صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۶۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 30 مرداد

«میدل ایست آی» نوشت: به دنبال خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از برجام، پمپئو 12 درخواست را مطرح کرده که کاملاً مضحک هستند؛ زیرا این درخواست‌ها در واقع برای تسلیم شدن ایران بوده تا این کشور تحت سلطه آمریکا شود. البته این موردی است که هرگز محقق نمی‌شود و ایران قصد عقب‌نشینی از سیاست‌های منطقه‌ای خود را ندارد. نسخه خطرناک پمپئو علیه ایران یک توهم است و به واقعیت مبدل نمی‌شود. ایران، لیبی یا عراق نیست و شاید با مشکلات اقتصادی و برخی موارد دیگر مواجه باشد، اما در واقع ساختار ریشه‌دار و مشروع دارد.
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار اخیرش با «عبدالله دوم» شاه اردن در واشنگتن (۲۵ جولای) پاسخ تمسخرآمیزی به سخنان وی داده است. طبق گزارش این شبکه، دونالد ترامپ در پاسخ به سخنان عبدالله دوم درباره تشکیل دولت یکپارچه و دو ملیتی فلسطین به جای تشکیل دو دولت در سرزمین اشغالی، گفته است: «در آن صورت ظرف مدت چند سال نخست‌وزیر اسرائیل شخصی به نام محمد خواهد بود.»
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اظهار نگرانی از کمبودها، گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، گفت: این مردم عزیز که همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند، مستحق خدمت هستند و باید برنامه‌ریزی شما تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه جز حق و حقیقت مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت درباره آخرین وضعیت قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را ترک کرده و بیش از دو ماه است که اعلام کرده از قرارداد خارج می‌شود. وی درباره جایگزین کردن شرکت فرانسوی توتال در قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر فرایند جایگزینی شرکت دیگر در حال انجام است.
سازمان تجارت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ترکیه به طور رسمی پرونده‌ای را برای شکایت از ایالات متحده آمریکا در این نهاد گشوده است. در بیانیه سازمان تجارت جهانی در این باره آمده است: آنکارا از این سازمان خواسته است کمک‌هایی در زمینه اختلافات ترکیه با دولت ایالات متحده آمریکا درباره وضع تعرفه مازاد بر آلومینیوم به این کشور ارائه شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات