صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۵۹

حرف روز/ دو عید همگون

امروز روز عرفه است. روز بزرگی که پروردگار متعال بندگانش را به اطاعت و عبادت فرا می‌خواند و خوان کرم و احسان خود را برای آنان می‌گستراند[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: امروز روز عرفه است. روز بزرگی که پروردگار متعال بندگانش را به اطاعت و عبادت فرا می‌خواند و خوان کرم و احسان خود را برای آنان می‌گستراند. عرفه را اگرچه عید ننامیده‌اند، اما چنین مناسبتی و چنین فرصتی بزرگ‌ترین عید برای بندگان الهی است تا پس از فاصله‌ای چند ماهه از لیالی پربرکت قدر دل را در زلال راز و نیاز شست‌وشو و صیقل دهند. یكی از معانی «عرف» صبر و شكیبایی و تحمل است و این به دلیل تحمل رنجی است که زائران کوی دوست برای رسیدن به وعده‌گاه خود با خداوند در عرفات متحمل می‌شوند.
و فردا عید قربان، عید نزدیکی به خداوند و پاک کردن دل از آلودگی‌ها و وابستگی‌های دنیوی است. معنای قربان این است که برای رسیدن به قرب الهی باید اسماعیل وجود را قربانی کرد و عاشق حقیقی ذات اقدس باری تعالی شد؛ عشق به معنای واقعی یعنی مرحله‌ای که عاشق همه هستی خود را فدای معشوق و محبوب می‌کند. قربان مظهر گذشت به منزله یک نماد بارز از شخصیت انسان است که طی مسیر برای رسیدن به جایگاه والای انسانی و قرب پروردگار را هموارتر می‌کند.
قربان درس‌های بزرگی برای امروز دارد که در پرتو آن می‌توان سنگلاخ‌ها را پشت سر گذاشت و سختی‌ها و مصائب را به جان خرید. بدون شک، تنگناها و فشارهایی که دشمنان وارد می‌کنند، هدفش این است که ملتی را از مسیر پر افتخار استقلال و آزادی‌اش برگردانند و همچون گذشته آنها را تحت سلطه و سیطره خود درآورند، منابع‌شان را غارت کرده و حیثیت و تمامیت ارضی‌شان را خدشه‌دار کنند. از این رو رمز ایستادگی در برابر چنین سناریوی خطرناکی، حفظ اتحاد و انسجام، همدلی و همراهی آحاد جامعه برای عبور از این پیچ تاریخی است که در آخرین مرحله نیز دشمن را مأیوس و ناامید کند و راه پیشرفت و رسیدن به قله‌های عزت و شرف در پرتو دستاوردهای عظیم ملت بزرگ ایران فراهم آید.
در بحبوحه نبرد همه‌جانبه اقتصادی که دشمن شکست خورده در همه عرصه‌ها، معیشت مردم را به طور مستقیم هدف گرفته، صاحبان اصلی انقلاب که همانا ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و بیشترین هزینه‌ها را برای برپایی نظام اسلامی پرداخته‌اند، با الهام از آموزه‌های دینی و با ایثار، گذشت، فداکاری، قناعت، کمک به هم‌نوع و در کنار آن مقابله با سوء‌استفاده‌کنندگان، در این مقطع حساس هم توطئه دشمن را خنثی خواهند کرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات