صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۶۲

از مواضع غیرسازنده تا ادعاهای واهی

1ـ آمریکا مانع بازسازی سوریه می‌شود
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته مواضع کاملاً غیر سازنده واشنگتن روند بازسازی سوریه را مختل کرده و سبب شده است سازمان ملل نتواند تا زمان حصول انتقال سیاسی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد. آقای لاوروف فاش کرد: دبیرخانه سازمان ملل به منزله بازوی اجرای این سازمان در دستورالعملی محرمانه که سال گذشته توزیع شده، سازمان‌ها را از مشارکت در هر نوع پروژه با هدف بازسازی اقتصاد سوریه منع کرده است. وزیر خارجه روسیه گفت: به دلیل رویکرهای کاملاً غیر سازنده آمریکا نباید از شورای امنیت انتظار هیچ تصمیم مثبتی درباره بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به این کشور را داشت. لاوروف گفت: اقدامات واشنگتن با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در تناقض است. این قطعنامه بر «ضرورت فراهم آوردن شرایط بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان سوری و بازسازی مناطق آسیب‌دیده» تأکید دارد. وی از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست توضیح دهد چرا شورای امنیت که به طور مستقیم بر صدور قطعنامه در زمینه درگیری‌های سوریه نظارت داشته، در این زمینه بی‌اطلاع بوده است.

2ـ انتقاد صریح روزنامه اصلاح‌طلب از رئیس دولت اصلاحات
روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» در گزارشی با عنوان «راه‌کار‌های عقیم» می‌نویسد: «در سخنان و راه‌کار‌های اخیر سیدمحمد خاتمی (پس از گذشت نزدیک به هشت ماه از اعتراضات دی ۹۶) راه‌کار‌هایی پانزده‌گانه برای برون‌رفت از وضعیت کنونی ارائه شده است، اما متأسفانه نگاهی به راه‌کار‌های موجود نشان می‌دهد نسبت مستقیمی بین آنها و اعتراضات اخیر وجود ندارد. این راه‌کار‌ها اگرچه به ظاهر بسیار مترقی است و می‌تواند گامی اولیه برای دستیابی به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه باشد؛ ولی به نظر می‌رسد دست‌کم برای گشایش در وضع موجود بیان نشده‌اند! این پانزده‌گانه زیبا، بیشتر راه‌کار‌هایی کلی هستند که نمی‌توانند اثری بر فروکاستن اعتراضات اخیر یا حل مطالبات معترضان داشته باشند. شاید اگر معترضان آنها را راه‌کار‌هایی لوکس بدانند که دردی از آنها دوا نخواهد کرد، نتوان خرده‌ای بر آنان گرفت. ریشه عقیم بودن راه‌کار‌های مدنظر آقایان بیشتر به یک رفع مسئولیت تاریخی می‌نمایاند تا نقشه راهی واقع‌گرایانه... عدم شناخت جنس اعتراضات موجود و گروه‌های اجتماعی درگیر در آن به وضوح پیداست.»

3ـ حضور قدرتمند ایران در سوریه مشکل واقعی اسرائیل است
یک ژنرال برجسته رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تلاش ارتش اسرائیل برای حمله به نوار غزه «حماقت» است و در صورت حمله به این منطقه، اسرائیل متحمل خسارت‌ها و ضررهای زیادی خواهد شد. وی در ادامه افزود: وضعیت نوار غزه و وخامت اوضاع در مرز اراضی اشغالی با غزه نباید موجب غفلت از جبهه شمالی شود؛ به ویژه اینکه نیروهای ایرانی در سوریه حضور دارند. این نظامی صهیونیستی همچنین تصریح کرد: حضور قدرتمند نیروهای ایرانی در سوریه مشکل واقعی اسرائیل است نه نوار غزه، از این رو حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه «حماقت» است و این اقدام، یعنی انداختن مسئولیت جان دو میلیون فلسطینی بر دوش اسرائیل که تحملش ناممکن است.

4ـ تکرار ادعاهای واهی علیه ایران
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ که در نشستی مطبوعاتی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی سخن می‌گفت، اعلام کرد آمریکا در راستای متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای برداشتن گام‌هایی محکم‌تر علیه آنچه سلاح‌های هسته‌ای ایران خواند، تلاش می‌کند. به گزارش جروزالم پست، بولتون اعلام کرد: جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح‌های اتمی، از بالاترین درجه اهمیت برای آمریکا برخوردار است. وی بار دیگر با انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران و «فلاکت‌بار» خواندن برجام، از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دفاع و جمهوری اسلامی را به حمایت از تروریسم بین‌المللی متهم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات