخله احتمالی چین، کره شمالی و ایران در انتخابات پیش رو است. بولتون افزود: ما در حال اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از مداخله این چهار کشور هستیم.
برت بروئن، دیپلمات اسبق آمریکایی درباره تشکیل گروه اقدام علیه ایران با بیان اینکه این گروه تأثیر و خروجی نخواهد داشت، به نشریه «فارین‌پالیسی» گفته است: «[برای گروه جدید] نه بودجه جدیدی اعلام شد، نه راهبرد جدید و نه پرسنل جدید. بنابراین، باید آن را نوعی حرکت از سوی واشنگتن دید که با راه انداختن جار و جنجال به دنبال آن است که ژست اقدام بگیرد.»
مردم عراق در اعتراض به بازگشایی کنسولگری عربستان در بصره تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان بصره‌ای با سر دادن شعارهایی علیه عربستان، خواستار بسته شدن کنسولگری این کشور شدند. معاون استاندار بصره در امور اداری، زمستان سال گذشته خبر بازگشایی کنسولگری عربستان در این استان را پس از گذشت ۲۸ سال از بسته شدن آن اعلام کرده بود.
حدود یک ماه پیش آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توقیف 50 درصد از گوشی‌های وارد شده احتکاری خبر داده بود. این در حالی است که بر اساس جدیدترین آمار گمرک طی چهار ماهه نخست سال ‌جاری بیش از یک میلیون و 357 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه، با 228 میلیون دلار به کشورمان وارد شده؛ اما هنوز به دست مردم نرسیده است!
کارگاه توانمندسازی در فضای مجازی در مرکز فرهنگی رسانه‌ای صبا برگزار شد. در این کارگاه که فعالان مجازی معاونت‌های سیاسی سپاه از سراسر کشور حضور داشتند، موضوعات مربوط به فعالیت در پیام‌رسان‌های مجازی، شناخت مخاطب و تکنیک‌های رسانه‌ای از سوی کارشناسان مورد بحث قرار گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات