صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۹۶

حرف روز/ فرصت دفاع از خود!

امروز دوم مهر، سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی» نامگذاری شده است. تلفیق موقعیت زمانی چند رخداد اخیر از جمله فرصت مغتنم سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای سخنرانی و دفاع از حقوق ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های خلاف عرف و حقوق بین‌الملل آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و حادثه تروریستی اهواز می‌تواند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: امروز دوم مهر، سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی» نامگذاری شده است. تلفیق موقعیت زمانی چند رخداد اخیر از جمله فرصت مغتنم سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای سخنرانی و دفاع از حقوق ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های خلاف عرف و حقوق بین‌الملل آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و حادثه تروریستی اهواز می‌تواند سر فصل خوبی از بصیرت‌افزایی به مردم و به ویژه جوانانی باشد که نه تنها به دلیل شرایط ناگزیر سنی و حافظه تاریخی شناخت ملموسی از دشمنی‌های کینه‌توزانه آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش، از جمله رژیم صهیونیستی و سوداگران سعودی و اماراتی ندارند؛ بلکه در تیررس طمع برخی جریان‌ها و افراد سیاسی با ارائه تحلیل‌های وارونه قرار دارند که چرا نباید با آمریکا سازش و مذاکره کرد؟ چرا مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران با تروریست‌ها می‌جنگند؟ چرا نباید زیر بار برجام موشکی‌ برویم؟
 حادثه تروریستی اهواز اگرچه غم سنگینی را بر سینه ایرانی‌ها و همه انسان‌های آزادی‌خواه نشاند و بار دیگر چهره کریه تروریسم را به نمایش گذاشت و مسئولیت سران جهان در نیویورک را در چاره‌جویی واقعی برای این مشکل برساختهِ قدرت‌های بزرگ سنگین‌تر کرد؛ اما پیام‌های راهبردی بسیاری برای ما خواهد داشت و شهدای این حادثه به یقین در این زمینه مأجور خواهند بود.
1ـ تقویت روزافزون قدرت دفاعی برای مراقبت از خود در منطقه‌ای که همواره مورد طمع قدرت‌هاست و دشمنی خاصی با انقلاب اسلامی دارند، ضرورتی انکارناپذیر و عقلایی و تکلیفی دینی و اسلامی است.
2ـ ردیابی عوامل و مسببان اصلی حادثه اهواز ضروری است. چرا که سرنخ همه عوامل و اعتراف‌ها به یک نقطه مشترک می‌رسد؛ مثلث شکسته‌خورده غربی، عبری و عربی منطقه. کدهایی که این روزها امثال مقامات آمریکایی، صهیونیستی و عربی، نظیر عبدالخالق عبدالله مشاور سیاسی ولی‌عهد امارات درباره هدف نظامی بودن رژه و وعده به افزایش بحران‌های امنیتی در داخل ایران توئیت می‌کنند، اتاق فکر تروریسم را نشان می‌دهد.
3ـ گوشزد ضرورت اینکه رئیس‌جمهور محترم باید با زبانی باز و دستانی پر از ادله و مدرک خون اهوازی‌های عزیز فریاد خشم بر سر آمریکا و کشورهای حامی تروریسم بکشد و استانداردهای دوگانه آنها را در منظر جهانی مفتضح کند و از این فرصت ویژه برای دفاع از حقوق ملت مظلوم ایران و تمام ملل مظلوم تحت ستم، مانند یمن، سوریه، فلسطین، عراق و لبنان بهره گیرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات