صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۹۹

از توهین ترامپ به رئیس‌جمهور ایران تا صحنه اختلافات آمریکا و اروپا

1ـ توهین مشاور ترامپ به رئیس‌جمهور ایران!
رودی جولیانی، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ضد ایرانی سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی در نیویورک با اشاره به سفر آقای روحانی، رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «متأسفم که شهر زیبایم نیویورک میزبان روحانی است؛ او یک خونخوار است»! به گزارش خبرگزاری «رویترز» رودی جولیانی با حمایت از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران گفت: «نمی‌دانم چه زمانی حکومت ایران را سرنگون می‌کنیم... ممکن است طی چند روز، چند ماه، چند سال. ولی این اتفاق خواهد افتاد. تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی به «انقلابی موفق» در این کشور می‌انجامد.» ایالات متحده آمریکا همواره ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کند؛ در حالی که مقامات ارشد این کشور از سناتورهای کنگره گرفته تا اعضای مجلس نمایندگان آن و مقامات فعلی و سابق کاخ سفید همواره از گروهک‌های تروریستی مخالف نظام جمهوری اسلامی، به ویژه گروهک منافقین که دست‌شان به خون هزاران ایرانی آلوده است، حمایت آشکار مالی و سیاسی می‌کنند.

2ـ هیچ ضمانتی برای بهبود روابط بانکی وجود ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به خروج یکطرفه آمریکا از توافق برجام و تأثیر نگذاشتن FATF بر تحریم‌ها و نرخ ارز، گفت: ضمانتی نیست که با تصویب و اجرای لوایح مرتبط با FATF، وضعیت روابط بانکی بهبود و قیمت ارز کاهش یابد. ولی‌الله نانوا‌کناری درباره‌ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (یکی از لوایح مرتبط باFATF ) گفت: این موضوع در دستور کار این کمیسیون بود که پس از بررسی یک تبصره به این لایحه اضافه و به صحن مجلس فرستاده شد. دوباره عودت داده شد تا بررسی شود و نظرات اروپا هم اخذ و بعد تصمیمات جدیدی گرفته شود. وی با تأکید بر اینکه اجرای بخش اعظم برنامه اقدام FATF از سوی ایران، اثر مثبتی بر تحریم‌ها و نرخ ارز نداشته است، گفت: من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف سنگ‌اندازی می‌کنند و به FATF هم ربطی ندارد.

3ـ مجمع عمومی صحنه اختلافات آمریکا و اروپا
یک روزنامه آمریکایی مدعی شده است نشست جاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اختلافات میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با متحدان اروپایی این کشور در مسئله ایران را به نمایش خواهد گذاشت. به نوشته روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نشست جاری مجمع عمومی اولین گردهمایی سران آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران در این نهاد بین‌المللی پس از خروج آمریکا از توافق جامع هسته‌ای میان ایران و 1+5 است. ترامپ و مقامات دولت او قصد دارند از تریبون سازمان ملل برای سرزنش کردن ایران و جلب حمایت‌های بین‌المللی به منظور منزوی کردن این کشور از طریق تحریم‌ها استفاده کنند؛ اما اروپایی‌ها از سوی دیگر قصد دارند با موضع آمریکا درباره توافق هسته‌ای و احیای تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کنند.

4ـ ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای پایبند هستند
ترزا می در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در پاسخ به این پرسش که آیا ایران به برجام پایبند است، گفت: «بر اساس آنچه شاهدیم، بر این باوریم که دارند این کار را می‌کنند.» ترزا می در این مصاحبه با ادعای اینکه برجام مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حفظ این توافق را خواستار شد. نخست‌وزیر انگلیس در بخش دیگر این مصاحبه افزود: «ما با ایالات متحده هم‌عقیده هستیم که جنبه‌های دیگری از رفتارهای ایران وجود دارد که باید به آن بپردازیم.» وی با طرح مسئله موشک‌های بالستیک و نحوه رفتار ایران که منطقه را بی‌ثبات می‌کند، گفت: «در عین حال می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم یک توافق هسته‌ای داریم که مانع از دستیابی آنها (ایرانی‌ها) به سلاح هسته‌ای می‌شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات