صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۳۸

گزارش روز/ مسیر مخالف امام(ره)

پس از آنکه عماد بهاور، عضو سازمان منحله نهضت آزادی به عضویت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درآمد و در همین ستون به این موضوع اشاره شد، ناصر قوامی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ششم درباره علت این عضویت گفت: نهضت آزادی را اصلاح‌طلب واقعی در کشور می‌دانم[...]
یادداشت: پس از آنکه عماد بهاور، عضو سازمان منحله نهضت آزادی به عضویت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درآمد و در همین ستون به این موضوع اشاره شد، ناصر قوامی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ششم درباره علت این عضویت گفت: «نهضت آزادی را اصلاح‌طلب واقعی در کشور می‌دانم.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان با پذیرش یک عضو نهضت آزادی در جمع خود از مواضع و سیاست‌های پیشین خود نسبت به این سازمان منحله گذشته‌اند، تصریح کرد: «اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت مخالف نهضت آزادی نبودند.» وی خاطرنشان کرد: «سیاست جبهه ملی و نهضت آزادی سیاست خوبی بود و اگر از آنها استفاده می‌کردیم، کشور دچار این مشکلات نمی‌شد و مشکلات امروز به خاطر این مسائلی است که مطرح شده است. متأسفانه جریان تندرو در کشور طوری عمل کرد که نتوانستیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم.» نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم درباره این موضوع که امام(ره) نهضت آزادی را هم‌تراز با منافقین می‌دانستند، گفت: «نه، چنین چیزی نیست. اینها را شما از کجا می‌آورید. شما دارید حرف‌های امام را جعل می‌کنید... هرچه که امام گفتند وحی منزل نیست...»
ادعای قوامی درباره نهضت آزادی در حالی است که نظر صریح امام(ره) درباره انحرافات این فرقه کاملاً مشخص است و در اسناد نیز به صراحت آمده است. اینکه حضرت امام خمینی(ره) 10 سال پس از استعفای دولت موقت در نامه‌ای به آیت‌الله منتظری به مخالفتش با نخست‌وزیری بازرگان اشاره می‌کنند و می‌نویسند: «... والله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم، ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم...» نشان از عمق اشتباهاتی دارد که دولت موقت و به ویژه مهدی بازرگان در اوایل انقلاب مرتکب شدند؛ اما انحرافات نهضت آزادی به حدی می‌رسد که سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور، وزیر کشور وقت، در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۶۶، نامه‌ای درباره نهضت آزادی و سوابق ارتباطات آنها با سفارت آمریکا و خیانت‌های آنان طی دوران جنگ علیه رزمندگان اسلام، به امام خمینی(ره) می‌نویسد و از ایشان درباره صلاحیت آنان برای کاندیداتوری مجلس و فعالیت‌های سیاسی استعلام می‌کند. امام(ره) نیز در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۶۶، پاسخ محتشمی‌پور را می‌دهد و می‌نویسد: «اعضای نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین‌ـ این فرزندان عزیز مهندس بازرگان‌ـ بیشتر و بالاتر است.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات