سیاسی >>  اندیشه سیاسی >> پرسش سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۵۵

چه آينده‌اي پيش روي انقلاب اسلامي وجود دارد؟

در چهل سالگي پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان ملت ايران از يک سو براي افزايش فشارهاي اقتصادي و از سوي ديگر براي نااميد سازي مردم نسبت به آينده تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند، با توجه به اين مسائل چه آينده‌اي پيش روي انقلاب اسلامي وجود دارد؟
در بحث آينده انقلاب اسلامي بايد به بحث اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي توجه داشته باشيم. انقلاب اسلامي در عصر حاضر و در دوران معاصر تنها انقلابي است که آرمان‌هاي مشخصي را با مسير مشخص براي خودش تبيين کرده است؛ چرا که انقلاب ديني و اسلامي است و مباني و اصول خاصي دارد. آنچه حضرت آقا از آرمان انقلاب اسلامي تحت عنوان پي‌ريزي تمدن نوين اسلامي و حيات طيبه ياد مي‌کنند، در واقع نشان مي‌دهد انقلاب اسلامي نقطه‌اي را نشانه‌روي کرده و قله‌اي را مشخص کرده که بايد در آن قله قرار بگيرد و شايد دليل اصلي اين شدت دشمني دشمنان هم همين شفاف بودن آرمان‌هاي ملت ايران است؛ استقلال، عزت و پيشرفت. 
در جايي امام خامنه‌اي فرمودند اگر مي‌خواهيم آرمان را در يک کلمه خلاصه کنيم، آن کلمه «پيشرفت» است؛ يعني پيشرفت هم در حوزه مادي و هم در حوزه معنوي. البته ايشان شاخص را هم در پيشرفت مشخص کردند که در هر حوزه چگونه است. براي نمونه در بحث توليد علم ايشان عبارت‌هاي زيبايي دارند و مي‌گويند بايد در حوزه توليد علم آنچنان پيشرفت کنيم که در آينده نه چندان دور در اقصي نقاط جهان اگر کسي بخواهد با علم روز آشنا شود، بايد زبان فارسي را ياد بگيرد که اين يک نشانه‌سازي است و انقلاب اسلامي مي‌خواهد ملت ايران را به چنين نقطه‌اي برساند. اسلام برتر است و برتر از اسلام وجود ندارد؛ اين اصلي است که در دين الهي ما مطرح مي‌شود. با توجه به اينکه انقلاب ما اسلامي و ديني است، دشمن نگران اين است که انقلاب ما و جمهوري اسلامي و ملت ايران اسلام را به معناي حقيقي پياده کنند که اين پياده کردن اسلام، يعني پيشرفت، حيات طيبه و اصلاح. بر اساس اسلام و ارزش‌هاي انساني و همچنين قانون اساسي، آرمان انقلاب اسلامي سعادت نوع بشر روي کره زمين است؛ از اين رو دشمنان با ما مشکل دارند و سنگ‌اندازي مي‌کنند. در اين فضا و به ويژه در مقطع فعلي که دشمن جنگ ترکيبي با ما دارد و اصرار مي‌کند که سال چهلم پيروزي انقلاب اسلامي سال فروپاشي آن هم است، اين سؤال مهم مطرح مي‌شود که آينده انقلاب اسلامي چه خواهد بود؟ 
معتقديم انقلاب اسلامي آينده خيلي روشن و درخشاني دارد و بايد از اين مرحله عبور کنيم؛ چرا که ما در اين چهل سال گذشته شرايط سختي را پشت سر گذاشتيم که شايد بسياري از نسل جوان آن را نشنيده‌اند و آن را لمس نکرده‌اند. شرايط دهه شصت براي ما به مراتب ‌شکننده و سخت‌تر از الآن بود؛ چرا که ما آن موقع امکانات امروز را نداشتيم و باقي مانديم. در چهل سال گذشته روند حرکت انقلاب رو به جلو بوده است، اگرچه در داخل يکسري غفلت‌ها و کم‌کاري‌هايي شده، امروز هم آسيب‌هاي ما که جدي شده، ناشي از همين‌ها است. اگر امروز آسيبي وجود دارد حتي در حوزه معيشتي، براي عبور از اين وضعيت ظرفيت‌هاي بالايي هم داريم.
بايد کار و تلاش کرد؛ به عبارتي بايد با تلاشي 24 ساعته و با باور اينکه در جنگ اقتصادي هستيم، تلاش کنيم. مفهوم اينکه مي‌گوييم بايد بجنگيم، اين است که همه از جمله دولتمردان و وزرا به ويژه وزرايي که نوع کارشان در معيشت اقتصاد تأثير مستقيم و غير مستقيم دارد، پاي کار باشند و فعاليت مضاعف کنند. بنابراين آينده روشن است و موقعيت ما در منطقه بسيار خوب است و مشکلاتي هم که در داخل داريم، قابل حل است؛ اما به اهتمام بيشتري نيازمند هستيم و اينکه بايد نقشه راهي که رهبري به ويژه در زمينه اقتصاد مقاومتي تبيين کردند، جدي بگيريم و خيلي دل خوش نکنيم به اينکه غربي‌ها از ما گره‌گشايي کنند، چون اين دل‌خوش کردن به ديگران نوعي فرصت‌سوزي است. ما از اين مرحله عبور مي‌کنيم.
امروز آمريکايي‌ها مي‌خواهند با فشار اقتصادي ما را از منطقه بيرون کنند؛ اما همه شواهد نشان مي‌دهد دوران آمريکايي‌ها در منطقه پايان يافته و جمهوري اسلامي در منطقه ماندگار است. همه مي‌گويند آمريکايي‌ها اقتصاد ايران را دچار فروپاشي مي‌کنند؛ اما شواهد و قراين نشان مي‌دهد اقتصاد ايران اگرچه اشکالاتي دارد، اما فرصت‌ها و ظرفيت‌هايي دارد که اين اشکالات برطرف مي‌شود و وضعيت اقتصادي رونق مي‌گيرد. اينجا به مجاهدت نياز است؛ اميدواريم با اهتمام‌هايي که در حال شکل‌گيري است، بتوانيم از اين مرحله عبور کنيم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات