صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۷۰

گزارش روز/ معادله ساده

اپیزود اول: در شرایطی پس از حضور علی علیزاده از چهره‌های رسانه‌ای اخراج شده از بی‌بی‌سی فارسی به دلیل حمایت از جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان و همچنین روشنگری درباره سیاست‌های غرب و جبهه رسانه‌ای آن، به گفته خودش برای بیان یک سری از حقایق در شبکه من و تو حضور یافت[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: اپیزود اول: در شرایطی پس از حضور علی علیزاده از چهره‌های رسانه‌ای اخراج شده از بی‌بی‌سی فارسی به دلیل حمایت از جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان و همچنین روشنگری درباره سیاست‌های غرب و  جبهه رسانه‌ای آن، به گفته خودش برای بیان یک سری از حقایق در شبکه من و تو حضور یافت و در آن مصاحبه جنجالی، مواردی را درباره بودجه این رسانه مطرح کرد و از مخاطبان این رسانه پرسید که شبکه من و تو و شبکه‌هایی، مانند ایران‌ اینترنشنال و... را چه کسانی و با چه هدفی حمایت می‌کنند و گردانندگان اصلی آن به دنبال چه چیزی هستند که حاضرند میلیاردها دلار برای این رسانه‌ها خرج کنند؟! آیا تأمین‌کنندگان بودجه‌های میلیاردی این شبکه‌های خبری نگران ایرانند یا اهداف دیگری، مانند تجزیه ایران را دنبال می‌کنند؟ صحبت‌هایی که مورد استقبال گسترده در فضای مجازی قرار گرفت و این موضوع به یکی از هشتگ‌ها و مطالبات اصلی کاربران فضای مجازی تبدیل شد تا آنجا که ایرانیان در نقاط گوناگون جهان و همچنین هموطنان‌مان در داخل کشور مطالبه شفاف‌سازی درباره منابع مالی شبکه من و تو و دیگر شبکه‌های ضد انقلاب، مانند ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی را طرح کردند.
اپیزود دوم: صبح شنبه، 31 شهریور ماه،  در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز  هفته دفاع مقدس صدای شلیک گلوله به گوش رسید! گلوله‌هایی که از اسلحه تروریست‌های وابسته قدرت‌های استکباری شلیک شده بود و تعدادی از هموطنان‌مان را به شهادت رساند؛ اما آنچه همزمان با این عمل جنایتکارانه، تروریستی و ناجوانمردانه رخ داد و بسیار  تأمل برانگیز بود و البته با این سؤال ارتباط داشت که چه کسانی، چه گروه‌های یا کشورهایی و با چه هدفی حاضرند هزینه هنگفت روشن بودن چراغ این شبکه‌ها را بپردازند، آنجا که رسانه ایران ‌اینترنشنال آنتن زنده را به سخنگوی یک گروهک تروریستی داد تا مسئولیت حمله تروریستی را از طریق این رسانه برعهده گرفته و رسانه‌های موازی، چون بی‌بی‌سی و من و تو نیز به سرعت دست به کار شدند تا بر شکاف‌های قومیتی، مذهبی و... دامن زده و موضوع را به مسائل داخل ایران گره بزنند.
پاسخ پرسش‌های علیزاده و دیگر پرسشگران درباره ماهیت شبکه‌های فارسی‌زبان ضد ایرانی حالا بیش از همیشه آشکار و روشن است و حل این معادله که چرا این شبکه‌ها همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند و هر روز بر تعداد و بودجه‌های‌شان افزوده می‌شود و چه هدفی را دنبال می‌کنند، معادله ساده و قابل حل است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات