صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۳۰

ارزیابی جلایی‌پور از سخنان روحانی در مجلس


حمیدرضا جلایی‌پور در یادداشتی تلگرامی با عنوان «یک ارزیابی سریع از سخنان روحانی» نوشت:
 
۱-برای این ارزیابی الان نظرسنجی نداریم. سه روز دیگر اثر سخنان امروز او وارد افکار عمومی می‌شود. تازه بعد از سه روز هم اگر نظر سنجی داشته باشیم، نظر سنجی تنها یک منبع برای ارزیابی است. البته نیمی از مجلس از سخنان روحانی قانع نشد. ولی توجه داشته باشیم این مجلس از ابتدا سیال بود و در این مجلس یک روزه صد‌وپنجاه رای فراکسیون امید به صد رای تقلیل یافت. لذا فعلا سخنان امروز روحانی را می‌توان در چارچوب توازن قوا در کشور (بجای افکار عمومی) ارزیابی کرد.
 
۲-در این چارچوب صحبت روحانی با توجه به شرایط (که پشتیبانان سوال از رئیس‌جمهور از سوی تندروهای مجلس بود): محکم و مسولانه بود و به ایران آسیب نرساند و به نفع ثبات کشور بود. روحانی با صحبتش در زمین تندروهای داخلی و خارجی بازی نکرد. اگر چه می‌توانست به مطالبات مردم دقیق‌تر اشاره کند.
 
۳- این سوال و پاسخ روحانی در هنگام صحبت خیلی سنجیده و بجا بود که: چرا در این هشت ماه وضع جامعه اینطور شد، و ناگهان مردم از آینده ناامید شدند؟ پاس‌گل به ترامپ و خروجش او از برجام با اعتراض موسسه‌های اعتباری در پنج دیماه ۱۳۹۶ از مشهد شروع شد و وقایع بعدی که به نومیدی مردم از آینده دامن زد. او این واقعیت را سرپوش نگذاشت. (یعنی همان شوخی‌های پر هزینه‌ای که سا‌ل‌ها است تندروها با التزامشان به دیپلماسی تقابلی بر این کشور تحمیل می‌کنند).
 
۴- البته در روز‌های آینده بهتر می‌توان درباره تاثیر صحبت روحانی صحبت کرد. ولی اجمالا و فعلا روحانی رو به آینده و از موضع حل مسائل کشور وارد بحث شد. حالا تندروها باید بیشتر برای «زدن» روحانی تلاش کنند که می‌کنند. هنر روحانی امروز این بود که مثل احمدی نژاد چنگ به صورت «بیت» نزد و به مردم هم دروغ نگفت و دل ترامپیان را هم شاد نکرد. ظریف اینکه امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس، کوچکترین مایه‌ای برای روحانی نگذاشت و در کنار تندروها بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات