تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۵۶

پشت پرده های عملیات تروریستی گروهک الاحواز

حادثه اهواز براساس طرحی از پیش تعیین شده صورت گرفته و انتخاب چنین روزی دارای چند پیام خاص خواهد بود:روز سی و یکم شهریور که آغاز هفته دفاع مقدس است، از سوی تروریست ها برای چنین حمله ای به منزله ادامه جنگ این گروهک ها با ایران است. در واقع گروهک های تجزیه طلب به دنبال این پیام هستند که همچنان جنگ علیه ایران ادامه خواهد داشت.
پایگاه بصیرت / گروه دیدگاه/ محمدرضا فرهادی
در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز و به مناسبت هفته دفاع مقدس، حمله کوری علیه نیروهای مسلح حاضر در مراسم ومردم صورت گرفت. تروریست ها با پوشش نظامی و خارج از محوطه محل رژه دست به این عملیات زدند. گروه الاحوازیه مسولیت این حمله را برعهده گرفت، هرچند برخی اخبار از همکاری گروه داعش با آنها حکایت دارد.
گروه الاحوازیه
ریشه اصلی گروه های تجزیه طلب خوزستان به حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» برمی گردد که نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» محسوب می شود. رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب دارند اما مانند داعش، تعصبات قومی و تندروی های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می خواهند با عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.
در دو سال اخیر، داعش صدها عملیات تروریستی در خاک ایران را طرح ریزی کرده که مهمترین آنها سال پیش با حمله به مجلس و حرم مطهر امام خمینی به اجرا درآمد.تجزیه طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد  و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.
این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است ادعاهای صدام را با رنگ و لعاب دیگری مطرح می کنند.
این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند. «خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی دروغین می گوید، جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید. این گروه پیش از حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح، آتش سوزی عمدی در هورالعظیم به راه انداختند.
فعالیت تروریستی در پازل جنگ ترکیبی
آمریکا در مقطع کنونی جنگی ترکیبی علیه کشور به راه انداخته است. جنگ ترکیبی آمریکا مشتمل بر پارامترها و مولفه های زیر است:
1- این جنگ خصلتی همه جانبه و فراگیر دارد.
2-دارای ابعاد مختلف است. یعنی هم شامل مسایل اقتصادی می شود و هم امنیتی و سیاسی.
3-عوامل خاصی آن را هدایت می کنند. گروه اقدام علیه ایران وزارت خارجه آمریکا و اتق جنگ صهیونیست ها از طراحان اصلی آن هستند.
4-با حمایت بازیگران مختلفی انجام می شود. در این میان نقش عربستان از همه پررنگ تر است.
5-با تحریک قومیت ها در ایران و فشارهمه جانبه بر مردم پیگیری می شود. تحریک قومیت ها در راستای ناامن سازی کشور است و فشارهمه جانبه در راستای اغتشاش های داخلی و نارضایتی های عمومی در سطح وسیعی از مردم است.
6-با هدایت عوامل اجرایی خاصی پیاده سازی می شود. این عوامل اجرایی برخی ها در داخل کشور و برخی در خارج از مرزها حضور دارند. برخی ها با رنگ و بوی ناسیونالیستی و برخی ها را از طریق حمایت های مادی همچون منافقین سازماندهی می کنند.
اما در رابطه به ابعاد مهم جنگ ترکیبی باید گفت که یک بعد این جنگ در مسایل اقتصادی است و ابعاد دیگر آن در راستای ناامن سازی و تحریک قومیت هاست. در ابعاد اقتصادی پروژه هایی همچون تحریم، به صفر رساندن صادرات نفتی کشور، جنگ ارزی و پولی و... اقدامات مهم در زمینه اقتصادی بوده است.
اما در ابعاد امنیتی و سیاسی پروژه آمریکا وسعت بیشتری نسبت به سایر ابعاد دارد. پایگاه گلوبال ریسرچ در مطلبی حول اقدامات مهم امنیتی آمریکا علیه ایران می نویسد:«روش کار این‌طور است که واشنگتن و ریاض شورش‌های محیطی در مناطق مرزی داخلی ایران را همزمان با تهدیدات تروریستی در درون کشور تحریک کرده و همه این اقدامات همسو با اغتشاش‌آفرینی و ایجاد انقلابی رنگین اجرا می‌شود. ریاض و واشنگتن سخت مشغول کارند تا جنگی مرکب و چندبعدی را علیه ایران به راه اندازند. همه شواهد نیز حاکی از تشدید این کمپین در ماه‌های آتی است که آمریکا علیه رقیب چندین ساله خود در خاورمیانه وارد عمل می‌شود.»
بنابراین باید حوادث رژه نیروهای مسلح در اهواز  را در راستای پروژه ای آمریکایی- صهیونیستی مشاهده کرد و نقش عوامل پشت پرده این ماجرا یعنی گروه اقدام عیه ایران و سازمان های جاسوسی را در این حادثه دخیل دانست.
اهداف پشت پرده حوادث اهواز
حادثه اهواز براساس طرحی از پیش تعیین شده صورت گرفته و انتخاب چنین روزی دارای چند پیام خاص خواهد بود:
1-روز سی و یکم شهریور که آغاز هفته دفاع مقدس است، از سوی تروریست ها برای چنین حمله ای به منزله ادامه جنگ این گروهک ها با ایران است. در واقع گروهک های تجزیه طلب به دنبال این پیام هستند که همچنان جنگ علیه ایران ادامه خواهد داشت.
2-این گروهک ها به دنبال نشان دادن این مولفه هستند که اقتدار دفاعی ایران چندان مستحکم نیست و براساس طراحی های مختلف می توان هرازچندگاهی به ایران ضربه زد.
3-گروهکهای تروریستی مترصدند که این حملات را دست مایه ای برای فشار بین المللی علیه کشور قرار دهند. بهانه هایی همچون عدم محافظت از جان شهروندان و سناریوسازی در قالب حضور منطقه ای ایران از جمله اقدامات آنها خواهد بود.
4-حوادث اخیر در عراق و حمله به کنسولگری ایران در بصره و به تبع آن اعتراض های اخیر در آبادان را طراحی اخیر دشمن در جهت نشان دادن این اقدامات برای مقابله با ایران باید به حساب آورد. استفاده از خلاهای امنیتی شکل گرفته در حوادث اخیر و سوءاستفاده برخی از فضای موجود زمینه چنین عواملی را فراهم خواهد آورد.
ارزیابی نهایی
جنگ همه جانبه یا ترکیبی آمریکا علیه ایران، دارای ابعاد گسترده ای است و اقدامات این چنینی بخشی از اعمال واشینگتن علیه کشور است. ناامن جلوه دادن کشور، استفاده از ظرفیت گروهک های تجزیه طلب جهت ایجاد آشوب در کشور و ایجاد نارضایتی ها عمومی در سطح جامعه سه هدف مهم آمریکا و هم پیمانانش در منطقه برای ایران است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات