تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۷۳

روی دیگر سکه حوادث بصره و آبادان!

طی هفته های گذشته رسانه های رسمی و اجتماعی مساله دار از منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از قطب های گردشگری جنسی اتباع عراقی نام برده بودند که همزمانی آن با انتشار برخی اخبار رسمی در رابطه با افزایش حضور تجار عراقی در این منطقه که ناشی از کاهش ارزش پول ملی کشورمان بود زمینه را برای بروز حساسیت در مردم این منطقه و خصوصا آبادان فراهم کرد.
پایگاه بصیرت / دیدگاه / نوید کمالی
طی روزهای گذشته دو شهر بصره و آبادان شاهد وقوع اعتراضات خیابانی ضد ایرانی و ضد عراقی بود بطوری که در طی این اعتراضات مشکوک ، کنسولگری کشورمان و برخی از امکان وابسته گروه های مقاومت شیعه شهر بصره به ظن وابستگی به جمهوری اسلامی ایران به آتش کشیده شد .البته در این سوی مرز نیز جمعی از مردم معترض آبادان با شعارهای ضد عراقی خواستار اخراج و ممنوعیت حضور تجار و گردشگران عراقی در این منطقه شدند.
متاسفانه ظهور و بروز این گونه اعتراضات در آستانه شروع محرم حسینی و آماده سازی دو کشور برای میزبانی از خیل عظیم عاشقان ثارالله (ع) در اربعین نشان از برنامه ریزی گسترده اتاق های عملیات روانی وابسته به جبهه سعودی آمریکایی منطقه برای بر هم زدن قرابت و نزدیکی بین دو ملت شیعه ایران و عراق دارد.
در حالی چند هفته قبل جرقه اعتراضات روزهای گذشته توسط برخی رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب زده شد که پیش تر در سال های گذشته رسانه انگلیسی گاردین پرچم دار شبهه افکنی بین دو ملت ایران و عراق شده بود.
طی هفته های گذشته روزنامه شرق همراه با برخی رسانه های دیگر از جمله ایسنا و شهروند با پوشش یک خبر مجهول و جعلی در رابطه با اختصاص بیش از 6 هزار خانه مسافر به موضوع گردشگری جنسی مسافران عراقی در مشهد و حومه محرک برانگیخته شدن احساسات عمومی بر علیه زوار عراقی شدند.
همزمان رسانه های وابسته عراقی نیز با انتساب مشکلات و کاستی ها حاکم بر شهرهای جنوب این کشور به سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای شروع تحرکات ضد ایرانی در مهمترین شهرهای شیعه نشین عراق با محوریت بصره آغاز کردند.
طی هفته های گذشته رسانه های رسمی و اجتماعی مساله دار از منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از قطب های گردشگری جنسی اتباع عراقی نام برده بودند که همزمانی آن با انتشار برخی اخبار  رسمی در رابطه با افزایش حضور تجار عراقی در این منطقه که ناشی از  کاهش ارزش پول ملی کشورمان بود زمینه را برای بروز حساسیت در مردم این منطقه و خصوصا آبادان فراهم کرد.
حال با توجه به تشدید  تحرکات اختلاف افکن در دو سوی مرز لازم دیده می شود تا بصورت جدی در راستای خنثی سازی این اقدامات تهدید آمیز که مبنای شکل گیری آنها عملیات روانی رسانه های وابسته سعودی و آمریکایی است اقدام گردد اما برای مواجهه موثر با این تحرکات لازم است که موارد ذیل لحاظ گردد:
     در حوزه داخلی رسانه ها باید نقش مخرب آمریکا و عربستان را در این قضیه با ارائه شواهد و منابع لازم تاکیدنمایند زیرا همین نقش باعث بروز داعش در منطقه و از بین رفتن میلیونها انسان بی گناه در عراق و سوریه شد
    درحوزه عراق با همکاری دولت عراق بایستی با متمرکز کردن رسانه های مرجع عراقی بر روی موضوع اعتراضات مناطق جنوبی این کشور و عوامل داخلی و نه خارجی مسبب آن، افکار عمومی را با چرایی تلاش شبکه های سعودی برای بروز اخلاف و تفرقه بین دو ملت شیعه عراق و ایران آشنا نمایند.
   بنا بر آیات و روایات متعدد، مکر شیطان و جبهه استکبار در برابر تدبیر مومنین استفامت و پایداری چندانی ندارد و طبیعتا با لحاظ سیاست داهیانه در طول هفته های آتی این فتنه سعودی آمریکایی نیز برطرف خواهد گردید و دو ملت ایران و عراق نزدیک تر از گذشته در راستای گسترس همکاری های دوجانبه گام بر خواهند داشت. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات