صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۳۱

چرا سپاه با همه دولت ها مخالف است؟!

ادعاي مخالفت سپاه با دولت‌ها از ابتداي انقلاب تاکنون يک سخن نادرست است و هيچ کس نمي‌تواند آن را اثبات کند. هر يک از دولت‌ها را سپاه پس از استقرار طبق موازين قانوني و شرعي و از جمله تنفيذ حکم ولايت، مشروع دانسته و با آنان در همه حوزه‌ها همکاري داشته است.
در برخي از رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي مطرح است سپاه از ابتداي انقلاب تاکنون، با همه دولت‌ها مخالف بوده و مشکل داشته است. آيا  اين ادعا درست است و اگر درست است، دليل آن چيست؟
ادعاي مخالفت سپاه با دولت‌ها از ابتداي انقلاب تاکنون يک سخن نادرست است و هيچ کس نمي‌تواند آن را اثبات کند. هر يک از دولت‌ها را سپاه پس از استقرار طبق موازين قانوني و شرعي و از جمله تنفيذ حکم ولايت، مشروع دانسته و با آنان در همه حوزه‌ها همکاري داشته است. بنابراين، در همه دوره‌ها دو مؤلفه پذيرش و همکاري در رفتار و مواضع سپاه نسبت به دولت مشاهده مي‌شود. اکنون هم نگاه سپاه به دولت مستقر يعني دولت آقاي روحاني همين‌طور است؛ اما آنچه سبب شکل‌گيري ذهنيت‌ها و گاهی طرح ادعاهايي شده، دو نکته است:
1ـ سپاه به اقتضاي پاسداري از انقلاب اسلامي و ماهيتي که دارد، همواره از همه دولت‌ها، رفتار انقلابي، مواضع انقلابي و اتخاذ سياست‌هاي انقلابي را در حوزه‌هاي گوناگون مطالبه کرده است.
2ـ در هر يک از دولت‌ها در مواردي خاص، رفتارها و مواضع غير همسو با حرکت انقلاب و ارزش‌هاي انقلاب وجود داشته، در همين موارد سپاه به عنوان منتقد آن مواضع و رفتارها ظاهر شده و به وظيفه انقلابي خود عمل کرده است.
بسيار روشن است که مخالفت سپاه با يک موضوع يا عمل خاص در يک دولت را، نمي‌توان به معناي مخالفت سپاه با کليت دولت تلقي کرد. ما همين نوع برخورد را در مواضع امام و رهبري نسبت به دولت‌ها در همه دوره‌ها مشاهده مي‌کنيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
1
0
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات