صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۷۹

چالش اوپک و هم‌پیمانانش برای جبران کمبود عرضه نفت ایران

رویترز نوشت: با وجود تلاش اوپک برای افزایش تولید اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این تلاش را از مسیر خود خارج کرد و اوپک نفت کمتری در ماه آگوست تولید کرد؛ ضمن اینکه افزایش تولید حتی ظرفیت مازاد در دسترس را کاهش خواهد داد.
چالش اوپک و هم‌پیمانانش برای جبران کمبود عرضه نفت ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل از رویترز، به گفته نمایندگان اوپک در آستانه مذاکرات تولیدکنندگان انرژی در الجزایر، تولید نفت اوپک و هم‌پیمانانش در ماه آگوست به علت کاهش تولید نفت ایران کاهش یافت زیرا تحریم‌های آمریکا تلاش آنها برای افزایش تولید به سطح مورد توافق را از مسیر خود خارج کرد.

با توجه به تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش قیمت نفت، این تحولات فشار بیشتری بر اوپک برای افزایش تولید وارد می‌کنند.

یک منبع آگاه روز جمعه به رویترز گفت با تحریم ایران از سوی آمریکا که صادرات نفت این کشور را هدف قرار داده است، اوپک و هم‌پیمانانش در حال بررسی احتمال افزایش روزانه 500 هزار بشکه نفت هستند.

الیور جاکوب، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «اگر پیشنهاد افزایش تولید مطرح شود، مخالفت‌های بسیاری در بازار ایجاد می‌شود که این اقدام حتی ظرفیت مازاد در دسترس را کاهش خواهد داد.»

وی افزود: «عربستان اشتباه کرده که تلاش می‌کند تا کمبود نفت ایران را به صورت جایگزینی آنی جبران کند؛ اما بازار نفت به دنبال امنیت عرضه بیشتر است. در نتیجه، تقویت قیمت نفت اکنون رشد تقاضا برای نفت را در معرض ریسک قرار داده است.»

دو نماینده کمیته رصد اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها گفتند اعضای این کمیته که امروز در پایتخت الجزایر با یکدیگر دیدار می‌کنند، متوجه شده است که میزان تعهد تولیدکنندگان نفت به توافق کاهش تولید در ماه آگوست 129 درصد بوده است.

در مقایسه با 109 درصد ماه جولای، این بدان معناست که اوپک بیش از کاهش توافق شده کاهش تولید داشته است.

محمد بن حامد الرومحی، وزیر نفت عمان به خبرنگاران گفت تولیدکنندگان اوپکی و غیراوپکی بیش از میزان تعهدشان به توافق کاهش تولید پایبند بودند و تولیدشان را در ماه آگوست روزانه 600 هزار بشکه کاهش دادند.

فارس


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات